Vanaf 1 jaar makkelijker?

[quote quote=10193488]Bedankt voor jullie (eerlijke) reacties. En fijn om te lezen dat het straks allemaal wat makkelijker zal moeten gaan worden. Af en toe weet je het gewoon even niet meer en iedereen om je heen lijkt wel een ideaal kind te hebben haha.[/quote]
Eigenlijk zou je eens moeten vragen naar de mindere momenten. Ik denk dat een beetje eerlijke moeder dan zo een uur kan volkletsen. We delen natuurlijk allemaal het liefst de mooie momenten en die zijn er gelukkig genoeg. Niemand zet een foto van z'n ontroostbare kind op Instagram bijvoorbeeld (en dat is maar goed ook).

Inderdaad, wat fijn om te lezen. Ons draakje is 7 maanden en echt nog steeds mijn handen vol aan het proberen te begrijpen wat ze wilt. En die slaapjes ellende!!
Ik zie dan net een ander topic van iemand die zo gelukkig is dat de 1e 3 maanden om zijn en het nu zo ontzettend leuk is. Nou, na 3 maanden (en na 7 nog steeds) kon ik onze spruit niet zomaar even te spelen leggen. Schreeuwen, gillen, want ze wilt iets. Maar wat?! Zelf even ontbijten? Vergeet het maar, dat kan als de baby slaapt.

Haha wat 'fijn' te weten dat ik dus echt niet de enige ben. Op de 1 of andere manier is het bij onze vrienden een beetje taboe om de minder leuke momenten te vertellen, terwijl ik dat dus wel doe. Nu weer een aantal nachten de kleine die aan het spoken is en vanaf 04.00uur dus gewoon klaarwakker. Begrijpen doe ik hem vaak ook niet. Kijk daarom wel uit naar het moment dat je wat meer met ze kunt gaan communiceren. Al besef ik me goed dat elke leeftijd weer nieuwe fases heeft, maar met name het communiceren/aangeven wat er is lijkt mij een verademing haha

Ik ben denk ik de enige die het vanaf 1 jaar niet perse makkelijker vind. Maar wij hadden dan ook wel een heel vrolijke, rustige baby die veel sliep, heerlijk kon spelen en snachts nooit wakker werd. 
Nu wordt het een draakje met een eigen mening, dat het op een gillen zet als het niet gaan zoals ze wil. Dus makkelijker? Nee bij ons niet ?
Overigens is het wel makkelijker dat ze nu minder slaapt en je geen rekening hoeft te houden met flessen. Dat wel.

Ik snap je wel hoor! Hier zeiden ze allemaal vanaf 3 maanden wordt het makkelijker. Nou... toen mijn zoontje 3/3,5 maanden was begon een 2 weken lange ellende van sprong 4... Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en makkelijker...? Uhmmm, tja, anders idd. Vind het met bepaalde tijden echt wel leuker en makkelijker, maar vorige maand met zijn 6e sprong dacht ik echt: pffff. Vervolgens n slaapregressie erachteraan, jeetje zeg. En nu zaten we weer even in rustig vaarwater tot hij zich sinds vorige week overal aan op begint te trekken en de frustratie erbij komt dat hij dan eenmaal staat en dan niet vooruit komt...pffff!! 
Dus denk dat we zo even bezig blijven haha! Maar of t met 1 jaar makkelijker wordt...? Ik denk dat je dan ook weer tegen dingen aan loopt. Maar het zal zoals hierboven genoemd wordt wel anders zijn!

Terug
Bovenaan