Vanaf wanneer vertellen?

Wij hebben het mijn schoonmoeder en schoonvader al met 4 weken verteld en daarna kwamen broers en zussen rond de  6 a 8 weken. Met 12 weken toen we een prachtige echo hadden gehad hebben we het op Socialmedia met de rest van alle mensen gedeeld. 

Wij hebben het met 7 weken aan onze ouders / broers en zussen verteld. En met 10 weken aan de rest van de wereld (op onze bruiloft). Wel na 2 goede echo's gehad te hebben. 

Wij hadden een vroege echo bij 7 weken. Hebben hierop gewacht om het te vertellen aan beide ouders, broers en beste vriendin. 
Na de 12 werken echo hebben we het wereldkundig gemaakt. 

Wij hebben het aan onze ouders en broers/zussen (en hun aanhang) verteld na de eerste echo, met 8 weken was dat. Dat was vorig jaar kerst en dat was daardoor praktischer.
Mijn drie beste vriendinnen wisten het al vanaf het moment dat ik positief testte. Tussen het moment van de eerste echo met kloppend hartje en de tweede echo met 10 weken hebben we het sommige mensen gezegd, als het zo uit kwam met oud en nieuw of als we vrienden zagen. En na de 10 weken echo ook op mijn werk verteld en alle rest van mijn familie.
Het maakt niet zoveel uit wanneer je het vertelt. Ik kon echt mijn mond niet houden tegen mijn vrienden dus als jij dat ook hebt zou ik het gewoon zeggen want dat is veel leuker haha. En vond het bij m'n ouders ook al heel moeilijk maar wilde toch een kloppend hartje gezien hebben voor hen. Maar doe idd wat goed voelt ;) er is geen goed of fout hierin. Als je met je zus veel meer close bent dan met je broer dan kun je het haar ook alvast zeggen toch? Niets geks aan vind ik. En het is uiteindelijk een verschil van misschien 2-3 weken, daar komen mensen echt wel overheen!!

Je moet je vooral niet verplicht voelen om iedereen gelijk te behandelen hoor. En vertel het wanneer het goed voelt. Ik heb 1 vriendin in vertrouwen genomen, dat is wel fijn. Buiten dat wacht ik even de echo af. Maar ja soms heb je ook een goed moment om zoiets te delen, en de aanwezigen hebben dan misschien geluk :)

Tja mijn schoonmoeder en vader hadden ook als oppas gefungeerd als ik weer eens voor een inwendige echo moest (bijna om de dag).. dus iedereen heel dicht bij ons wist dat we bezig waren.
Daarbij moesten beide families hun kerstdiners volledig omgooien, dusdanig sneaky dat niet direct de hele familie het zou weten haha. Dus met 4.2 stonden we bij beiden voor de deur. 5 dagen voor kerst haha

Terug
Bovenaan