vanaf waneer geen inwendige echo meer?

Zover ik heb begrepen van de verloskundige, kan een inwendige echo geen kwaad. Ik proef hier een beetje dat je na een bepaald aantal weken geen inwendige echo meer mag krijgen. Ik kreeg mijn eerste en tot nu to enige echo met 11 weken, omdat het via de buik gewoon niet goed zichtbaar was.
De inwendige echo is heel erg duidelijk. Met 11 weken zag we het hartje, de handjes, de voetjes en zelfs de hersenstructuur.
En ongemakkelijk? Het is niet anders dan een uitstrijkje laten maken of een spiraaltje laten zetten (al is deze laatste behandeling wel pijnlijk en de echo voel je niet). Die schaamte kom je gauw overheen!
Van mij mogen ze alle echo's inwendig doen, dan zie je het zo goed!!

Hallo

Gisteren een afspraak gemaakt bij de v.k voor de eerste controle. Ik mag komen als ik 8 weken en 1 dag ben. Wel zei de assistente erbij dat ik er wel rekening mee moest dat het kan zijn dat de echo misschien inwendig gemaakt moet worden.
Bij de eerste zwangerschap heeft de gynacoloog een echo bij de 9 weken en 2dagen gemaakt en dat was ook inwendig. Maar goed ik zie hier niet zo tegenop als we dan maar het hartje zien kloppen vindt ik veel belangrijker.
Veel succes!!!!!!!

Groetjes bg

ik kreeg met 8,5 wk een uitwendige echo waarop het hartje te zien was.erg ver weg,dat wel,maar hij deed het.met 12 wk nog een keer een echo gehad,toen was er al een echt kindje te zien.heel bijzonder.
groetjes kari

Hai Stampertje,

Ik kreeg de echo's inwendig omdat die betreffende gyneacoloog aangaf dat hij het vruchtje en de baarmoeder zo beter kon bekijken. Ik was toen minder dan 12 weken.

De reden dat ik de echo's al vroeg kreeg, was dat ik last had van bloedverlies en ze wilden kijken of alles wel goed ging met het vruchtje.

Gelukkig was alles goed. Ben nu 33 weken zwanger.

Volgens mij is het heel afhankelijk van ziekenhuis/praktijk en behandelend arts/verloskundige voor welke methode ze kiezen. Na de 12e week wordt het volgens mij wel standaard een uitwendige echo, de vrucht is sowieso groot genoeg om goed te kunnen zien.

Groetjes,
Laura

ps ik heb het hartje bij mijn eerste echo's niet gehoord. ik kon het wel zien kloppen in het schermpje. echt zooooo bijzonder!!!
veel plezier!!

Ik heb met 14 weken nog een inwendige echo gehad.  Via de buik was het namelijk niet goed te zien. Ik heb een gekantelde baarmoeder vandaar. Maar het is mijn vierde zwangerschap, dus inmiddels ben ik daar wel aan 'gewend' geraakt. Bij de andere zwangerschappen was het net zo.
Ik had trouwens best laat een eerste afspraak gemaakt met de verloskundige, omdat ik ervanuit ging dat het wel weer moeilijk zou zijn om het hartje te horen en een echo via de buik te maken, maar bij 14 wekend lukte het dus ook nog niet.
groetjes, Henriëtte

quote: Laura28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2006 13:55:56'));

Hai Stampertje,

Ik kreeg de echo's inwendig omdat die betreffende gyneacoloog aangaf dat hij het vruchtje en de baarmoeder zo beter kon bekijken. Ik was toen minder dan 12 weken.

De reden dat ik de echo's al vroeg kreeg, was dat ik last had van bloedverlies en ze wilden kijken of alles wel goed ging met het vruchtje.

Gelukkig was alles goed. Ben nu 33 weken zwanger.

Volgens mij is het heel afhankelijk van ziekenhuis/praktijk en behandelend arts/verloskundige voor welke methode ze kiezen. Na de 12e week wordt het volgens mij wel standaard een uitwendige echo, de vrucht is sowieso groot genoeg om goed te kunnen zien.

Groetjes,
Laura

ps ik heb het hartje bij mijn eerste echo's niet gehoord. ik kon het wel zien kloppen in het schermpje. echt zooooo bijzonder!!!
veel plezier!!

Denk ook dat het heel verschillend is inderdaad bij welke praktijk je zit! Ik zie het morgen wel, ik moet er om 11.50 uur zijn.. Spannend hoor! En ik hoop zo dat alles goed is met me kleine spruit...

Ik heb nog wel afscheiding, is dit normaal?

Groetjes,

Hoi allemaal

Ik ben gisteren geweest voor een echo bij de gynecaloog.Hij rekende even snel uit hoeveel weken ik zwanger was(10).En hij zei gelijk dat hij een inwendige echo wilde doen en of ik daar bezwaar tegen maakte.Het maakte mij niet uit.Maar de echo was niet echt duidelijk wat ons kleintje was heel beweeglijk.Hierna heeft hij het ook nog een keer uitwendig gedaan en nu kreeg hij tegen verwachting in een heel mooi helder plaatje.Hebben we toch nog een mooi foto'tje om mee naar huis te nemen.
Ik denk toch dat het toch een beetje verschilt per persoon.

Succes groetjes Jes

Terug
Bovenaan