Vanaf welke leeftijd naar een groot bed?

Hallo dames,
Ons zoontje is nu 22 maanden en slaapt nog prima in zijn ledikant. Nu vraag ik me af vanaf welke leeftijd ze naar een groot bed gaan? In mijn omgeving sliepen de kindjes op de leeftijd van mijn zoontje al in een groot bed en hoor ik dus dat dit al makkelijk kan. Maar zou ik dat al doen als hij nog zo goed slaapt in zijn ledikant?
En gaan ze dan niet makkelijker uit bed komen als ze in een groot bed liggen? En mogen ze dan wel al een dekbed bij 22 maanden als ze in een groot bed liggen?
Sorry voor alle vragen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen
 
Mijn dochter slaapt al sinds anderhalf in een peuterbed, omdat t ledikant drama was. Ze komt er eigenlijk nooit uit. Eerst droeg ze een slaapzak erin, maar sinds ze daarover stennis trapte een dekbed. Het mag vanaf 2 geloof ik. Kussen doe ik niet. Je hoeft niet t gevoel te krijgen dat het moet hoor, als je uk er nog in past en het prima vindt.. ook goed toch?
 
Wij zijn met 2 jaar overgestapt naar een peuterbed, maar dat was omdat hij niet meer goed sliep in zijn ledikant. Hij werd er te groot voor. Ik zou vooral kijken wanneer je zelf merkt aan je kindje wanneer ze eraan toe zijn. Als hij nig goed slaapt in zijn ledikant, zou ik nog even wachten. Je hebt speciale peuter dekbedden en kussen. Oa bij de Ikea verkooen ze die
 
Bij m'n oudste ook met exact 2 jaar overgestapt op een peuterbed, omdat haar baby zusje in het ledikant moest! Het ging prima. Ze sliep onder een dekbed vanaf toen en zonder slaapzak. Vanaf 2.5 jaar met peuterkussen.

Ondertussen is de Jongste nu ook bijna 2 jaar, maar haar laat ik voorlopig nog in het ledikant slapen. Gewoon omdat je niet over HOEFT te stappen met 2 jaar, want met 3 jaar slapen ze ook nog prima in het ledikant hoor. Dus als het nog goed gaat zo, laat m dan nog maar lekker in het ledikantje slapen!
 
Onze dochter wordt in juli 3 en dan verwachten we ook onze tweede. Ze ligt nu 3 weken in een peuterbed, gaat ledikant vond ze nog heerlijk en ze moet nog steeds een beetje wennen. Hier ging het de eerste nacht fantastisch, maar daarna niet meer. Ze klom er idd uit. Ik legde haar op bed en als ik weg liep en beneden was kwam ze me direct achterna. Nu hebben we de klink van de deur een kwartslag gedraaid, dan kon ze ons niet direct achterna komen. Klinkt misschien wat gek, maar ze laat wel van zich horen en hierdoor blijft ze wel in bed liggen. Het gaat nu de ene avond direct goed en de andere avond moeten we er nog een keer of paar keer heen.
Stap over wanneer jullie er aan toe zijn.
 
Het ene kind komt er direct uit en moet je 100x terug leggen, het andere kind komt er nooooit uit.

Mijn oudste is nu 3.5 jaar en komt bijna nooit zelf uit d'r bed, ook in de ochtend niet. Ze wacht vaak gewoon tot ik d'r kom halen.

Mn jongste is dus 21 maanden en behoorlijk ondernemend dus zij blijft voorlopig nog veilig in d'r ledikant want ik weet heeeeel zeker dat zij continu uit het peuterbed zal klimmen en daar heb ik echt nog geen zin in. Ik doe haar niet eerder dan 3 jaar naar een peuterbed denk ik ;)
 
Ik lees graag even mee. Onze zoon is bijna 2 jaar en hier ben ik ook benieuwd naar. Hij ligt ook nog in een ledikant met een slaapzak
 
Zoontje ging met 1.5 jaar over na 1 pers bed omdat hij zich over de rand liet vallen van ledikant met slaapzak en ook zonder. Ging meteen hartstikke goed en komt er zelden uit laatste tijd wel vaker hij is nu 8.5 jaar. Normaal gaat hij wat lezen in bed en tegen half 8 8 uur komt hij na ons. Voordat hij kon lezen bleef hij liggen en ging hij knuffelen/spelen met zijn knuffels in bed. Zijn wel direct gestopt met slaapzak vond dat te gevaarlijk mocht hij er wel uitgaan. En we hadden bedhekje zodat hij er niet uit viel. We hopen dat ons dochtertje langer in ledikant kan blijven slapen
 
Terug
Bovenaan