van de fles af

Mijn dochter van drie krijgt elke ochtend nog pap uit een fles (pap van een bordje lust ze namelijk niet) verder probeer ik haar zoveel mogelijk uit een gewone beker laten drinken, maar het lukt haar niet om gewoon een drink moment te hebben, ze laat de beker dan staan en dan gaat ie 9 van de 10 keer om...word er echt gek van af en toe, dus na een tijdje 4 keer per dag dweilen heb ik maar weer zo'n flip-it beker gekocht van nuby...Nou ja ze kan het, bij het eten gaat het wel goed, ze heeft geen gaatjes, ze praat prima dus ik maak me er niet meer druk om heb ik besloten!!!!

Groetjes Yvonne
 
hallo.
mijn dochtertje is nu 16 maanden en ook zij vind t erg moeilijk om van de fles af te komen. ze accepteerd t gewoon niet. ranja uit een tuitbeker wel yoghurt uit een gewone beker wel, maar melk nee hoor ho maar. vind t soms best lastig, maar als ik haar zo lekker aan de fles zie en ik weet dat ze genoe drinken binnen krijgt dan laat ik t maar weer even, om t later maar weer opnieuw te proberen.
 
hallo
nou mijn zoon is net 3 jaar en krijgt ook nog een flesje bij het slapen gaan
hij slaapt er heerlijk door.hij duimt niet en heeft geen speen dus ik laat hem lekker nog tutten met zijn flesje.
 
Hallo, misschien kost het 2 of 3 dagen om te wennen voor haar (of voor jou!), maar probeer het gewoon. Ik ben kleuterjuf en ik zie zoveel kinderen die echte 'flessetanden' hebben, soms ook zwart of bruin, vanwege het niet poetsen na de fles. Vaak is een gewoonte sneller af teleren dan je denkt. Gewoon even doen in het weekend of een vakantie (thuis) of wissel die gewoonte in voor iets anders zoals een boekje lezen.  
Succes groetjes Janneke412  
 
hoi,
ik snap de behoefte aan een flesje voor het slapen gaan wel.
Ik moet ook niet proberen om Tobias (14 maanden) op bed te leggen zonder de borst te geven ;-)

Ik ben met acht maanden begonnen om Tobias kleine beetjes uit een gewone beker te laten drinken, met negen maanden ging ie nog weleens om, maarja met een laagje water erin is dat niet zo erg he?
Met tien maanden kon hij zelf de beker vasthouden en er goed uit drinken.
Nu is hij veertien maanden, en hij vraagt zelf om 'beke dinke' en dan heeft hij zo'n melamine beker van de Hema, kan niet stuk ;-) en hij drinkt dan rustig de hele beker leeg in 2 teugen.
Hij krijgt drinken in de kinderstoel of zittend op de bank. Heeel soms staand, maar dan is hij zo onrustig.

Ik heb nooit een fles hoeven geven (alleen noodgedwongen toen ik ging werken)
en ik ben blij dat ik zo jong met een gewone beker ben begonnen, als hij nu s nachts wakker wordt, krijgt hij gewoon wat water uit het bekertje.

Zo controleer je toch meer de drinkmomenten, en hij hoeft nergens van afgewend te worden.
Het vergt in het begin wat meer aandacht, je kunt m er niet alleen mee laten. Maar inmiddels is het wel erg makkelijk.

Nogmaals ik begrijp dat een kindje voor het slapen gaan nog zuigbehoefte heeft en het lijkt mij erg gezond om daar op een manier die bij jullie past aan tegemoet te komen!

succes
 
ik ben allang blij dat mijn meissie (enorm moeilijke slaper) eindelijk wil slapen en het ook zelf aangeeft..
dan wil ze haar flesje.. moment van bezinning.
Doe er wel steeds minder melk in.

in sept wordt ze 3..
geen tut of speen.. dus tja...slecht? ik weet t niet?
 
ja wat is slecht mijn zoontje is 4 loopt nog dagelijks met zijn speen in zijn mond al hij moe is en hij drinkt iedere morgen een flesje vla   dat vind hij heerlijk zo smorgens even voor de tv liggen en dan flesje drinken en dan aankleden ennaar school hij geniet daar van waarom zou ik hem dat afpakken hij is tenslotte nog maar 4 al lijken ze dan wel reuzen maar dat zijn ze nog niet!

dus ik vind het niet slecht! ligt aan je kindje zelf als ze het wil mooi laten doen!

groeten mama
 
Hoi,
Mijn zoontje van 21 maanden krijgt voor het slapen gaan nog een flesje met 120cc water. Gewoon omdat hij daar lekker rustig van wordt. En het is nog zo''n heerlijk moment. Ik weet dat het niet goed is. Of je nou vantevoren tandenpoetst of erna is om het even. Na het drinken of drinken is het tandglazuur nl. zachter geworden, waardoor je eigenlijk een 1/2 uur moet wachten voor je je tanden poetst. Wij geven zijn flesje dan altijd maar na het poetsen, maar willen toch proberen er vanaf te komen. Bij mijn nichtje zijn hierdoor nl. op 4 jarige leeftijd haar voortanden getrokken...! En dat is heel sneu natuurlijk. Plus, als hun melktandjes al slecht zijn, is dit ook van invloed op het blijvende gebit straks.
Dus ook wij én ons zoontje moeten binnenkort maar eens door de zure appel bijten. Misschien is zijn 2e verjaardag een goed moment. En ach, misschien valt het allemaal mee en gaat hij gewoon lekker slapen.

Op het bureau zeiden ze trouwens nog wel hierover dat het wel steeds moeilijker wordt om af te wennen. Nu pikt hij het waarschijnlijk wel, maar als hij ouder is gaat hij zijn flesje opeisen, want hij is dat al jaren zo gewend. Zit iets in.

Ik begrijp je dilemma. Succes!

mmv Jeffrey
 
Terug
Bovenaan