Vanaf wanneer slaapt een baby door?

Wij zijn nieuwbakken ouders en hebben dus geen idee wanneer een baby gemmideld doorslaapt en hoeveel uur achtereen slapen onder doorslapen wordt verstaan.... Wat zijn jullie ervaringen hierin?

gr.Ing

Hoi Inge,

Ik ben ook voor het eerst moeder, dus heb er ook nog niet zoveel verstand van, maar onze Umut (nu 10 weken) sliep voor het eerst door met ong. 6 weken. Maar niet elke nacht hoor, vaker komt hij nu weer om 4 uur 's nachts.
Hij kan ongeveer 6 uur achter elkaar slapen, dus van 11 tot 5.
Heb geprobeerd om hem om 12 uur nog een voeding te geven (BV), maar dan is hij te slaperig en komt er bijna niets naar binnen. Ik ben dus een beetje afhankelijk van wanneer hij zijn laatste voeding wil.
Gemiddeld geloof ik dat baby's met drie maanden wel 8 uur achter elkaar moeten kunnen slapen. Ben benieuwd!
Hoe gaat het doorslapen met jouw kleintje?
Groetjes van Anneke, mv Umut

hoi inge..

dit verschilt heel erg per kind denk ik.
mijn dochtertje(nu bijna 10 week) slaapt nu sinds ongeveer 2 week door. Ze krijgt rond 10 uur laatste fles en meld zich dan pas rond half 8/8 uur. maar ja....volgens mij ben ik daar een geluksvogel mee.
wel heb ik daarvoor moeite moeten doen. ze meldde zich voorheen om de 4 uur en dat was ik spuugzat,dus heb ik 1 nacht elke keer als ze huilde bi haar gezeten en speen erin blijven doen tot ze weer sliep(dit elk uur bijna weer!) dus een nacht met zeer weinig slaap.maar sindsdien slaapt ze door.

liefs marjolein

Hoi Inge,

Dit kan idd heel er verschillen per kind. Onze oudste sliep pas door na 4 maanden. Maar we gingen dan als ik hem bv hadden gegeven ook nog verschonen enz en nu zei kraamverzorgerster, van joh geef hem alleen de borst s nachts en leg hem dan terug (bij dus geen schone luier om) Ik zeg niet dat dit perse uit maakt, maar het kort houden s nachts is wel goed en het is ook handig om te kijken of je kindje echt komt omdat ze honger heeft of omdat ze zich alleen voelt! (sinds van de week, slaapt onze kleine boef van 8 weken, van 23 uur tot 6.30 uur!)

Suc6 ermee

Hoi,

onze zoon sliep met 4 weken al de nachten door. Geef hem tussen 23.00-24.00 de laatste bv en hij komt de volgende ochtend weer tussen8.30-9.30uur. Ook wij zijn enorme geluksvogels hierin en we genieten hier nog lekker van, Ik wil vanaf volgende week wel de voeding gaan vervroegen,omdat over 3 weken mijn verlof erop zit en dan vind ik zelf de laatste voeding rond 23.00 te laat en hij mag van mij als ik weer aan het werk ben ook in de ochtend wel eerder komen voor de bv. Ben bang dat we dan misschien niet meer van die geluksvogels zijn, maar we wachten het wel af. Volgens mij verschilt per baby het doorslapen en moet je daar ook niet al te veel naar kijken.
Succes.
Mamoon

Hi Inge,

Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, dat je niet weet hoeveel een kindje moet slapen. Natuurlijk is niet iedere baby hetzelfde, maar wij hebben de folder "prikkelreductie en voorspelbaarheid" van het consulatiebureau als richtlijn aan gehouden. Daar stond in dat kindjes van een paar weken oud ca. 45 minuten per keer wakker zijn en dat een keer of 8 per dag (tijd incl. voedingstijd). Het was voor ons fijn te weten of hij er al aan toe zou kunnen zijn langer wakker te zijn of dat hij nog wel erg veel sliep. Misschien heb je die folder ook of kan je er om vragen.

Groetjes Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hallo,

Mette slaapt nog niet door maar ze is aankomende dinsdag ook pas 4 weekies en aan de kleine kant omdat ze vroeg is geboren. Ze komt om de 3 a 4 uur. In het begin ging ze na de voeding en na de boertjes weer lief slapen maar de afgelopen dagen is het alleen maar jengelen. Hoort dit erbij of doen wij iets fout? Ik moet wel zeggen dat we zelf ook doodop zijn... (de maanden voor de zwangerschap waren een drama)
x ing

hoi ing,

babys slapen de eerste weken van hun leventje vaak heel veel. Als ze een paar weken oud zijn word dit wat minder. Je doet dus niets fout, jullie dochter ontwikkeld zich gewoon zoals het hoort. Ze neemt nu gewoon de tijd om even lekker te knuffelen.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan