vanaf wanneer mogen de pasgeboren baby's doorslapen s'nachts?

Hoi,

Voor zover ik weet, kan je je baby gewoon laten doorslapen zolang hij dat zelf doet. Natuurlijk geen 12u aan een stuk, maar als hij 's nachts een uurtje later komt dan normaal, is dat toch maar mooi meegenomen? Het hangt er natuurlijk ook van af hoe zwaar het kindje is. Onze oudste was een prematuurtje en die moesten we wel echt elke 3uur voeden. En ook bij onze jongste werd ons aangeraden om haar 's nachts elke 4uur wakker te maken voor een voeding (zij was 3 weken te vroeg, en had de eerste weken wat problemen met aankomen). Maar vanaf het moment dat ze de 3,5kg voorbij was, heb ik haar lekker laten slapen. Op 5 weken sliep ze van 22.30u tot 6.30u, zalig! Na onze oudste, die met 14 weken voor het eerst van 0.30u tot 4.30u sliep, was ik daar zo blij mee dat ik alle adviezen aan mijn laars gelapt heb en haar gewoon heb laten slapen. Ze zullen zich echt wel melden hoor, als ze honger hebben. Dus vanaf dat ze een normaal geboortegewicht hebben: gewoon laten slapen! Lekker toch?

Groetjes,
Marian
 
Hallo,

Ik heb een zoontje van 5 maanden en direct vanaf de geboorte mocht er tussen zijn laatste voeding 's avonds en de eerste 's ochtends al 6 uur zitten. Hij woog bij de geboorte 3375 gram. Hij kreeg zijn laatste voeding (ik gaf toen nog borstvoeding) om 23.00 uur en de eerste dan weer om 05.00  uur. En  ons zoontje dééd  het ook, doorslapen. Want als hij toch honger had gehad, dan hadden we hem gewoon gevoed natuurlijk. Het  consultatiebureau gaf ons een heel handig schemaatje als leidraad. Ons zoontje week er wel eens een uurtje vanaf, maar langer deden we vooral in het begin niet.

0 maand - 6 uur doorslapen
1 maand - 7 uur doorslapen
2 maand - 8 uur doorslapen
3 maand - 9 uur doorslapen
4 maand - 10 uur doorslapen
5 maand - 11 uur doorslapen
6  maand - 12 uur doorslapen

Ons zoontje slaapt nu al 12 uur door, en dat laten we lekker zo.

Hopelijk heb je hier iets aan. Veel succes én vooral je gevoel volgen, je baby geeft het zelf wel aan.

Groetjes, mama van Jeffrey
 
Onze kleine woog bij de geboort 3360 gram, was 9 later geboren dan uitgerekende datum.
"s avonds om 23.00 uur laatste voeding en kwam dan 's ochtends om half 6, overdag kwam sliep ze soms ook wel 5 uur door maar kwam dan 's avonds om de 2 uur.
We zijn toen met 3 dagen oud, haar om de 3 uur wakker gaan maken behalve 's nachts.
Nu is ze 3 weken en heeft dit 'schema' (soms wijkt ze er nog iets van af)
07.00 uur
10.00-10.30 uur
14.00 uur
17.00 uur
19.00 uur
21.30 uur
02.30 uur

soms maken we haar wakker overdag. In principe komt ze zelf om de 3 uur, maar als ze met 4 uur niet wakker is, maken we haar wakker voor voeding, anders komt ze uit zichzelf en 2 uur later weer. Maar 's nachts maken we haar niet wakker, ze heeft zelfs afgelopend zondag van 23.00 uur tot half  7 geslapen, maar dat was foutje denk ik hahaha
 
hoi,

Bij mijn dochtertje heb ik de eerste 2 maanden nog snachts wakker gemaakt en op een gegeven moment melde zij zich zelf.
Met 3 maanden sliep ze gelukkig door en hebben haar niet wakker gemaakt.
Ik zou als ik jou was gewoon je kindje laten slapen als het doorslappt.
Je kindje meld zichzelf wel als hij honger heeft.

Groetjes een trotse moeder
 
Terug
Bovenaan