vanaf hoe oud mag Paracetamol/eerste prikjes Cb

Vandaag gaat Stijn voor zijn eerste prikje naar het Cb en nu adviseren sommigen Paracetamol in huis te halen voor het geval hij koorts krijgt...
Maar mag dat al? Hij is nu 10 weekjes doch 7 te vroeg geboren!?
En wat is jullie ervaring na het eerste prikje?

Alvast dank en liefs S. mamma van Stijn

ik heb ook zetpillen in his gehaald toen marek zijn eerste prikje kreeg die van 60 mg
Maar ik heb ze niet nodig gehad.Als ik jou was zou ik het eerst even vragen op het cb normaal mag het wel maar ik weet niet of het uit maakt dat hij te vroeg geboren is
in de gebruiksaanwijzing staat vanaf 3 mnd gewicht:3.0-5.5 kg 60 mg
succes alvast die eerste prikjes vond ik echt verschrikkelijk

groetjes mira mv marek 12 wk

Hi,

Mijn dochter heeft 2 weken terug ook haar prikjes gehad en ook ik, nieuwbakken mama, had van alles in huis gehaald. Het viel gelukkig erg mee en heb geen paracetamol hoeven geven. Ze had wel wat verhoging maar het lichaam regelt het vanzelf.

Het schijnt met die nieuwe prikken tegenwoordig wel mee te vallen en worden ze er niet erg ziek van.

Het is wel heel zielig hoor, zo'n prik, maarja het is nodig om niet waanzinnig ziek te worden!

Succes en je moet maar denken dat het voor hun eigen bestwil is!
Brootje

hoi hoi,

Je mag inderdaad een zetpilletje geven. Wanneer je kindje nog geen 5 kilo weegt, een pilletje van 60 mg. Wanneer je kindje 5 kilo of meer weegt, dan 120 mg. Ongeacht de leeftijd!!!

Toevallig, mijn zoontje gaat vandaag ook naar het cb voor de eerste prikjes. Ik zie er een beetje tegenop omdat het tegenwoordig 2 prikjes zijn. MIjn oudste kreeg er nnog 1, al was dat de vervelende. Nu zijn de prikken weer beter van samenstelling zodat ze er minder last van hebben.
Mijn oudste zoontje reageerde er destijds goed op. Had geen pil gegeven op voorhand. Hij heeft wel veel gehuild dezelfde dag nog, maar daarna was het weg.
Ik ga ervan uit dat het bij mijn tweede zoontje ook goed zal gaan. Ik heb wel de zetpillen in huis voor het geval dat!

Groetjes en succes!
Misja, mama van Thijmen( bijna 3) en Marten ( 8 weken)

We zijn weer thuis!!!
Inderdaad Paracetamol mag, een van 60 mg moet ik doormidden doen, dus 30 per keer.
Alleen als ie erg naar zou worden of hoge koorts krijgt. Ooooh, ik hoop het niet...
Zooo zielig die prikjes maar we hebben al meer mee gemaakt dus eigenlijk viel dit nog mee.
Nu maar hopen dat deze nieuwe vaccins beter zijn.

Liefs S. mamma van Stijn

hoi hoi,

gelukkig heb je het achter de rug!! Ik moet pas om 4 uur vanmiddag met de kids naar het cb........duurt nog effe!

wat raar dat je maar 30 mg mag geven per keer. Hoe zwaar is je kindje? Ik mocht gewoon 120 geven aan mijn oudtse die toen even zwaar was als mijn jongste  nu is. Die is ruim 6 kilo.

Ga er maar vanuit dat deze inentingen beter zijn dan de vorige! Ik heb me er destijds in verdiept en heb raad gevraagd bij de europese unie, met nog een heleboel moeders, en deze prikken hebben een dusdanige samenstelling dat je kindje er veel beter op reageerd. Bij de vorige heb ik van kennisjes en een vriendin heel enge dingen gehoord, van wegvallen tot ziekenhuis bezoek aan toe. Gelukkig reageerde mijn zoon toen goed erop,  maar bang was ik toen wel.  
De huidige inentingen zijn echt veel beter! De enige reden waarom wij in Nederland toen ( 3 jaar geleden) nog de oude  vaccin hadden ipv de nieuwe die nu genruikt wordt, was een centen kwestie! Deze zijn veel duurder! Maar d epolitiek heeft ook ingezien (gelukkig) dat het welzijn van  babies toch ook erg belangrijk is en die van ouders uiteraard meegerekend!

Succes!
Misja

Hoi Misja, zo jij hebt je goed verdiept zeg...
Stijn weegt precies 4 kilo nu en is 10 weken oud maar wel te vroeg geboren dus ik denk dat die combinatie iets met de dosering te maken heeft.

Sterkte vanmiddag

Terug
Bovenaan