vanaf hoeveel maanden loopstoeltje

Ik ben echt antiloopstoeltjes, dus naar mijn mening, pas als ie zelf los kan lopen!! Dan leunt ie er niet op, maar loopt er in en daar zijn ze voor bedoeld!

Hoi hoi,

Sluit me aan bij Elly, pas op: niet goed voor de heupjes en rug. Als het niet goed is ben ja al te laat! Gebruik zo'n ding dus echt absoluut niet. Hebben er eerst wel na gekeken en nadrukkelijk naar gevraagd of dit het bewuste ding was wat werd afgeraden voor de rug en heupjes, eerlijk antwoord vd verkoopster dat dit idd zo'n loopstoeltje was en ook in het KDV wordt het niet meer gebruikt, dus waarom zou je het nog wel doen?? Onze dochter wil ook graag staan en alles zien ("oud wijf"), maar moet toch nog maar eventjes wachten totdat ze kan lopen, jammer dan.

groetjes,
xx Roos xx

Heej saloua,

Mijn zoontje loopt er ook vrolijk in rond hoor!!
Hij vindt het helemaal geweldig, natuurlijk laat ik hem er ook niet een hele dag in rondlopen maar ja....Idd wordt er gezegd dat het slecht is voor de heupjes maar ik ken zoveel kinderen die er wel praktisch een hele dag in rondliepen en die gewoon helemaal niks mankeren nu!! Die zijn al een jaar of 16 inmiddels...
Dus zo lang je niet van plan bent je kindje een hele dag rond te laten lopen zal het allemaal best meevallen...!!!
Succes he!!!

hai,
Ik heb hierover advies aan de fysio gevraagd bij onze oudste. Zij zeiden dat het geen kwaad kan als je het met mate gebruikt, dus inderdaad max een kwartiertje s'morgens en s'middags. En niet te vroeg mee beginnen, maar kijken naar het kindje. Staat hij vaak en graag, zijn de spieren dusdanig ontwikkeld dat een korte periode in zo'n stoeltje geen kwaad kan. Waar je overigens ook goed op moet letten is dat ze ineens wel overal bij kunnen, dus let goed op je babyproof huis.
nb: Fysio hier gebruikt het loopstoeltje zelfs als middel bij kindjes die erg laat lopen...

ps; een maxicosi is ook niet geweldig voor de heupen, maar die gebruiken we toch ook allemaal?

groetjes Annemarie, najaarforum

Ik denk wel dat er een wezelijk verschil zit tussen het gebruik van een maxicosi en het gebruik van een loopstoeltje. Want je kind zonder maxicosi in de auto zetten, is gevaarlijker als dat je de maxicosi gebruikt. Een loopstoeltje is nergens goed voor. Het is slecht voor de heupjes en alles, en zon argument van: ik ken mensen die het hebben gebruikt, en hun kinderen hebben ook niks, vallen wat mij betreft onder de catogorie: mijn opa heeft altijd een pakje per dag gerookt en is nu 90 en zo gezond als een vis. En idd, misschien gebruikt de fysio zoiets bij kinderen die heel laat lopen, dus als ze anderhalf zijn. En niet bij kindjes die nog zo jong zijn.

Waarom zou je willen dat je kind meer doet als wat die op dat moment zelf kan? Mijn advies is dan ook: begin er niet aan.

Hoi Moonpoontje,

ik ben het gedeeltelijk met je eens.
De loopstoeltjes worden afgeraden omdat het slecht is voor heup en rug.
Maar als je je kindje er 10min per dag in doet, kan dat echt geen kwaad hoor.
Wij hebben voor Dylano ook zo'n Jumper, en hij vind het helemaal geweldig!!
Hij zit er trouwens niet iedere dag in hoor.
Vroeger zaten we ook in die dingen, (en dan veel langer dan nu hoor) en daar hebben we ook nix van gekregent toch??
Nu zeg ik niet dat je ze er een hele dag in moet zetten, begrijp me niet verkeerd, maar als je ziet wat een lol ze daarin hebben, ga ik dat Dylano niet afpakken hoor.
Maar wel met mate.
Ik respecteer jou mening hoor, maar wou je ff de mijnes zeggen

Groetjes Debby.

Als kinderen niet weten wat het is kun je het ze ook niet afpakken. Wat betreft maxi cosie. Die gebruik ik alleen als autostoel. Dus NIET met adapters op een wandelwagen om er mee te winkelen. Niet om in te slapen (behalve tijdens een autorit) en zeker niet als wipstoeltje....
Gelukkig zijn dit slechts adviezen en ben je niet verplicht er iets mee te doen.
Groetjes Elly

Terug
Bovenaan