van gelukkig gezinnetje naar alleenstaande mama van 2 kindjes

Mijn vriend en ik wonen samen met onze twee kinderen dochter van 5 jr. en onze zonn van 5,5 mnd. En vrijdag gebeurde het onverachtse hij ging s'morgens werken en s'middags belde ik hem op zijn gsm maar die stond uit dat vondt ik al raar gsm staat nl. nooit en de batterij had hj de vorige dag opgeladen. Om 9 uur was hij nog niet thuis ik maakte me hartstikke zorgen. En toen om 09:30 ging de telefoon politie dat hij bij een routine controle was aangehouden en dat hij nog boetes van 6 jr geleden had openstaan, hiervoor hebben ze hem meegenomen naar het bureau. Veel meer hebben ze niet gezegd ik moest de volgen de dag maar naar het bureau komen, toen ik daar kwam heb ik zijn advocaat gesproken en kreeg ik de schrik van mjn leven er stond 2900 euro open voor boetes, dat is betalen of 98 dagen zitten!!! maar dat was nog niet alles er stond ook nog 312 dagen open voor boetes die niet meer betaald konden worden!!! Ik was als versteend dit is een nachtmerrie, ten eerste heb ik geen 2900 euro en ten tweede hij gaat bijna een jaar weg. We waren zo gelukkig met zijn viertjes, wat moet ik in godsnaam mijn kleine meid vertellen ze vraagt de hele dag naar papa en dat ze hem zo mist   , ik heb haar verteld dat papa ziek is en in het ziekenhuis is. Ik weet niet meer wat ik moet doen hij zorgde voor ons ik moet nu snel werk gaan zoeken want ik heb allleen nog maar geld voor deze maand de rekeningen te betalen. Wat meot ik iedereen gaan vertellen waar hij is , ik heb het mijn ouders wel verteld, zij reageerden geschokt en zij kunnen mij financieel niet steunen.En ik wil niet dat mensen een vooroordeel over hem hebben hij is zo 'n goede vader hij was er altijd voor ze en werkte hard voor zijn gezin we kwamen niks tekort. Ik voel me zo alleen ik ben zo verdrietig en het moeilijkste is je kunt net instorten je moet sterk blijven voor je kinderen.
Ik heb hem sinds vrijdag niet meer gezien ik kan hem gelukkig morgen bezoeken, ik wil hem zo graag vasthouden ik weet niet hoe ik dit jaar moet doorkomen. En mijn arme kindjes toch.

ik moest het gewoon kwijt want dat kan ik nergens.
Sorry hier op het forum horen mooie verhalen niet zo een als dit.

Ellen

Hoi Ellen,
Wat verschrikkelijk erg voor je. Dat Nederland zulke dingen gewoon toelaat..... dat snap je niet hè. Zomaar een vader bij zijn kinderen en zijn vrouw weghalen. Het is gewoon te belachelijk voor woorden.
Meid, heel veel sterkte de komende tijd. En als je je verhaal ff kwijt wilt: typ het hier maar neer hoor, hier hoeven ècht niet alleen leuke en vrolijke berichten te staan.
Groetjes happyM.

Och Ellen, wat een nachtmerrie zeg, wat vreselijk. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik wens jou en je kindjes en ook zeker je man alle sterkte toe!

Groetjes Hanneke

He meid, wat vervelend zeg... Tja ik denk dat als je je verhaal even kwijt wilt iedereen het begrijpt dat    je dat ook hier doet .. Ik hoop echt voor jou en je gezinnetje dat er snel een passende oplossing komt... Misschien kun je via de advocaat een betalingsregeling voor die 2900 euro afdwingen. Dan word de straf iets korter en kan misschien de straf die hij moet uitzitten niet omgezet worden in een taakstraf ?? Ja ik denk ook alleen maar even mee...................

Maar als je de moed even niet meer hebt, mag je hier echt wel eveen je hart luchten hoor!!

Hoi meid,

wat verschrikkelijk voor jullie!
Je mag hier altijd je verhaal kwijt hoor, genoeg meiden die je willen steunen en even wat goede moed inspreken.
Ik zou als ik jou was idd eens kijken met je advocaat of er niet iets te regelen valt om de straf anders te doen!
Heel veel sterkte in ieder geval en hou je ons op de hoogte?

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)  

Hoi Ellen,

Ten eerste wat vreselijk voor je, destemeer dat hij je er nooit van op de hoogte heeft gebracht of eerder er hulp in heeft gezocht. Veel mensen denken dat als je een bekeuring niet betaald je 3x een aanmaling krijgt en de boete daarna, als je maar lang genoeg wacht, geschrapt wordt. Maar niets is minder waar! Alles wordt genoteerd en vastgelegd door de afdeling die over dit soort "boetes"gaat.

In het volgende trajec krijgt iemand 3x een uitnodiging om op het bureau te komen om een soort van betalingsregeling te treffen, alvast een deel te betalen  of gewoon alles ineens te betalen. Als hier niet op wordt gereageerd komen ze, dan weer een hele poos later,  3x aan huis op verschillende tijden om je "papieren" te overhandigen om voor de rechtbank te verschijnen om te vertellen waarom je niet kunt of wil betalen. Zelfs dan is er nog wel eens (heel soms)  een mauw aan te passen (als je een gegronde reden hebt).

Dáárna komt er pas een "gijzeling" of in beslagname van een auto etc aan bod.
dat houd in dat we die persoon bijvoorbeeld per toeval (denk aan verkeerscontrole en zijn rijbewijs wordt ingekeken en horen van meldkamer dat hij nog iets heeft open staan) of we treffen hem thuis aan en gaat gewoon normaal met ons mee. Hij kan dan inderdaad kiezen om te betalen of de dagen uit te zitten. In een enkel geval wordt zijn auto meegenomen als borg en als dan niet wordt betaald is hij zijn auto kwijt, maar blijven ook je boetes gewoon open staan,.. Dit is dan een bepaald dwangmiddel om iemand te laten betalen, maar bij jullie gelukkig niet van toepassing.

Als je  "gegijzeld" wordt heb je het  al wel over jaaaaren, zoals je zelf al aan gaf, niet betalen of reageren op welk contact van de politie dan ook.

In jullie situatie is dat heel erg vreselijk..
Dit is dan ook een goed iets voor je advocaat om duidelijk te maken aan justitie.
Hij onderhoud jullie gezin en is daarom onmisbaar voor jullie,.. maar dan nog..

Het is eenmaal zo gelopen en daar kunnen we weinig meer aan doen als alleen betalen.

Heb je er eens aan gedacht om wat extra hypotheek op te nemen (2e hypotheek) om zo de borg te betalen? Schuldsanering? Lening bij de bank?
Zodra hij vrij komt en hij weer aan zijn werk gaat is dat misschien wel weer af te lossen in combi met zelf weer wat uurtjes aan de gaan?

Zeg maar niet tegen de kinderen dat papa ziek is. Kinderen maken zich dan erge zorgen. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat papa voor het werk even op vakantie is...

Tsja,.. Kan helaas weinig voor je betekenen en wens je heel veel succes!
Misschien dat ik je op sommige onduidelijkheden nog antwoord kan geven..

Toy Toy Toy!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan