Van sprong, naar griep, naar tandjes...genieten joh! ?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo allemaal, ben ik weer! Heb weer de behoefte om te delen ?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Mijn zoontje is inmiddels 6 maandjes. Echt een heerlijk ventje, die steeds meer van de wereld aan het ontdekken is! De 5e sprong is inmiddels alweer even verleden tijd. Ik moet zeggen dat deze stukken beter te hebben was dan de vorige ? Wel beginnen er zo heel af en toe van die eenkennigheid en verlatingsangst- symptoompjes te komen...? Zo heeft hij ineens bedacht dat als opa komt ( mijn vader), dat zijn gezicht toch even moet betrekken en zijn berichte jammergezicht opzet. Opa vindt dit natuurlijk niet zo leuk, och erm... Ach ja, we besteden er weinig aandacht aan. Gewoon normaal doen, alsof we het niet merken. En 2 minuten later schenkt hij opa zijn allermooiste lach en die heeft hij! Ik denk de mooiste en liefste van de heeeele wereld! </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ach ja, hoort er ook n beetje bij he?!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Maar goed, we hebben de sprong nog maar net verlaten, of meneertje wordt  verkouden...heel erg verkouden.... verstopte neus, heel naar hoestje en n tikkeltje verhoging.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Daar gaan mijn heerlijke nachten..?  Ieder uur hoest hij zichzelf weer wakker en komt hij (ik denk door zn verstopte neus) niet meer zelf in slaap. Ik het bed uit, speentje in zijn mond, zoonlief naar adem happen, oh ja.. verstopte neus....sorry lieverd! Knuffels goedleggen, kis op zijn voorhoofd en meneertje slaapt verder. Voor n uur.... ik hoor weer gehoest, ik bid zachtjes: ‘niet huilen, niet huilen, niet huilen, niet....aaaah kak, toch huilen....’ Ik het bed uit, speentje in zijn mond, zoonlief naar adem happen, oh ja.. verstopte neus....sorry lieverd! Knuffels goedleggen, kus op zijn voorhoofd en meneertje slaapt verder. Voor n uur.... ik hoor weer gehoest, ik bid zachtjes: ‘niet huilen, niet huilen, niet huilen, niet....aaaah kak, toch huilen....’ Ik het bed uit, speentje in zijn mond, zoonlief naar adem happen, oh ja.. verstopte neus....sorry lieverd! Knuffels goedleggen, kus op zijn voorhoofd en meneertje slaapt verder. Voor n uur.... Dit gaat zo de hele nacht door....DAMN ROTHOEST!!  Na 5 k.u.t nachten en een redelijke nacht, is de verkoudheid n stuk minder en de rust wedergekeerd. Of toch niet....? </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Zoonlief is huilerig, hangerig, kwijlt, bijt op alles wat los en vastzit, inclusief zijn eigen vinger en soms complete hand, wrijft in zn gezicht, zn oren en.... van die heerlijke, zure poepluiers....? Ja hoor, meneertje krijgt tandjes!! Joepie.....</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Dan komt daar nog bij dat hij aan het ontdekken is dat hij zijn armen en benen moet bewegen om vooruit te kunnen komen. Nu beweegt hij die ook echt wel. Alleen... hij snapt nog niet helemaal hoe dat hij dat moet doen. Dus heb ik nu vaak een kleine siebert de zeehond op de speelmat liggen... hahahaha echt geen gezicht!! Zo leuk...!!! Ja? Uhhh nee!! Nee? Nee! Hij komt op die zeehonden-manier natuurlijk never nooit niet vooruit en dan wordt hij boos.... heeeeeeeel erg boos! Pfffff.... Maar.... Hij is wel oplossingsgericht. Hij heeft nl ontdekt dat als hij even 2x doorrolt en dan vervolgens n kwartslag draait, nog n keer rolt en nog n tikkeltje draaien, hij ook bij dat ene speeltje komt. Hier gaat natuurlijk wel eerst n tijdje de zeehonden-move en n hoop gejammer en gezeur aan vooraf, maar dan heb je uiteindelijk ook wat! </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">De afgelopen 2 dagen heeft de zeehonden move plaats gemaakt voor serieuzere pogingen tot tijgeren. Hij begint langzaam te snappen dat hij met zn armen zich vooruit moet schuiven en met zn beentjes zich vooruit moet duwen. Ik denk dat binnen nu en n paar weekjes mijn kleine zeehond omgetoverd wordt in n klein tijgertje! Jeetje.... ik was me dit vanmiddag allemaal aan het bedenken wat hij allemaal al kan en doet en krijgt en gaat kunnen.... WAAR IS MIJN KLEINE BABY GEBLEVEN!!! ?? Oooh het gaat zo snel he?! Niet normaal meer!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik probeer zoveel mogelijk stil te staan van die kleine genietmomentjes, want voor ik het in de gaten heb, breng ik hem voor het eerst naar school....</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En wederom heb ik n verhaal van 6 pagina’s lang getypt... hahahaha! ?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ach ja, ik heb weer even kunnen delen☺️</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nou, tot weer eens, hihi!!</span></p>

Haha heel herkenbaar. Tenminste een deel dan mijn zoontje is nu 4.5 maand. En fijn hoor die sprongen.  Vaak niet te genieten.  Het liefst duwt die heel zn hand in zn mond bijt ook op alles kwijlt alles onde4 . Ook een  teken van tandjes denk ik.

