Van tevoren bereiden van flesjes

Ik ben ook sinds een aantal weken overgestapt op snachts flesvoeding voor onze zoon. De borstvoeding was snachts een drama (wel 6x per nacht)
Ik zag er ook tegenop om de fles te warmen (onderwijl huilt Luuk om eten en is het hele huis wakker, dus ook mijn man die gewoon moet werken) Ik gebruik de Avent flessen en deze passen ook niet in mijn flessenwarmer (te breed)..
Ik ben op zoek gegaan naar een oplossing en ik doe het nu zo.
Vul ook een "poedertorentje"
Neem (afhankelijk van het aantal voedingen) flesje mee naar de slaapkamer gevuld met 90cc   (afhankelijk van de grootte van de fles, bij mij 150 cc)  koud kraan water  
Daarnaast neemik een thermoskan met kokend water mee naar de slaapkamer
Wanneer Luuk wil eten doe ik het kokende water uit de thermoskan bij het koude water in de fles (aanvullen tot 150 cc in mijn geval) en dan de poeder erbij = klaar!
Binnen een  halve minuut een flesje op temperatuur!
 
De verhouding koud-kokend water is ongeveer 3/5 koud om 2/5 kokend water.

Bij mij werkt dit erg goed en lig met verschonen en eten binnen 20 minuten weer in mijn bed.

Ik heb dit ook ingevoerd omdat ik 7 weken na de bevalling (keizersnede) van Luuk snachts van de trap ben gevallen (zonder Luuk) Je bent toch snachts slaperig, ik had lekker warme skisokken aan, wilde het licht niet aandoen anders wordt mijn man wakker,  en donderde echt knoerthard van de trap met gevolg een zwaar gekneusde rug, ribben  en bont en blauw achterwerk!

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben.

Mariska

 
Hoi,

Ik heb een hele andere tip wat als een speer werkt bij ons;

Onze zoon is erg ongeduldig en schreewt alles bij elkaar terwijl de fles gemaakt wordt. Wat blijkt te werken is dat ik hem op mijn arm draag terwijl ik de fles maak. Het is even lastig met 1 arm maar als de fles van te voren met water klaar staat en in een torentje dan is het goed te doen; hup in de magnetron, poeder erbij, schudden en gaan met die banaan. Hij kijkt geinteresseerd toe hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Veel succes!

Sandra
 
Hoi ik heb een zoontje van 10 weken nu.
Ik kook 's avonds rond een uur of 10 water, hup in de thermoskan, poederbakje mee en de volgende ochtend hoef je alleen maar het water in de fles te gieten, poeder erin en drinken maar.
Overdag kook ik meestal een half uur van te voren water en poeder erin, af laten koelen en dan meestal kan hij het drinken en als hij eerder komt ff afkoelen onder de kraan.
En die kleintjes kunnen gewoon wachten hoor, dan maar ff krijsen daar krijgen ze niks van.
Succes ermee
 
hoi, zo'n torrentje werkt inderdaad super, gebruik ik ook. maar om nou enigszins tijd te besparen kun je ook gewoon water kopen in de winkel. die hoef je   niet te koken en kost niet veel!!nog een tip: gebruik van die pakjes kant en klaar. pakje in de fles, in de magnetron drinken maar!!succes
 
Ikhebaltijd voeding voor een hele dag klaargemaakt. Ik vond het ideaal. Enhet zal vast niet goed zijn (om de bacterien) Maar als ik weer een kleine zou krijgen zou ik het weer doen. Ik vind dat je niet te tutterig moet zijn met sommige dingen. Vroeger zijn ze toch ook groot geworden!
 
Hallo,

Medio maart ben ik bevallen en heb ik van de kraamhulp geleerd dat het handiger is voor de hele dag het eten klaar te zetten. Zij heeft niets gezegd over bacteriën. Nu wil ik hier natuurlijk niet mee zeggen dat het niet waar is of onzin, want ik kan mij het wel voorstellen. Voorlopig ga ik hier mee door, want vind het wel heel erg handig. Zo neem ik ook 2 voedingen kant en klaar mee in de thermosfles. Lekker makkelijk!

Succes!
 
hoi,
ik gebruik bar le duc, ipv gekookte kraanwater.
als mijn zoontje s'ochtends wakker werd vond ik het een heel gedoe om eerst water te koken en af te laten koelen met een huilende baby op de achtergrond.
nu pak ik het pak bar le duc, poeder erbij, even in de magnetron en klaar ben ik.
ook maak ik vaak voor een hele dag voeding klaar. water afmeten, poeder apart afmeten in een bakje (mocht je de tel kwijt raken is je water en poeder niet verloren) , in een afsluitbare tupperware schenkkan, even schudden en in de koelkast. zo hoef ik het alleen nog maar over te gieten in de fles , warm maken en klaar....
hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes en succes.
 
Terug
Bovenaan