Vanaf wanneer misselijk??

hoi,

Bij mij begon de misselijkheid (en vermoeidheid) bij mijn eerste zwangerschap ook met 6-7 weken.
Ik was de hele dag door misselijk, maar heb gelukkig nooit overgegeven. Dat is sowieso minstens 20 jaar geleden.
Ik heb/had ook een overgeeffobie, nog steeds kijk ik overal waar ik binnen kom als eerste waar de wc is. blachelijk, juist omdat het al zo lang geleden is dat ik het me niet herinner.
Maar het is wel veel minder geworden sinds ik een kind heb...haha ik zal niet in detail treden, maar tja zo'n kleintje....

groeten Elke

Hai Meiden,

Pffffff, nou mijn misselijkheid is begonnen..!!
Gelukkig heb ik nog niet over hoeven geven...... Ik hoop echt dat ik dat ook niet hoef deze zwangerschap...
Ik ben nu ong. 6,5 week zwanger, nog maar kort.. Weten jullie of het erger wordt of dat het zo blijft???

Kus, Es

Hoi Esther,
"fijn" om te lezen dat je nogsteeds misselijk bent. Ik ben zelf van week 4,5 t/m 9   kotsmisselijk geweest, maar ik heb niet 1 keer overgegeven. het verschilde soms per dag en soms ook per uur. mij hielp het heel erg om 's ochtends voor het uit bed stappen eerst een pakje crackers te eten. verder ben ik ook zwangerschapsgranules gaan slikken van vsm. dit hielp ook erg goed waardoor het zeker op werk een stuk beter te hanteren was.
waar ik verder mezelf wel toe moest zetten was om ondanks de misselijkheid toch 3 keer per dag te eten en tussendoor snacks zoals liga of fruit of crackers. oh ja, ik heb in de eerste paar weken ook chocola (twix of balisto) gegeten als ik wat misselijk was.

nou, ik hoop dat je niet zal overgeven. succes ermee!!

Groetjes,
Sara

Hoi,

bereid je er maar op voor dat het erger wordt, omdat de komende weken het gehalte HCG alleen maar zal toenemen, (tot ongeveer 12e week, daarna zakt HCG, omdat je placenta dan de hormonen (andere soort) gaat leveren voor de groei van je baby.
Bij mij begon de misselijkheid pas bij 9 weken, (daarvoor wel heel weinig eetlust), en duurt nu nog steeds (16 weken). Maar goed, bij mijn moeder nam de misselijkheid af na 4 maanden, dus ik hoop nog even, :-D

Tips om je misselijkheid te verminderen/te voorkomen:
eet geen suiker (wordt erg snel verteert en in je bloed opgenomen, wat zorgt voor een snelle stijging van je bloedsuikers, maar daarna ook voor een hele snelle daling --> zorgt voor extra misselijkheidsgevoel op het moment dat je bloedsuikers weer dalen.

Eet elke 2 uur iets voedzaams, vezelrijks, enz.

Zorg dat je voldoende ijzer binnenkrijgt: misselijkheid is sowieso een symptoo van ijzertekort, ook als je niet zwanger bent, dus eeen deel van je misselijkheid kun je zo ondervangen

eet iets licht verteerbaars voordat je uit bed stapt en laat het even rustig zakken

eet iets vezelrijks voordat je naar bed gaat, zodat je lijf even nodig heeft om dat 's nachts te verwerken en je niet 's ochtends in die bloedsuikerdip zit

gemberthee, of wat dan ook met gember, :)

Succes!

Terug
Bovenaan