Vanaf wanneer slaapt een baby door?

ik heb echt een slaapkoppie, ik denk dat het aan ieder kind zelf ligt. Emily May is nu 9 weken. gisteren heeft ze om 23.30 een laatste fles gekregen, slaapt dan door tot 07.30 krijgt dan weer een fles, en slaapt nu nog (09.58). ik ben haar altijd die 23.30 fles gaan geven, of ze hem nu wel of niet opdrinkt. ze is dan vol en tevreden. deze krijgt ze boven op bed, slaapzakje aan, flesje erin, en in je eigen bed. dit gaat goed tot nu toe. heb heb van meerdere gehoord dat ze die 23.30 fles ook gewoon geven, en dat het helpt.....hoop voor jou ook...

luuk is 10 weken, komt gewoon om de 4 uur ', dus doorslapen... nog lang niet! de  ervaring van een nacht weinig slaap en dan steeds een speentje erin doen.. helpt niet bij alle kinderen. Mark (is nu 3 jaar) kreeg 1/2 jaar 's nachts geen fles meer, wel speentje erin, maar is heel erg lang toch 's nachts iedere keer wakker geweest (en dan   brullen dat ik er toch maar ben uitgegaan). elk kind verschilt enorm. toen luuk geboren is heb ik me er maar weer op ingesteld dat ik 2 jaar veel minder rust krijgt, gaat het allemaal sneller, dan valt het mee, maar kinderen laten zich niet altijd sturen door de klok of mama's wensen (helaas)

Dag Inge

Ik kom hier even kijken, hoor thuis op voorjaar 2007....
Het is nu wel erg vroeg om aan doorslapen te denken voor jullie, maar dromen mag!!! Wij dromen ook nog steeds over doorslapen en Loek is, schrik niet... 5 maanden. Maar wij zijn geen gemiddeld voorbeeld. De meesten op ons forum slapen lekker door, zo'n 8-12 uur per nacht.
Officieel is doorslapen geloof is 6 uur (of was het 5?) achtereen in de nacht.Van 23 tot 5 is dan doorslapen, al voelt dat voor ons volwassenen niet zo...

Ik hoop voor jullie dat jullie kleintje wel een vroege vogel is, want jullie hebben al heel wat voor de kiezen gehad!

Groetjes

Rosanne, Mama van Loek (22-02-2007)

Hallo allemaal,

Noa is nu 6 weken en 2 dagen en slaapt - afhankelijk van de laatste fles - zo'n 4 uur door en na de nachtvoeding nog zo'n 4 uur. De laatste fles staat eigenlijk gepland om 22.00 uur, maar dat kan verschillen van 21.30 tot 22.30; afhankelijk van dat tijdstip meldt ze zich zo'n 4 uur later. Voor de fles van 06.00 uur zet ik de wekker, wat soms niet nodig is omdat ze zich eerder meldt, en soms omdat ze zich nog niet heeft gemeld.

Ze heeft sinds haar geboorte eigenlijk maar 2 nachten gehad waarin ze behoorlijk gespookt heeft; huilen, huilen, huilen zonder dat we haar konden troosten of wisten wat er aan de hand was. Maar, ze heeft ook al 1  nacht gehad waarin ze WEL doorsliep  Ik blijf gewoon de regelmaat erin houden, hopende dat ze zeer binnenkort een keer doorslaapt, er vanuit gaand dat dit pas bij zo'n 3 maanden zal zijn. Gelukkig ben ik gezegend met een man die meer een avond-/nachtmens is en dus vaak de laatste fles en de nachtvoeding op zich neemt, terwijl ik een ochtendmens ben en er 's morgens goed uitkan, waardoor we beide toch wel genoeg nachtrust krijgen. Behalve als mevrouw weer van plan is om te spoken natuurlijk!

Groet,
Anouk, mama van Noa sinds 26 juni 2007

Lotte sliep al heel snel door. Volgens mij al in de 3e week of zo... Het is ook een ontzettende slaapkop, hoewel ze nu 's middags wat meer wakker is. Hierdoor kwam ze ook bijna niet de deur uit, want ze was zo gauw moe. Er waren dagen (echt tot heel recentelijk) dat ze helemaal niet op bleef maar direct weer naar bed wilde na de voeding (viel ook steeds in slaap aan de borst). Soms sliep ze wel 10 uur achter elkaar en ook 12 uur heeft ze wel eens gepresteerd!

Sinds twee weken wordt Lotte nu wel wakker 's nachts. Waarschijnlijk heeft ze een groeispurtje waarbij ze een extra voeding nodig heeft. Dat schijnt wel vaker te gebeuren, dat ze ineens een 'terugval' krijgen van een aantal dagen. Het is ook een beetje afhankelijk van haar laatste voeding.

Ik geef Lotte voeding op verzoek, dus ze mag het zelf uitmaken. Zo gebeurd het wel eens dat ze om 19.00 of 20.00 haar 'laatste voeding' drinkt en vervolgens zo lekker ligt te slapen... Als ik haar dan rond 23.00 wakker maak, wil ze niet drinken. Is ze veel te moe voor...  Dus ik laat haar maar. Dan moet ik er midden in de nacht wel uit, maar dan drinkt ze ten minste goed en ze doet het vaak best snel.
Alleen overdag zijn er  regels, hoewel ze eigenlijk wel om de 2 a 3 uur wakker wordt, maar vorige week presteerde ze het om 6 uur achter elkaar te slapen 's middags. Toen heb ik haar maar wakker gemaakt, het moet niet te gek worden!

Groetjes, Marisa

Wat een verhalen allemaal! Sommigen slapen heeeel snel door en sommigen met 5 maanden nog niet. Mette gaat de goede kant op. Als er geen krampjes of andere ellende is dan slaapt ze een uurtje of 5/6 door 's nachts. Ze is dinsdag 6 weken dus dat gaat de goede kant op. We proberen de laatste voeding tussen 22.30 en 23.30 te doen. Soms komt ze dan gewoon 4 uur later weer maar er zijn nu steeds meer nachten dat ze langer slaapt.

Wij hebben trouwens behoorlijk te kampen met krampjes en obstipatie bij Mette. Venkelthee en Daro geprobeerd maar de krampjes bleven. Nu kreeg ik de tip om ABC dolfilus te gaan halen bij de apotheek. Is wat duurder maar schijnt te werken als een zonnetje. Kost inderdaad 26 euro maargoed dat maakt niet uit als je kleintje pijn heeft. Heeft er hier iemand ervaring met dit middeltje?

x ing

Hoi Ing,
Veerle is nu 10 weken en met borstvoeding had ze al last van obstipatie. Ik ben nu overgegaan op volledige KV en het is alleen maar erger geworden. Ik moet nu van het CB bij elke fles 2 schepjes Johannesbroodpitmeel toevoegen, mocht het niet helpen dan moet ik het ophogen naar 4 schepjes. Het helpt een beetje, van 1 poepluier  om de 10 dagen zijn we al gegaan naar 1 luier om de 4 dagen. Heb geen ervaring met jou middeltje van de apotheek, mocht het bij jou aanslaan dan hoor ik het graag want ik vind het erg zielig om te zien hoe Veerle ermee worstelt.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan