Van goed slapen naar ineens nachten wakker zijn!

Waarom hebben wij dit niet eerder gedaan.


Ik ben moeder van twee prachtige dochters. Beide vanaf het begin enorm goede slapers. Natuurlijk weleens iets gemerkt van een slaapregressie maar zeker geen gebroken nachten.Totdat onze jongste dochter ongeveer 1,5 jaar oud was en als een blad aan de boom veranderde: ze ging van 12 uur slaap achter elkaar, naar WAKKER tussen 1 en 4 uur ‘s nachts. Wat is dit nou? Is ze ziek? Heeft ze pijn? Is het een slaapregressie? Zit ze in een sprongetje?
Als ouders leef je in hoop dat het eenmalig is. De volgende dag houdt je je kind goed in degaten en bij geen bijzonderheden leg je haar vol goede moed die avond daarna weer in bed. Helaas was het valse hoop: de tweede gebroken nacht was een feit. En voor wij het wisten waren wij een week verder met alleen maar gebroken nachten. Je lontje wordt steeds korter en je concentratie steeds minder.

We hebben heel Google uitgeplozen naar tips/adviezen om haar te helpen. Je probeert elke avond iets anders. Ze kan het wel, ze heeft het altijd gedaan, wat doen wij verkeerd of wat doen wij anders waardoor ze ineens niet meer kan slapen? Je begint als ouders aan jezelf te twijfelen.

Na anderhalve maand waren we helemaal kapot. Er moet nu iets gaan veranderen want wij worden hier niet leuker van. Wat moeten wij doen, moeten we ons schamen en gaat een kinderslaapcoach ons helpen?

Wij hebben uiteindelijk een kinderslaapcoach ingeschakeld en tijdens dit traject sliep onze dochter binnen een paar dagen weer als een roosje. WAUW, wat is dit mooi en fijn. Niet alleen voor onze dochter maar ook voor ons. Iedereen sliep weer lekker en we werden allemaal uitgerust wakker. Hadden we dit maar eerder gedaan!

Ik ben door de begeleiding van de kinderslaapcoach zo gefascineerd geraakt dat ik de keuze heb gemaakt om ook de opleiding tot kinderslaapcoach te volgen. Ouders en kinderen kunnen helpen om weer lekker te slapen en vooral uitgerust wakker te kunnen worden.

Slaapproblemen groot & klein, ik kom ze allemaal tegen. Sommige problemen zijn door kleine aanpassingen op te lossen en bij andere problemen duurt dit wat langer maar het eindresultaat is altijd lekker slapende ouders en kinderen.

Ben jij benieuwd wat ik als kinderslaapcoach voor jullie kan betekenen kijk gerust eens op mijn website www.slaap-ze.nl of op de instagram @slaap_ze en neem contact met me op.
 
Terug
Bovenaan