van fulltime naar parttime

A

Anoniem

Guest
Ik ga in augustus parttime werken en heb er zooooooooo'n zin in. Dan heb ik tenminste echt tijd om van mijn kleine meid te genieten. Als ik nu thuis kom van mijn werk is ze nog maar een uurtje wakker en gaat ze al slapen.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn.
Dus niet echt een vraag, maar gewoon iets wat ik even kwijt wil!! Je mag natuurlijk best reageren hoor!!

Hoi Hoi

Wat fijn dat je part-time kunt gaan werken....hoeveel dagen ga je nog aan de slag??

Ik werkte eerst 4 dagen < nog geen kinderen >

Daarna na de geboorte van mijn zoon ben ik 2 dagen gaan werken en later weer 3.

Nu is mijn dochter in juni geboren en ben ik van 3 dagen toch weer naar 2 gegaan. Dit ook omdat de oudste net op school zat toen zij geboren werd, en ik liever niet wilde dat hij al zoveel moest overblijven en naar de naschoolse opvang moest.

Ik werk don en vrijdag. Op don. komt mijn moeder oppassen en vrijdag is papa thuis.

Ikzelf vind het een goede oplossing, en geniet van de tijd met beide kids.

Veel plezier met je extra vrije tijd en geniet er maar van

Doeiii Groeten Kirsten

Hoi Babybelle,

Ik ben in september parttime gaan werken (van 36 naar 24u) en vindt het heerlijk om meer bij de kids te zijn. Ik geniet van de 2de meer dan van de eerste, maak ook veel meer momenten mee. Spijtig kon dat bij de oudste niet waardoor ik het gevoel had alles gemist te hebben.

Ik moet zeggen dat het op het werk wel meer stress oplevert, maar dat ligt aan je werkgever, mijn collega en ik zijn beide parttime gaat werken, maar de hoeveelheid werk is hetzelfde gebleven

quote: mama van niels reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-04-2008 10:58:22'));

Hoi Babybelle,

Ik ben in september parttime gaan werken (van 36 naar 24u) en vindt het heerlijk om meer bij de kids te zijn. Ik geniet van de 2de meer dan van de eerste, maak ook veel meer momenten mee. Spijtig kon dat bij de oudste niet waardoor ik het gevoel had alles gemist te hebben.

Ik moet zeggen dat het op het werk wel meer stress oplevert, maar dat ligt aan je werkgever, mijn collega en ik zijn beide parttime gaat werken, maar de hoeveelheid werk is hetzelfde gebleven

Geniet lekker van de kids, maar dat komt vast wel goed!

Hoi

Dat van die stress dat heb ik inderdaad ook. Ik voel me soms een beetje alsof je achter alle informatie aan moet blijven zitten omdat je natuurlijk ook wel veel mist in je afwezige dagen. Ik hoop dat je collega,s treft die goed kunnen overdragen over de dagen dat je er niet was. Want dat is wat ik soms wel mis in mijn werk...

Doeiiii Groeten Kirsten

Hi,

Leuk dat je minder gaat werken! Ik vond het echt een verademing!
Voordat Tom er was werkte ik 40 uur per week, en nu 20 uur per week.

2 dagen zit hij op de creche, en vrijdag morgen werk is, en is mijn man thuis met Tom. De dagen dat hij op de creche zit, halen we hem op, is het eten, even spelen, pyama aan en naar bed...

Ik werkte eerder 5 halve dagen, maar ik vond dat zo vervelend.. dan is de dag al door midden, kom ik thuis, Tom naar bed voor middag slaapje, en dan heb je nog niet veel aan je dag met je kindje. Nu werk ik 2 hele dagen en de vrijdag morgen.
De dagen dat ik met hem thuis ben, zijn we altijd lekker bezig, stukje fietsen, spelen op zijn kleed, hem achter na kruipen hij giert het dan uit :) , wandelen, eendjes en hertjes voeren, brood halen bij de bakker, zijn favoriet dan krijgt hij een kabouterbroodje van de bakker :) En als hij tussen de middag slaapt, maak ik alles weer aan kant, stofzuiger door het huis heen, en ff tijd voor mezelf.

ik vind het geweldig zo. Lekker tijd doorbrengen met je kleintje.

Nens

P.s. op het werk is het idd wat minder. De communicatie word er niet beter op. Maar ik ben zo altijd wel lekker bezig.. eerder had ik wel eens momenten dat ik 'uit mijn neus' zat te eten. En nu kan ik met een voldaan gevoel naar huis.

Terug
Bovenaan