Vanaf wanneer mag je niet meer (zwaar) tllen?

Hallo dames,

Zoals het onderwerp al luidt: Vanaf wanneer mag je niet meer (zwaar) tillen?
Ik ben nu dik 11 weken zwanger en omdat mijn man veel weg is, komen de boodschappen op mij neer. Ik doe altijd 1 keer in de week grote boodschappen (2 kratjes vol) en verder tussendoor haal ik wat kleine (verse) producten. Maar tot wanneer kan ik die boodschappen nog gaan halen? Wil het eigenlijk niet op mijn man zijn schouders neer laten komen, omdat hij 13 uur per dag van huis is.

Liefs Rixt
 
hallo,

zelf heb ik zoiets van zolang je er maar geen last van hebt....
en dat merk je gauw genoeg.
maar mijn vriend wou ook eigenlijk al heel snel niet meer dat ik ging tillen, omdat ik vrij snel al harde buiken ervan kreeg.
en dat is zowiezo niet goed.
maar echt zwaar tillen deed ik al heel gauw niet meer.
weet niet meer precies bij hoeveel weken, maar ik wou dat gewoon zelf ook niet.
en die zware boodschappen moet je gewoon lekker aan je vriend overlaten.
hij kan dat er wel voor je uit halen en jij kan het dan opruimen ja toch??
je moet jezelf niet al te veel overbelasten want je kan er op den duur wel last van krijgen.
gewoon tillen wat nu goed voelt en niet te veel hooi op je vork nemen!!
succes.

annelies 39wkn en 3dgn

 
Hey,

Ik doe het altijd zo: Ik laat gewoon de zware spullen die niet kunnen bedreven in de auto staan en de rest haal ik er stuk voor stuk uit of ik laat de buurman sjouwen.

Claudia
 
Hoi.

Tillen is niet goed. Ik woon alleen en verdeel de boodschappen over meerdere tassen. Ook de vuilniszak werd te zwaar, zeker in zo'n grote hoge clico tillen en nu gebruik ik er twee in de week. ze zijn dan wel halfvol maar voor mij wel veel beter te hanteren.

Groetjes Minke
 
Hoi,

Ik weet ookniet vanaf wanneer je niet meer mag tillen. Zoals bij zoveel dingen geldt denk ik zolang je het goed blijft voelen.

Wanneer je je vriend niet wilt belasten is het misshien een idee om boodschappen te laten bezorgen. Tegenwoordig zijn er veel winkels die bezorgen. Kijk gewoon even op internet of jou supermarkt dat ook doet. Scheelt veel til/sjouw werk.

Groet mam van J
 
Hoi!
Gewoon naar je lijf luisteren. Zwaar tillen kan absoluut geen kwaad voor de baby. Is meer voor jezelf omdat je spieren  door je hormonen wat "weker" kunnen worden.
ik zelf heb tot week 36 gewoon gewerkt in de kinderopvang. Ik werk daar als groepsleidster... je bent daar dus alleen maar aan het tillen. Wel wat last van mijn rug... maar goed, dat hoort erbij en gaat wel weer over!
Succes!
 
Hoi,
Zolang het kan, mag je tillen! Lijkt me anders ook erg lastig, als je zwanger bent van een tweede of volgend kindje... dan til je ook je oudste kind tot op de laatste dag.... als je kindje tenminste niet al wat ouder is.
Ik heb daar gelukkig geen problemen mee gehad, want dan was het wel lastig geweest.

Succes!
G
 
Ik hoorde laatst van iemand dat je beter niet meer zwaar kunt tillen ivm belasting bodembekspier en eventuele problemen erna. Ik zou er opletten dat je wel goed tilt, vanuit de knien, en met echt zware dingen wil iemand vast wel helpen!
 
Terug
Bovenaan