vanaf hoe oud mag Paracetamol/eerste prikjes Cb

O  dames onze kleine meid krijgt woensdag de eerste prikjes en we zijn echt al een beetje nerveus hoor,   misschien komt het ook omdat ik zelf doodsbang voor spuiten ben.
Ik hoop zo dat het   mee gaat vallen.

Groetjes Francy

update: Het is meegevallen tot nu toe.
Stijn heeft die middag heel lang geslapen( alsmaar kreunen, zo zielig) en had een beetje verhoging. ’s nachts was zijn temperatuur alweer normaal en vrij redelijke nacht. Gisteren wilde hij niet slapen en was hij huilerig, vannacht ook niet echt ok, veel kreunen. Nu nog steeds hangerig eigenlijk. Ben benieuwd vandaag...
Hoe gaat het bij jullie?

Liefs S. mamma van Stijn

Tycho heeft vorige week zijn eerste enting gehad. Hij heeft er erg veel last van gehad. Was onttroostbaar en had heel erg last van zijn beentje. Hij schudde er telkens mee. Was echt heel zielig..

tijdens de prik heeft iris flink gehuild. heb haar lekker op en neer gewiegd en thuis meteen een washandjes op  de beentjes gelegt en wat melk gegeven. daarna is ze inslaap gevallen en heeft er verder niet veel last van gehad.

wat ik doe als teun prikjes moet halen(hij heeft het nu 2x gehad) dan vraag ik eerst waar ze ze gaan zetten . nu is het nog 2x in de boven benen geweest. dan masseer ik de plekken waar ze komen zodat de doorbloeding nog beter is. en blijkbaar hebben ze er dan minder las van.
als je er een koud washandje oplegd dan vernauw je de bloedvaten weer en dat is maar ff fijn voor de kleintjes.
daarna smeer ik de plekjes in met arnicazalf ( dat is tegen blauwe plekken).
de 2de keer gaf hij bij de 1ste spuit geen kik en bij de 2de moest hij even huilen. bij mij geeft het een goed gevoel, en ik denk dat onze teun er dan minder last van heeft.
en dat is het belangrijkste.

hoi
10 weken oud he en 7 weken te vroeg dus is hij nu 3 weken oud zeg maar ja ik heb geleerd dat je het geen wat ze te vroeg zijn geboren tot ongeveer een jaar ervan af moet halen.
ik heb zelf een zoon die ruim 5 weken te vroeg is geboren.
ik heb bij de apotheker voor de zekerheid de allerkleinste zetpiletjes gehaalt en die heb ik hem pas gegeven toen we weer thuis waren.
tegen mij is namelijk verteld als je van te voren zetpillen gaat geven dat de prik niet goed word opgenomen in het lichaampje dus kan beter dr na pas doen.
hier is het heel erg goed gegaan.
zijn eerste prik heeft hij gehad toen hij 11 weken oud was -5 is dus 6 weken tuurlijk moest hij huilen moord en brand maar goed daarna lekker masseren goed fietse met de beentjes en thuiskomst lekker knuffelen   en fietsen en de zetpil erin
ik wens je suc 6

Terug
Bovenaan