VAnaf wanner doen jullie de kleine in de wandelwagen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Ons dochterje is nu 5 maanden oud en mijn vraag is vanaf wanneer kan ze de wandelwagen in?? Ben erg benieuwd naar jullie meningen.

groetjes

Onze zoon is nu 3,5 maand en ik ben bang dat wij binnenkort niet anders kunnen dan m in de wandelwagen zetten.. Zo plat mogelijk want de richtlijn is 6 maanden.. maar dan zouden ze eens moeten beginnen met de reiswiegen wat groter (lees langer) te maken..

Justin is 65 cm en past er bijna niet meer in!

De richtlijn is geloof ik 6 maanden en als ze zelfstandig kunnen zitten.. maar ja, de praktijk pakt vaak anders uit denk ik!
Ik zou het gewoon eens een klein  stukje proberen.. zo plat mogelijk! Een vriendin van me heeft het pas al geprobeerd met haar zoon (ook 3,5 maand) en dat ging super goed.. en hij vond het super leuk!

Succes! Laat even weten hoe het gegaan is..

Liefs Debby

hoi hoi,
hier een mama met 1 meisje van 64 cm en 1 meisje van 62 cm. ze passen nog maar net in hun reiswiegjes. ze zijn krap 6 maanden, maar ik heb weinig keus. zowel in de breedte als de lengte gaat het nog maar net. een groot nadeel van mijn 2ling wagen vind ik.
ze kunnen nog niet zelfstandig zitten, maar willen wel alles zien. we hebben hun wiegjes al veel schuiner in de wagen liggen zodat ze meer kunnen zien. ik denk dat we volgende week kijken wat ze van de stoeltjes vinden.

groetjes,
petra

Hoi

met deze vraag loop ik dus ook rond... Mijn ventje past nog makkelijk in de kinderwagen. Kheb een wat ouder model van ongeveer 8 jaar geleden, die zijn wat groter. Als ik met mijn mannetje even naar de winkel wandel gaat dat goed. Maar zodra hij wat langer in de wagen moet liggen gaat hij piepen. Dat vindt hij maar niks. Ik heb het idee dat hij niet zal piepen als hij dan wat kan zien. Maar idd, ze kunnen nog niet goed zitten. De 'stoel' zijn dan ook plat moeten en dan kan hij weer niks zien... wel iets meer natuurlijk. In de draagzak vindt hij het wel heerlijk... maar dat wordt nu wel behoorlijk zwaar!
Ik houd toch nog maar even een maandje vol... En de bak is met dit koude weer toch ook wel weer heerlijk warm!

Hoihoi,
Onze zoon is 5mnd en gaat al regelmatig in de wandelwagen en dan echt niet altijd op zn platst. De kinderwagen vindie echt niet meer zo leuk, want hij wil alles bekijken. Dus hij gaat regelmatig in het zitgedeelte, lekker zitten en om zich heen kijken, word die moe leggen we hem plat, hij vind het prachtig. De kinderwagen gebruiken we nog af en toe, als we ergens heen gaan waar die ook moet slapen ofzo, maar die word eigenlijk te krap. Op het buro zeggen ze dat het opzich wel vanaf 5mnd mag maar gewoon nog niet al te lang.

Groetjes

Onze dochter wordt over 9 dagen een half jaar en ze zit sinds een weekje in de wandelwagen. Zo te lezen aan de reacties hierboven dus aardig dicht bij de richtlijn van 6 mnd. Ook Elise werd bijna te groot voor de kinderwagenbak, ze is 66 cm nu, en als ze de armpjes naast het lichaampje legt ligt ze er haast klem in. Haha. Ik had het idee dat ze de wandelwagen wel leuker zou vinden omdat ze dan ook meer kan zien en idd ze zit zó mooi trots rond te kijken (alhoewel ze in de kinderwagen ook niet jengelde ofzo).
Onze zitting kun je ook iets kantelen dus ze kan lekker 'hangen' als ze moe wordt, en wat ik wel prettig vind, nu nog, is dat ze naar me toe kan kijken (kan zitting beide kanten op plaatsen). Ze zit er vaak ong een half uur á een uur in. Even boodschappen halen bijv.
Met de kou heeft ze geen last. De kap eroverheen, de voetenzak aan en een sjaaltje en mutsje... Heerlijk, een beetje frisse wangen is wel gezond vind ik.

mijn zoontje (nu 6 maanden) gaat al vanaf ongeveer 3 maanden in de wandelwagen.
hij vind het maar wat mooi en heeft ook wat meer ruimte om met zn armpjes te zwaaien.
ik denk dat het belangrijker is om gewoon naar je eigen gevoel te luisteren en naar wat jij denkt dat je kindje aankan dan naar allerlei richtlijnen te gaan kijken.

gr. Nina

Mijn jongedame zat al met 3,5 mnd   in de wandelwagen, de reiswieg was echt te klein geworden. Nadeel is dat ze minder snel indommelt en dat ze veel te veel ziet. Inmiddels (ruim 5 mnd) kan ze dat wel hebben, maar in het begin raakte ze helemaal overvoerd van alle prikkels. Praktisch nadeel is ook, dat er nu minder boodschappen onder passen :eek:

Terug
Bovenaan