Vanaf wanneer zetten jullie de klossen

Bij de vorige zwangerschap heb ik ze toen wel opgehaald de klossen, maar pas toen ik bevallen in het ziekenhuis en thuis kwam, heeft me man ze er pas onder gezet. Ik was een opstapkrukje nodig om in en uit bed te komen, wat dus echt waardeloos was. De kraamhulp zei na 3 dagen dat ze er wel onderweg mochten, omdat ze zag hoeveel moeite het kostte.
Nu gaan we geen klossen halen, maar leg ik een extra matras op me bed. Ons bed is al vrij hoog en voor de rest al helemaal klaar gemaakt( voor als de vliezen breken) dus het is straks een kwestie van matras erop gooien en klaar. Omdat het toch puur voor de kraamhulp of thuisbevalling is( wij gaan toch naar het ziekenhuis) komt bij ons op het laatste moment pas weer het matras erop. Ondanks ik nu ook erge last van me bekken en rug heb, kom ik nu tenminste fatsoenlijk en makkelijk uit bed.
Maar indd bij 37 weken moet je bed klaar zijn.

Liefs marielle 33w1d

Hier ook geen klossen, maar wel een extra matras. Dit weekend wil ik alles afhebben. (Bed verhoogd, vluchtkoffer klaar, zolder opgeruimd, keuken uitsoppen, enz enz) Dochterlief gaat lekker logeren bij opa en oma dus kunnen papa en mama ongestoord hun gang gaan :D

Hi,

Wij zetten de klossen niet onder het bed. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus daar is het al niet voor nodig. Daarbij kan ons bed niet op klossen en de vorige keer heeft het erg geleden toen het op kratten stond, dus dat doen we niet meer.

Als de kraamverzorgende er echt op staat, zetten we het logeerbed op klossen.

Officieel zou het moeten vanaf 37 weken.

Gr. Tamara
(februari mama)

Ik weet nog niet wanneer ik ze eronder ga zetten, ik heb ze al wel in huis, maar weet nog van de vorige keer dat geklim om in bed te komen...bleegh.
Ik denk dat ik het zo lang mogelijk uitstel :)
Ben nu bijna 35 weken.

Ik mag met 35 weken bellen of de klossen die ik gereserveerd heb, er al zijn. Ik heb verstelbare klossen nodig. Ons bed is zo laag, dat we het met de reguliere klossen van 25 cm niet gaan redden. Zodra ik ze heb opgehaald zet ik ze er ook onder. Hou niet zo van het allerlaatste moment werk.

Heb de klossen al in huis sinds afgelopen vrijdag maar nog niet eronder gezet. WAcht nog even de echo van vanmiddag af en dan kijken we wel. Het zou langzamerhand wel fijner zijn om dan makkelijker uit bed te kunnen komen, alhoewel het dan met een opstapje moet. Maar ach, ben wel wat gewend, want ben van mezelf al klein dus heb vaker een opstapje nodig...
marianne

Terug
Bovenaan