vanaf welke leeftijd in een (vouw)buggy? en tips voor vliegvakantie gevraagd!

Hallo,

in mei gaan wij met ons zoontje (geb.20/10/2006) op vliegvakantie naar Corfu.
omdat onze wandelwagen nogal wat weegt, denken we erover om een vouwbuggy aan te schaffen (zo een met 5 standen). Wie heeft daar ervaring mee? En kan ons zoontje (dan dik 6 maand) daar dan al in?? Of heeft iemand andere tips of ervaringen?

Heel erg bedankt al!

mama van tibo
 
eerlijk gezegd zou ik het niet doen, is wel erg jong dan.
En ze moeten zelfstandig kunnen zitten, anders hangen ze naar 1 kant.
Ook is zo een buggy veel lager en hobbelt enorm, is niet echt goed voor het ruggetje.

Succes!!
 
hoi


als je de buggy gewoon op de laagste stand zet zodat ze liggen mag je al wel vanaf 6 maanden in hoor heb ik ook gedaan als ik ergens naartoe moest en de grote wandelwagen niet mee kon nemen,als ze maar plat liggen groetjes wendy
 
Hoi,

Wij hebben het als volgt opgelost,  Bente was toen 41/2 maand: Ik heb op marktplaats een maxi taxi met bijpassende maxi cosi gekocht.  Ze zat ook in het vliegtuig in de maxi cosi, er waren nog stoelen over, dat was erg fijn! Hoefde ze niet de hele reis op schoot. We hadden op vakantiebestemming ook meteen een geschikt autostoeltje, één huren is moeilijk.  Maxi taxi klapt erg makkelijk in en uit en de maxi cosi zet je er erg makkelijk op. Wij hebben het dagelijks gebruikt! Voor ons was het een ideale oplossing. (In mei gaan we weer, ze is dan 11 maanden, ik hoop dat ze dan nog in de maxi cosi past!)

Veel succes en alvast een hele fijne vakantie.
 
Hoi,

Het ligt er ook een beetje aan hoe groot je zoontje dan al is. Ons dochtertje kon met 6 maanden al wel een beetje zitten (dus vrij stevig in de rug en erg nieuwsgierig) dus wij gebruikten toen al wel de wandelwagen (in de kinderwagen wilde ze niet meer blijven zitten). Nu zit ze regelmatig in de buggy (vanaf een maand of 8), maar ik vind wel dat de wandelwagen een stuk fijner rijdt qua vering. We hebben een buggy van MacLaren maar het blijft een buggy zonder vering.
Volgende vraag is dus of je veel van plan bent om te gaan wandelen op Corfu, want dan zit/ligt zo'n buggy niet echt lekker. Informeer even bij de vliegmaatschappij wat hun regels zijn, ook qua gewicht van de verdere bagage.
Verdere tips kan ik je nog niet geven, want wij gaan dit jaar ook pas voor het eerst...spannend he!
Heb je trouwens al wel aan het paspoort gedacht voor de kleine?
Succes en heel veel plezier!
 
Ik zit met hetzelfde probleem en wij denken erover om de wandelwageninzet van de quinny buzz mee te nemen. Die kan in ligstand en halfligstand. Wat ik alleen jammer vind is dat de beentjes dan een beetje de lucht in liggen tegen het zitgedeelte aan 9snap je?)
 
Terug
Bovenaan