Vanaf wanneer in eigen bedje slapen overdag?

Hoi hoi! 

Ik zat een tijdje geleden met precies dezelfde vraag! Consultatie bureau gaf aan dat hij overdag in zijn eigen bedje moest slapen vanwege rust en regelmaat. 
Nou heel veel pogingen, een ongelukkige moeder en gestresst kindje verder, heb ik me erbij neergelegd dat hij overdag nog graag bij me is en op mij in slaap valt. Of op zijn buikje in de box slaapt. 
Ik ga het pas bij 12 weken weer opnieuw proberen. Ik las een goed artikel van de huismus.com over het overdag laten wennen in eigen bedje. Misschien helpt dat jou ook. Google het maar eens. 
Succes! 

Hier met 11 weken overdag in bedje gelegd en ging eigenlijk gelijk goed. Tuurlijk begon ze wel te huilen maar uiteindelijk na veel troosten en op dr kamer blijven zitten viel ze wel in slaap. Hielp hier ook wel om dan liedjes te gaan neuriën. Snachts sliep ze na 2 weken in dr bedje, de eerste 2 weken in de bak van de kinderwagen naast ons bed. 
De eerste 11 weken sliep ze overdag vaak op mij of in de kinderwagen. Vond ik eigenlijk ook wel net zo gezellig. CB kan het altijd mooi brengen, maar als het nog niet wil gewoon aan toegeven en ervan genieten. Het komt vanzelf, je baby moet er ook aan toe zijn. 

Wow wat trekt het CB dan weer een grote broek aan zeg. Met je moet je kindje in eigen bed leggen! Je moet gelukkig helemaal niks
En 7 weken is nog zo klein, het komt echt vanzelf!

Ik denk dat je gwn op je eigen gevoel af moet gaan en wat jij denkt dat t beste is voor je kindje en je eigen gemoedsttoestand haha.
Mijn zoontje sliep bijvoorbeeld vanaf dag 1 in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje, terwijl andere er wel 10 weken of langer mee wachten. Doen waar jij je het beste bij voelt!

Mijn dochter van 10 weken slaapt overdag erg slecht. De fysio begeleidt ons hier nu in. In eerste instantie lieten wij haar snachts bij ons op de kamer slapen en overdag in haar eigen kamer. De fysio adviseert om het slapen eerst in slaapkamer van ouders te 'trainen'. Hier hangt de geur van ouders. En steeds een ander plekje is voor haar geen regelmaat. Pas als zij het slapen goed onder de knie heeft, stappen wij over op haar eigen kamer. En als het niet lukt, slaapt ze lekker bij ons in de armen. Niet te veel stressen (vind ik soms ook lastig hoor!)
Succes! 

Mijn dochter van 10 weken slaapt overdag erg slecht. De fysio begeleidt ons hier nu in. In eerste instantie lieten wij haar snachts bij ons op de kamer slapen en overdag in haar eigen kamer. De fysio adviseert om het slapen eerst in slaapkamer van ouders te 'trainen'. Hier hangt de geur van ouders. En steeds een ander plekje is voor haar geen regelmaat. Pas als zij het slapen goed onder de knie heeft, stappen wij over op haar eigen kamer. En als het niet lukt, slaapt ze lekker bij ons in de armen. Niet te veel stressen (vind ik soms ook lastig hoor!)
Succes! 

Terug
Bovenaan