Vanaf wanneer vertellen?

Ik heb het met 5 weken al meteen aan mijn moeder verteld (ouders zijn gescheiden), mijn vriend begreep heel goed dat ik dat al graag wilde! De rest (schoonfamilie en vader en zusjes) hebben we het een paar dagen na de 8-weken echo verteld onder het mom van de verlate verjaardag van mijn vriend :)! Zo hadden we iedereen bij elkaar! 

Ik heb het met 4 weken verteld aan m'n familie. Op werk heb ik het met 7 weken verteld omdat ik zo ziek was dat ik niet kon werken (terwijl ik twee weken eerder ook al ziek was geweest). Ik doe er niet zo moeilijk over. Vorige keer kreeg ik met 5,5 week een miskraam en toen heb ik het ook op werk verteld, want het gebeurde daar en ik kon niet functioneren die dag (ik sta namelijk voor de klas). De steun die je dan krijgt is alleen maar heel fijn!

Ik heb het gelijk verteld aan ouders en schoonouders. Zij zijn me zo tot steun geweest bij de vorige miskramen. Maar zij wisten dus ook al dat we bezig waren. Dan is het ook makkelijk om het snel te vertellen. Ik vond het gewoon fijn dat zij het ook wisten, mocht het weer misgaan.
Echt openbaar voor de rest van de wereld zogezegd hebben we tot 14 weken gewacht, na een goede Nipt uitslag.

Mijn zus en moeder waren op de hoogte wanneer ik ongeveer kon testen dus die wisten het direct al. Heel fijn om alles te kunnen delen met mijn zus omdat ze al kinderen heeft. 
Andere mensen die echt dichtbij staan hebben we het na de eerste echo verteld met 6 weken. Dit vanwege een eerdere miskraam, we wilden zeker weten dat het hartje klopte.
De rest hebben we het verteld na de 10 weken echo. 

Doe waar jij je goed bij voelt, het is jouw zwangerschap en wat anderen er van vinden wanneer je het verteld zou niet uit moeten maken. 

Wij hebben het na de 8 weken echo aan onze ouders, broers en zussen verteld en na de termijn echo met 12 weken aan de rest van familie, vrienden en werk. 
Het was eerder al mis gegaan met 5/6 weken en niemand wist dat wij bezig waren. Dus had niet de behoefte om het toen al te vertellen. Wij hebben het samen heel goed kunnen verwerken en toen we daarna zwanger waren vond ik het ook leuk om iedereen nog voor de gek te houden.
Maar je moet vooral doen waar jullie zelf achter staan!

Ik heb het mijn moeder gelijk verteld, ivm eerdere miskraam vond ik het superspannend dus ik moest met iemand anders praten dan mijn man.
Verder wilde ik wachten tot 12 weken maar met 9,5 week was ik zo ziek dat ik het wel moest vertellen. Gelukkig hadden we al een paar echo’s gehad en die waren allemaal goed. En ik dacht maar zo: gaat het wel weer mis dan komt iedereen het ook wel te weten. 

Terug
Bovenaan