Frustrerende vind ik dat die vaak huil uurtjes heeft  en ik niet kan pijlen  wat het is. Soms denk ik dat hij pijn  heeft  zijn het dan terugkomende  krampjes ? Maagzuur? Maar zodra ik dan rond ga lopen  met hem is meneer stil. Dus misschien toch weer niet gewoon chagerijnig  ? Vind het heel moeilijk soms.
Fases fases hoor je dan van andere.  Gaat wel weer over. 
 Fijn toch even je verhaal kwijt kunne en soms  even klagen  ? daar is dit forum de juiste plek voor ???

Wat heb ik weer gelachen om je verhaal! Echt je typt het zo geniaal! Ik heb weer een beetje een idee wat mij te wachten staat over een tijdje. Ga zo door met je heerlijke verhalen 

Je maakt jezelf helemaal gek met het tellen van die sprongen en het dramatiseren van alles wat je baby doet. Go with the flow,  echt daar heb je zoveel meer aan. 
De nachten kun je trouwens beter om en om met je man doen. Daar zul je al een eind van opknappen.

Thx allemaal!! 
Ik vind het ook erg leuk om te schrijven. Altijd al gehad. Vroeger in de hyves-tijd, schreef ik ook regelmatig n blog over wat ik allemaal meemaakt in mijn heerlijke chaotische leventje ( dan te bedenken dat ik in de opvoeding van mn zoontje heel erg vd structuur ben haha). Ook op facebook n tijdje gedaan, maar ben alweer 4 of 5 jaar social media af.
De behoefte nu ook om weer af en toe te schrijven en te delen komt ook omdat ik zo geniet van mn kleine man en zoveel met hem meemaak. 
Mijn man en ik zeiden vannacht na de zoveelste keer eruit nog tegen elkaar: we proberen er maar van te genieten, voor we het weten houdt hij ons snachts wakker na het stappen met hele andere geluiden hahaha! Wij lachen er vaak maar om, maken er grapjes over, zo maken we het wat draaglijker voor elkaar !

@Nicolle B , ach ja jeetje, de bekende huiluurtjes... poeh! Praat me er niet van! Trauma’s aan over gehouden hahaha! Nee onzin natuurlijk. Maar wel herkenbaar. Mijn zoontje had dat altijd zo na zijn eind middag/begin avondslaapje. Alleen lopen was goed idd pffff. Krijg spontaan weer rugpijn! Maar idd, ik weet nog dat toen ook iedereen tegen mij zei: het zijn fases! Ik kan het woord fase niet meer horen ??? Maar het klopt wel, het zijn fases! Ik moet zeggen dat ik zelfs nu van die fases n beetje geniet, want bij alles ga ik nu zelf denken: het is n fase...☺️☺️ Je gaat steeds beter weten wat je kunt verwachten en hoe ermee om te gaan. Komt omdat je je kleintje steeds beter leert kennen!! Neemt niet weg dat het af en toe best zwaar kan zijn hoor! En je het af en toe even helemaal gehad hebt! Ook dat os normaal! 

Ondanks dat het voor jullie heel vermoeiend moet zijn (geweest), moet ik hard lachen om de manier waarop je dit schrijft en met ons deelt. Dank je wel. Fijn om te lezen wat ons nog te wachten staat ?
Vandaag even een dipje en nu ik dit lees besef ik dat het allemaal niet zo serieus hoef te zijn, ondanks...
Iedere fase heeft absoluut zijn charmes en kleintjes worden zo snel groot. Mijn dochter is nu bijna zes weken (wat vliegt de tijd) en is al echt niet new born meer. Iedere dag ontdek ik iets nieuws. En op sommige momenten lijkt ze nog zo klein. Mijn hart verovert ze iedere keer weer opnieuw, zelfs als het even niet mee zit. En papa kan alleen trots zijn op zijn kleine grote meid. Vol humor hebben we gisteren allebei staan grinniken boven een poepluier die zo vol zat dat we daar alleen maar bewondering voor konden hebben. 
Ik hoop dat je weer eens in de deel mood komt. Je schrijven is als een fris lente briesje ?

Terug
Bovenaan