Vanaf 1 jaar volledig met de pot mee-eten?

Hoi,

Onze zoon  Thomas  wordt over twee weken 1 jaar en op de website van het voedingscentrum las ik dat kinderen vanaf 1 jaar met de pot mee kunnen eten. Geldt dat ook als we eens pizza of chinees eten? En zijn er nog andere uitzonderingen?
We geven 's avonds om half tien ook nog een volle  fles bambix omdat hij anders 's nachts honger krijgt. Om half zeven 's morgens wordt hij weer wakker en krijgt weer een volle bambixfles. Wat zullen we met die flesjes doen? Overdag weigert Thomas melk.
Thomas is 80 cm lang en weegt 9,7 kg.

Alvast bedankt voor de tips,

Ida

Hoi Ida,

Grappig, zo heet mijn moeder ook.

Ons zoontje eet vanaf zijn 1e verjaardag gedeeltelijk met de pot mee. Als wij b.v. pizza, friet of chinees eten, krijgt hij nog een potje. Hij eet dus met de pot mee als ik zelf eten kook. Als wij heel gekruid eten, dan pas ik zijn gerecht aan zodat het minder gekruid is.
Ons zoontje is nu 15 maanden en ik vind hem gewoon nog te klein voor pizza, friet en chinees. Pas heb ik hem een frietje gegeven toen wij friet zaten te eten, gewoon om te kijken wat hij ermee zou doen. Hij vond het maar niks. Ik heb nu zoiets van: tot hij 2 is krijgt hij die dingen niet.

Luister naar je moeder gevoel en doe qua eten wat jou het beste lijkt. Ik geef met een gerust hart nog een potje, want daar zit alles in wat hij nodig heeft.

Geef je je zoontje al gewone melk? Ons zoontje wil wel gewone melk, maar wil deze koud uit de koelkast. In het begin warmde ik de melk op, maar dan lustte hij hem niet. Ook wil hij deze niet uit zijn fles. Ik ben dan ook meteen begonnen met een gewone beker. In het begin gaf dat flink wat geklieder, maar nu gaat het heel goed en knoeit hij bijna niet meer. Ik houd de beker wel zelf vast.

Veel succes!

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Ida,
Hier een beetje hetzelfde verhaal als hierboven; ze eet mee, maar met patat of chinees oid, dan krijgt ze een potje. Zo heb ik het met de oudste ook gedaan.
Met patat laat ik haar na het potje wel wat patatjes mee-eten en ze vindt het heerlijk.
Hier ook nog 2 keer een papfles en die blijf ik lekker geven, zolang zij hem lekker vindt.
Ik ga hem dan straks wel maken met halfvolle melk ipv opvolgmelk.
Sil

Hoi Ida!!!

Nou.... hier 1 die dus wel volledig met de pot mee-eet. (op 1 of 2 uitzonderingen daargelaten)
Zoals gister avond hebben we dus (romantisch!!) met zijn 2en zitten kaas-fondueen.. tja dát krijgt ze dus niét!

Maar voor de rest wél alles; chinees,shoarma,patat,pizza.... alleen doe ik er dan extra andere dingen erbij, zoals tomaat,komkommer,extra fruit(salade) een paar peentjes koken oid.   Belaantje wil gewoon met ons mee-eten, en ze vind het héérlijk! Alleen de sauzen laat ik nog achterwege. (knoflooksaus bijv.)

groetjes Debby

quote: debby mv BElanna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2007 11:30:51'));

oh ja, voor de gene die het niet weten.. ze is bijna 13 maanden.. maar Ida weet dat wel

Inderdaad weet Ida dat wel
Eh, wil je namens mij de groeten aan B'Elanna doen?

Liefs, Chakotay

Hallo!

Hier nog een kindje die eigenlijk altijd met de pot mee eet en dat ook al vanaf 10 maanden.
Dingen zoals pizza of chinees, daar krijgt hij wel hapjes van, maar zijn avondeten is dan gewoon een potje.
Als wij patat eten, eet meneer kipnuggets en een frikandel en hij vind het harstikke lekker (1 keer in de week)
Rest van de week is het groente met aardappels en vlees, pasta of andere gerechten.

Hij heeft nu wel de leeftijd dat hij soms niet wil eten, erg frustrerend!! Maar goed, dat hoort erbij he

Groetjes Leontine
mama van Dayden Joshua 21 maanden

Terug
Bovenaan