Van tevoren bereiden van flesjes

Ik  ben zo langzamerhand de borstvoeding aan het afbouwen om  over te stappen naar kunstvoeding. Het lijkt me zo'n gedoe om 's nachts 'n flesje klaar te maken (water koken/afkoelen/poeder erbij) met 'n ongeduldig krijsende baby in je armen (die van mij is errug ongeduldig). Even 'n paar praktische vragen: Maken jullie van te voren een aantal flesjes klaar voor de dag en/of nacht? Hoe doen jullie dat met water koken enzo? Kan je 'n flesje kunstvoeding ook in de magnetron opwarmen? Kan je het water al uren van tevoren mixen met de poeder? Laten jullie je baby wachten in d'r bedje of neem je d'r mee naar beneden?
Ik lees graag van jullie!
Liefs, Femke
 
Hoi,

Ik ken je vragen,.. die had ik ook toen in begon met afbouwen.
Nu,.. ik kook 's avonds water, en dat doe ik in een klein thermosflesje (Hema) en laat dit een beetje afkoelen, tot dat het nog net niet drinkbaar is.
Dit neem ik mee naar boven, met een poedertoren, met het aantal schepjes voeding.
En een flesje natuurlijk.
Wanneer mijn dochter wakker werd,   deed ik het water uit het thermosflesje in de fles, poeder erbij, schudden... en gelijk drinken.
heel erg makkelijk.
Maar je hebt best kans dat door de flesvoeding je kleintje gaat doorslapen. Kan soms net iets voedzamer zijn.

Ik zou het niet van te voren klaar maken, mag niet langer als 1 uur klaargemaakt staan.
En.. je kan natuurlijk ook koud water in het flesje doen, 40 sec (ong) in de magnetron, poeder erbij... en drinken maar!!!


Succes!!

Groetjes
Jeannette en Tamar
 
Ik geef dan wel geen borstvoeding, maar heb wel ervaring met flesjes maken. Als je het water en de poeder van tevoren mixt, kan je de voeding wel in de koelkast bewaren en dan opwarmen in de magnetron. Mijn kraamhulp maakte zo voeding voor de hele dag klaar! Ik gebruik nu gewoon koud water uit de kraan, even opwarmen in de magnetron en dan mengen met het poeder. Zo klaar, hoeft je kindje niet zolang te wachten....
 
hoi,
Wat ik altijd doe is de voeding voor de hele dag maken.
Ik kook water , b.v. 6 x   140cc is 840 cc.Laat het afkoelen.
Daarbij doe ik dan 28 schepjes, per 30cc moet 1 schepje , dus vandaar 28 schepjes.
En dan zet ik het in de koelkast en zo heb ik eten voor de hele dag.
Ik warm dit op in de magnetron want dat mag met fles voeding.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes
 
Ik neem altijd de fles mee naar boven met het poeder er al in en doe er als het nodig is warm water uit de kraan bij. Mag gewoon volgens de kraamhulpen destijds, als je het maar meteen gebruikt. Anders moet je het koken.
 
hoi, ik werk op een kdv en de nieuwe regel is dat de voeding niet langer dan 1 uur van te voren klaargemaakt mag worden ivm bacterien die er dan in komen. Ook al staat het in de koelkast, niet langer dan 1 uur bewaren. Je kunt wel water in de fles doen en de voeding er later bij doen.....
 
Hallo Femke,
Wat Gon schrijft dat klopt inderdaad. Ik werk in de kraamzorg en het advies is tegenwoordig om binnen het uur van mengen de voeding op te maken!! Er kan anders een schadelijke bacterie vrijkomen en dat risico zou ik niet willen nemen!
Bram krijgt 5 voedingen en wat ik doe is de schepjes uittellen in een "torentje"(die je ook kunt meenemen als je een keer weggaat)   dan staat er voor 3 voedingen in het voren dus dat doe ik 's morgens en 's avonds.Verder zet ik 2 flessen met afgekoeld gekookt water in de koelkast en vul deze meteen na gebruik weer.

Ik vind het zelf heel handig, misschien heb je er wat aan!

Groeten Debby
 
Als mijn zoon 's nachts komt doe ik koud kraanwater in de fles doe het 30 sec in de magnetron gooi er 1 bakje(6 schepjes) voeding bij ff schudde en klaar is kees.
Ik laat mijn zoon in bed liggen en doe geen licht aan , ik heb ook een periode gehad toen hij heel erg kreiste 's nachts dat ik hem zijn speen gaf en dan zijn fles ging maken , dit hielp ook , hij w8e dan netjes tot ik weer kwam , ook is het wel gebeurd dat hij heel de buurt bij elkaar schreeuwde hoor hahaha


succes

sandra
 
Terug
Bovenaan