vanaf waneer geen inwendige echo meer?

mijn termijn echo was inwendig en die bij mijn 12e week echo.
daarna niet meer maar daarna krijg je als het goed is ook geen echo meer alleen als ze bijna op het laatst niet zeker weten of je kindje goed ligt.
maar bij de 12e week echo kunnen ze bij somige wel het hardje al gewoon zien.
dat is denk ik per vk gewoon verschillend hoor.

kussies vero

Hallo mamavandaan,

Ik heb vorige week een eerste echo gehad, op dat moment was ik volgens de echo 8 weken en 2 dagen zwanger.
Deze echo is gewoon via de buik gemaakt, en daarbij kon je het hartje heel mooi zien kloppen.
Ik was er ook vanuit gegaan dat ik een inwendige echo zou krijgen, maar dit was dus niet nodig.

Hoi,

Ze kiezen pas voor een inwendige echo als ze met de uitwendige echo niets of niet genoeg kunnen zien. Met de inwendige echo hebben ze beter beeld.
Met een uitwendige echo kun je met 7 weken het hartje zien kloppen.
Super mooi!

Gr. Liesbeth

Ik mag morgen en ben benieuwd of ze het inwendig of vanaf de buitenkant doen.. Weet namelijk niet hoe lang ik al zwanger ben!! Ontzettend spannend is het wel zeg...

Hi stampertje,

Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap ook 2x een inwendige echo gehad. Ik weet niet of je er tegenop ziet of iets dergelijks, maar ik vond het heel erg meevallen.
Als je  je kindje voor het eerst op dat beeldscherm ziet, vergeet je direct dat je er toch een beetje ongemakkelijk bijligt. Maar goed, het is natuurlijk voor iedereen weer anders.

Ik wens je heel veel plezier toe bij de echo!!

Groetjes,

Laura 33 weken

quote: Laura28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 10:44:01'));

Hi stampertje,

Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap ook 2x een inwendige echo gehad. Ik weet niet of je er tegenop ziet of iets dergelijks, maar ik vond het heel erg meevallen.
Als je  je kindje voor het eerst op dat beeldscherm ziet, vergeet je direct dat je er toch een beetje ongemakkelijk bijligt. Maar goed, het is natuurlijk voor iedereen weer anders.

Ik wens je heel veel plezier toe bij de echo!!

Groetjes,

Laura 33 weken

Hoi Laura,

Dank je wel voor reactie. Nee hoor, zie er absoluut niet tegenop. Inwendig onderzoek lijkt me erger en die heb ik vorige week gehad bij de dokter omdat ze me wilde controleren. En nee, dat was echt niet prettig... Waarom heb jij het 2x gehad dan als ik vragen mag?

Groetjes...

Lees hier boven dat er pas een inwendige echo wordt gemaakt als uitwendig niet lukt.
Dat is niet altijd zo. Er zijn zat verloskundige, echoscopisten en gynaecologen die tot 10 weken standaard inwendig een echo maken.

Het is echt niet erg. Gewoon even ontspannen en je richten op het schermpje waar je een knippertje zal gaan zien.

Miep

Terug
Bovenaan