vanaf welke leeftijd in een (vouw)buggy? en tips voor vliegvakantie gevraagd!

Hoi.

Ik werk zelf op de luchthaven en ik wil wel al tip geven, dat je niet een al te dure buggy aanschaft. de buggy liggen los in het ruim en kunnen dus gaan schuiven. Dit ten koste van je buggy. Ook adviseer ik om naast je buggy een draagzak of iets dergelijks in je handbagage mee te nemen, dit omdat je bij sommige luchthaven en maatschappijen je buggy niet terug krijgt bij de gate maar bij de koffers. Om dus een hoop gesleep met je kind te voorkomen, is een draagzak de ideale oplossing. Ja tenzij je kind daar al te groot voor is, is houdt dat dan weer op. Ga er trouwens niet altijd van uit dat je je maxi cosi of autostoeltje mee het vliegtuig mag innemen, vaak is hier geen ruimte voor, of wil het personeel het niet omdat het stoeltje niet goed genoeg is. Je mag alleen een autostoeltje mee als het er een is met een vijfpunts gordel en dan nog in overleg met het personeel aan boord.

groetjes Diana
 
hoi,
neem in ieder geval een hoge zon factor mee!
in het vliegtuig wat nieuwe speeltjes,wat te drinken voor opstijgen en dalen enz.
ook de voedingen en luiers mee in de handbaggage.
ik had zelf bij de drogistery oordopjes gekocht speciaal voor in het vliegtuig.
of het echt geholpen heeft weet ik niet maar mijn zoon had nergens last van.

ik heb beide kinderen vabaf 6 mnd in de buggy gedaan(ook voor in de vakantie)
in lig stand.
en dit ging goed(als je kindje toch neigt tot scheef hangen leg je er een op gerolde handdoek naast)
heb zelf een maclaren(rijdt als een mercedis)
je gaat toch niet het hele eiland af wandelen???
want dan is het heus niet zo erg hoor. ook in een wipstoel en autostoel zitten ze in zit houding..

op vakantie zou ik tussen de middag naar het app/hotel gaan zo dat je kindje goed kan slapen, ben je ook uit het heetst van de dag uit de zon.
zelf ook relaxen...

de buggy kan je tot aan het vliegtuig mee nemen, en als het er niet veel zijn dan zetten ze hem meteen bij de uitgang(van het vliegtuig) en anders kom je hem op de band weer tegen met je koffer.
dan is misschien een daagzak even makkelijk maar een kind van 7 maanden in een draagzak en in een warm land is ook geen pretje.
geluukig kan je ook op een stoel gaan wachten en je man de koffer laten halen.
de rit van het vliegtuig naar koffer is daar nooit ver(wel laat de koffer even op zich wachten want ze werken ietsjes langzamer dan wij hier?!

nou succes en veel plezier
ik heb nu al helemaal veel zin in onze eigen vakantie naar kreta
mijn kindjes zijn dan bijna 4 en 1 jaar.
oja corfu heeft wel een beperkt aantal baby voedingen en als ze het hebben is het vrij duur!
 
onze zoon was ouder toen wij met hem gingen vliegen (14 maand) en toen hebben wij idd een goedkope buggy gekocht....na de vliegvakantie is die bij opa&oma neergezet en nu wordt die daar veel gebruikt (inmiddels voor onze 2e)!!! die heeft zijn geld allang opgebracht!! hij kwam er overigens bij ons zeer goed uit, maar wij hebben een buggy voorbij zien komen die de reis wat minder goed doorstaan had .
Er waren trouwens wel mensen die hun 'grote wagen' mee hadden, maar die hadden hem dan wel laten 'sealen' wat je ook wel ziet bij van die grote rugzakken...

Wij hadden toen trouwens van die bandjes meegenomen waarmee je ski's aan elkaar kunt binden...daarmee hadden we de buggy nog wat steviger dichtgeklapt/ vastgemaakt... kon die in elk geval niet zomaar stuk.

We kregen de buggy idd pas bij de koffers terug en dat was een heeeeeeeel eind zeulen om 11 uur 's avonds na een eerste vliegreis met handbagage en dreumes (en 22 weken zwanger van de 2e). Draagzak was voor ons toen niet meer te doen met die dreumes, maar voor een kleinere uk zou ik die zeker meenemen voor de loop van vliegtuig naar afhaalband!
 
Onze zoon was 6 maanden toen hij voor het eerst vloog. We hebben de 'grote' kinderwagen meegenomen. We mochten 'm wel meenemen tot de gate (maar dit is LANG NIET bij alle maatschappijen het geval) anders gaat 'ie mee op de band, maar wordt niet meegerekend met  je kilo's bagage.
We hadden een draagzak meegenomen, heel handig! (goedkoop via babyrent of marktplaats)
Een kinderwagen is véél comfortabeler voor zo'n kleintje ivm luchtbanden en hij kan er ook lekker in slapen.

Joyce
 
Terug
Bovenaan