Vanaf wanneer misselijk??

Hai meiden,

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb een vreselijke fobie voor overgeven...
Je raadt het natuurlijk al: Wanneer begon bij jullie de misselijke periode????? Vanaf welke week??

Ik hoop natuurlijk dat ik gewoon niet zo beroerd word (ik geef nu ook al 17 jaar niet over, dus....)

Groetjes, Esther

Hoi Esther,

die misselijkheid is voor iedereen anders. De een heeft er veel last van, de ander helemaal niet. Het begon bij mij met 6 weken en ik ben eigenlijk alleen maar misselijk, wat over gaat als ik iets eet, dus dat is goed onder controle te houden. De laatste dagen valt het reuze mee en merk ik eigenlijk niks.Tot nu toe heb ik nog niet overgegeven.

Ik hoop dat het voor je meevalt en je er geen last van hebt!

Leonie

Hoi

bij mij begon de misselijkheid al heel snel....nog eigenlijk voordat ik wist dat ik zwanger was...alleen heb ik de mazzel dat ik helemaal niet over hoef te geven.
Ben geen makkelijke spuger en dus word me dat bespaard.
Ben wel de gehele dag misselijk en dus niet alleen 's morgens. Soms gaat het over als ik wat eet....soms kan ik beter niet eten en gewoon wachten tot het over is....dat zal voor iedereen weer anders zijn.....

Probeer er niet bang voor te zijn want misschien kan je door de angst wel misselijker worden...zijn allemaal hormonen.........

Succes ermee!

Jennifer

Ik zou me er ook niet al te druk om maken: allerlei gepieker en emoties hebben alleen maar een negatieve invloed...
De meeste vrouwen die misselijk zijn, krijgen er rond de 6e/7e week last van, maar het kan ook eerder of later zijn en 25% is helemaal niet misselijk.
Daarnaast is het idd zo dat je niet perse hoeft over te geven als je misselijk bent. Ikzelf heb ook weinig over gegeven, maar me wel strondberoerd gevoeld, (voor onze vakantie een week ziek thuis geweest en ik zal vanaf morgen eens moeten gaan kijken hoe werken weer gaat... )
Een voordeel: als je wel heftig aan het overgeven gaat, kom je wel van je angst af, want dan kun je niet zoveel anders dan je er (ook figuurlijk) maar aan overgeven... :) (Geintje).

Ik ben nu 6wkn en ik heb gisteren voor het eerst gespuugd en voel me vandaag de hele dag al misselijk en beroerd. Met vlagen kan ik wel eten maar zoals ik me nu weer voel moet ik er niet aan denken.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook veel last van misselijkheid en spugen zo ongeveer vanaf de 7de week.

Ik hoop voor je dat je bij de 25% hoort die niet ziek wordt

Hoi,

ik begrijp je vraag heeeel goed, ook ik heb een fobie van overgeven en alles wat daarmee gepaard gaat....ben nu 5 weken zwanger en niet misselijk ...

maar dat kan natuurlijk nog wel komen.

Hoe heb jij bedacht ermee om te gaan als je wel misselijk wordt???

liefs,

Hoi Esther,

wat herken ik jouw angst!!! Dat was voor mij een reden om lang te wachten met zwanger worden!! Maar wat heb ik me druk gemaakt om niets! Blijkbaar hoor ik bij die 25% want ik heb me helemaal niet misselijk gevoeld en zeker ook niet overgegeven, ook niet tijdens de bevalling (wat bij veel vrouwen ook gebeurt tijdens de ontsluitingsweeen) Wel voelde ik me afentoe wat gammel, en had 's ochtends wel de behoefte om wat te eten een appel of cracker werkt prima.

Wat ook werkt is om goed en veel te slapen/uitrusten, zodat je lichaam goed uitgerust is, en alle energie voor die kleine kan gebruiken. En lekker bezig zijn, dus niet stilstaan bij of je je misselijk voelt. Duik lekker in je werk, en ga leuke dingen doen, afleiding!

Misselijk worden de meeste vrouwen vanaf week 6 t/m 16 ivm het HCG-hormoon in je lichaam. Dit hormoon zorgt ervoor dat jouw kindje groeit, vanaf week 16 neemt de placenta deze functie over.

Succes, en hou ons op de hoogte hoe het vergaat, en of die beren op de weg ook daadwerkelijk gegrond waren.

Gr
Sandra

Hey Yosha en Sandra,

Goed om te horen dat jullie er ook last van hebben, vervelend is dat hè?!
Ik heb nu de Seaband gekocht, dat schijnt iets geweldigs te zijn voor als je misselijk bent, het is een soort polsbandje met een drukpunt erin (voor elke pols 1) en daardoor verdwijnt de misselijkheid gedeeltelijk of zelfs helemaal. Het is speciaal voor zwangere vrouwen en werkt ook tegen reisziekte...

Ik heb nu nog niet echt last van misselijkheid, ben wel snel duizelig, maar als ik gewoon de hele dag door blijf eten dan is er niets aan de hand. Ben vandaag 6 weken zwanger, dus ik hoop echt dat het me bespaard blijft, hahahaha

Liefs, Es

Terug
Bovenaan