Vanaf wanneer in eigen bedje slapen overdag?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben 7 weken geleden voor het eerst moeder geworden van een lief zoontje. </p><p>Op internet lees ik zo veel verschillende dingen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet het echt niet meer.</p><p>Met hoeveel weken kan ik gaan oefenen om hem overdag in eigen bedje te laten slapen?</p><p>Ben in dubio want -> huidhonger en hij wordt soms gelijk wakker als ik hem neerleg of heel snel. Weet niet of ik er al goed aan doe of gewoon moet doorzetten. Nu slaapt hij in mijn armen of soms in de box maar ben bang dat hij teveel prikkels krijgt.</p><p>Iemand tips?</p>

Mijn dochtertje heb ik vanaf 10 weken wat laten wennen aan haar bedje overdag. Ze slaapt hier wisselend in; meestal hazenslaapjes en neem ik haar in de draagzak. Op de opvang slaapt ze wel beter. 
S’nachts slaapt ze nog in wiegje naast mij. 

Ons zoontje sliep al met een week of 5/6 overdag in zijn bedje boven. Beneden in de box begon hij onrustig te blijven, in zijn bedje sliep hij prima!
Maar dit is voor elk kindje anders hoor, als jouw baby behoefte heeft aan bij je zijn, kan het best wat langer duren voordat hij goed slaapt zonder jou in de buurt. Ik zou het denk ik wel gaan proberen, maar als het niet goed wil lukken: ook prima!

Zo herkenbaar!
Onze meid van 6 weken slaapt sinds een week of 3 steeds minder goed. Zowel in haar wieg als kinderwagen.
Afgelopen twee weken lagen Mn vriend en ik afwisselend snachts op de bank met ons meisje op de buik. Zo viel ze uiteindelijk in slaap.
sAvonds na het eten begon het drama eigenlijk al. Een huil uurtje of huilen omdat er wat is begrijp ik. Maar nu was het continu huilen tenzij ze bij ons zat. Op een gegeven moment vraag je jezelf af of ik wel een goede moeder was. Het ging me zo aan het hart en je wilt alles doen voor haar. Maar het slapen op de bank, nou ja slapen, breekt je gigantisch op waardoor je labiel wordt.
Sinds gisteren begonnen met de routine zoals op inbakeren.nl staat beschreven. Het is tot nu toe niet makkelijk om Mn meisje te laten huilen tot ze in slaap valt in der eigen bed, het gaat zo tegen je moeder gevoel in maar verstandelijk weet ik dat er niks aan de hand is behalve (over)vermoeid te zijn.
Ik moet je zeggen het lijkt te werken, dus wij gaan zo nog even door in de hoop een gezond en fijn ritme te creëren voor ons meisje en daardoor ook voor ons.

Volg vooral je gevoel. Ons zoontje van 9 weken slaapt overdag vaak in zijn babynestje, dat heb ik in de woonkamer op de bank liggen. Voor mij is dit vaak het moment om ook even rust te nemen... lekker gezellig samen op de bank. 
Soms neem ik hem mee naar boven en leg ik hem op zijn eigen kamertje. Zelf ga ik dan de was doen, badkamer poetsen, o.i.d. Zo ben ik in de buurt en hoort hij dat ik er ben, maar leert toch in slaap te vallen zonder dat ik in dezelfde ruimte ben. Af en toe neem ik dan een kijkje en als hij slaapt ga ik naar beneden. Dit lukt lang niet altijd hoor, soms raakt hij helemaal overstuur en dan neem ik hem weer lekker mee naar beneden. 
's Nachts slaapt hij nog bij ons op de kamer. Dit willen we pas afbouwen als hij gewend is aan zijn eigen kamertje. De box gebruiken we alleen om in te spelen. Zodra hij aangeeft dat hij moe is of ik zie dat hij moe is leg ik hem in zijn babynestje of in bed. Daar kan hij dan rustig even bijkomen van de prikkels of lekker slapen. 

Hoi hoi! 

Ik zat een tijdje geleden met precies dezelfde vraag! Consultatie bureau gaf aan dat hij overdag in zijn eigen bedje moest slapen vanwege rust en regelmaat. 
Nou heel veel pogingen, een ongelukkige moeder en gestresst kindje verder, heb ik me erbij neergelegd dat hij overdag nog graag bij me is en op mij in slaap valt. Of op zijn buikje in de box slaapt. 
Ik ga het pas bij 12 weken weer opnieuw proberen. Ik las een goed artikel van de huismus.com over het overdag laten wennen in eigen bedje. Misschien helpt dat jou ook. Google het maar eens. 
Succes! 

Terug
Bovenaan