Van inbakeren naar slaapzak - tips?

De eerste weken ben ik s nachts ook wel een aantal keer geweest voor een speentje of aai over haar hoofdje. Uiteindelijk komt het goed, echt! Ook met die korte slaapjes overdag, het is voor mij zo herkenbaar. Nu slaapt ze twee keer twee uur, dat had ik bij 5 maanden niet gedacht ?. Steeds hetzelfde ritueel blijven volhouden en bij wakker worden eruit halen. Slaapt hij echt te weinig overdag maar bijv wel in de wagen dan liet ik nog wel eens wat slaap daarin inhalen?. Succes!
 
Fijn om te horen! Nu zit ik echt in mijn hoofd dat zijn slaap nooit goed komt en elk ander kind zo makkelijk zonder toeters en bellen in bedje gelegd kan worden ? is natuurlijk niet zo...
Lijkt me heerlijk als hij lekker gewoon zo in bedje gelegd kan worden en hij uiteindelijk lekker slaapt en zn speentje kan pakken of knuffeltje oid.
sliepen jullie kindjes al met een knuffeltje rond de 5 maanden? Hij lijkt dat nog niet echt te snappen.
 
Heel herkenbaar dat gevoel! Het is echt volhouden... ik heb hier vanaf 7 maanden een knuffel gegeven☺️. Maar ze slaapt ook net zo makkelijk zonder :).
 
Nou ik moet nu zeggen dat het toch nog steeds veel gedoe is en hij nog erg kort slaapt in de slaapzak. Vind dat zo moeilijk. Zo durf ik de nacht niet al te beginnen ermee.
Als we hem in bed leggen dan is ie heel veel met zn handjes aan het spelen en zn speen eruit aan het trekken. Hij gaat dan ook lekker kletsen en haast roepen. Uiteindelijk houd ik dan de deken/laken erg strak zodat hij er niet meer bij kan en zie ik zn oogjes langzaam dichtgaan. Vraag me echt af of dit zo wel goed gaat ?
 
Wij hebben de slaapzak van Fedde en Kees aangeschaft. Deze heeft mouwtjes, maar die kan je vastritsen aan het lijfje... zo kan je steeds iets minder vastritsen en wennen ze dus rustig. Ging bij ons perfect!
 
Terug
Bovenaan