hoi,
ik snap de behoefte aan een flesje voor het slapen gaan wel.
Ik moet ook niet proberen om Tobias (14 maanden) op bed te leggen zonder de borst te geven ;-)
Ik ben met acht maanden begonnen om Tobias kleine beetjes uit een gewone beker te laten drinken, met negen maanden ging ie nog weleens om, maarja met een laagje water erin is dat niet zo erg he?
Met tien maanden kon hij zelf de beker vasthouden en er goed uit drinken.
Nu is hij veertien maanden, en hij vraagt zelf om 'beke dinke' en dan heeft hij zo'n melamine beker van de Hema, kan niet stuk ;-) en hij drinkt dan rustig de hele beker leeg in 2 teugen.
Hij krijgt drinken in de kinderstoel of zittend op de bank. Heeel soms staand, maar dan is hij zo onrustig.
Ik heb nooit een fles hoeven geven (alleen noodgedwongen toen ik ging werken)
en ik ben blij dat ik zo jong met een gewone beker ben begonnen, als hij nu s nachts wakker wordt, krijgt hij gewoon wat water uit het bekertje.
Zo controleer je toch meer de drinkmomenten, en hij hoeft nergens van afgewend te worden.
Het vergt in het begin wat meer aandacht, je kunt m er niet alleen mee laten. Maar inmiddels is het wel erg makkelijk.
Nogmaals ik begrijp dat een kindje voor het slapen gaan nog zuigbehoefte heeft en het lijkt mij erg gezond om daar op een manier die bij jullie past aan tegemoet te komen!
succes