Vanaf wanneer in zitje van winkelwagen?

Hoi mama's,
Vanaf wanneer kun je je kindje in het zitje van een winkelwagentje  zetten? Onze zoon is te zwaar geworden voor in de MaxiCosi-wagentjes van de AH, maar hij kan ook nog niet zelf gaan zitten. Hij  zit wel heel stevig als je hem  wegzet.  Kan ik hem nu in het zitje van het winkelwagentje zetten, of is die houding nog  te zwaar voor hem? Hij is nu 10 maanden. En als het nog niet kan, hoe doen jullie dan de (grote) boodschappen? Zonder kindje? Of hebben jullie een andere manier gevonden?
Ik ben benieuwd!
Groetjes, mama van sven.
 
Wij hadden ons zoontje al in het zitje van de winkelwagen toen hij net
als jouw zoontje nog niet zelf kon gaan zitten. Hij bleef min of meer
stabiel zitten en soms als hij moe was ging dat niet zo goed en dan
zetten we hem er toch in en hielden hem dan vast. Wat ook kan maar dat
is heel zwaar: de een de kar en de boodschappen inladen en de ander de
kleine tillen. (moet ie niet te zwaar zijn hoor want het is een hele
sjouw dan...) of: wederom met z'n tweeen boodschappen doen en de een de
kar en de ander de kleine in de buggy. Zo deden wij het in ieder geval.



Groetjes Patricia

 
Eigenlijk vanaf een maand of zes... maar pas HEEL goed op, ik keerde
gisteren mijn rug even naar de wagen, draai me om, staat mevrouw
rechtop op het plankje.



Daarnaast wil ze constant het slotding aan de ketting of de zitting
zelf opeten, dus ik adviseer dat soort koters een soepstengel ofzo te
geven.

 
Ah, heel handig die vraag! Ik zat er zelf ook al over na te denken wanneer ik Stan (10mnd) in het zitje van de winkelwagen zou "testen". Alle antwoorden tot nu toe waren erg handig om te weten.

Groetjes Marieke
 
Hi,
Ik zou het gewoon eens proberen. Ons meisje kon met een maand of 9 zittten maar in het winkelwagentje niet. Omdat dat een "gedwongen"houding is. Ze zakte er helemaal in weg. Ook omdat ze erg klein en dun is voor haar leeftijd denk ik.
Af en toe proberen en opeens zat ze er goed in.

Ja en anders idd alleen boodschappen doen   misshcien in de avond of met zijn drieen?

Succes
 
Ha mama van sven

Mijn zoontje Sander is bijna 9 maanden en zit regelmatig in het zit van de winkelwagen.
Het is makkelijk, maar ik moet hem wel in gaten houden, want hij wil alles pakken wat in de kar ligt. Hij valt dan weleens opzij, maar op zich gaat het heel goed. Ik heb wel een keer de tip gekregen om rollen keukenpapier ertussen te zetten zodat hij wat heeft om tegen aan te leunen, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Misschien heb jij er wat aan.

Groetjes Jolanda
 
Ik zet mijn zoontje van 10 maanden sinds zijn 9e maand regelmatig in het boodschappenkarretje-zitje. Dit gaat redelijk goed. Alleen als hij erg moe is, zakt hij wel eens scheef.
En bij de kassa schuif ik als eerste door het paadje om de boodschappen op de band te zetten, degene die dan achter ons in de rij staat, staat dan vlakbij mijn zoontje. Hij is nu in de fase van eenkennigheid (gelukkig lichte vorm) en wordt dan wel eens heel verlegen!

Kijk uit met te dicht langs de schappen rijden...voor je het weet trekken ze wat omver! Mijn zoontje had gisteren ook de paardestaart van het kassameisje te pakken!
 
Terug
Bovenaan