Vanaf welke leeftijd naar een groot bed?

Als hij nog zo goed slaapt en geen reden is waarom hij uit de ledikant moet, zou ik het zeker nog even zo laten hoor!
Onze dochter ging met 22 maanden in een peuterbed, omdat haar zusje een paar maanden later haar ledikant kreeg. Dit ging heel goed, maar ze was altijd al een hele goede slaper. Een peuterbed maakte geen verschil, ze kwam er nooit uit. Nu is ze 3.5 en ze komt er nog steeds nooit uit. Maar ik denk dat haar zusje langer in haar ledikant blijft. Ze hoeft er niet uit en elk kindje is anders dus geen garantie dat het ook goed gaat ?
 
Ik heb wel eens gelezen dat slaapcoaches aanraden pas over te stappen naar een groot bed vanaf 3 jaar, omdat kindjes dan motorisch in staat zijn een deken over zich heen te trekken als ze het koud hebben.

Nu is mijn zoontje 20 maanden, maar zie ik hem beneden in zijn spel nu ook al dekentjes over zich heen trekken. Dus geen idee of die info klopt haha.

Ik wacht voorlopig met een groot bed. Slapen is hier altijd al een drama dus ik geef hem nog geen kans zelf zn bed uit te stappen voorlopig.
 
Onze zoon is rond 2 jaar over gegaan naar een peuterbed omdat hij ruimte moest maken voor z’n zusje die in de ledikant ging slapen. 
de overgang ging heel soepel. We hebben hem betrokken met N nieuwe bed in elkaar zetten en eigenlijk ging het vanaf dag 1 goed.
 
Als het goed gaat, lekker houden zo. Wij merkten met 2,5jaar dat ze wat groot begon te worden en misschien wel toe was aan groot bed. Meteen in volwassen bed.
 
Uiteindelijk bepaal jezelf. Die van ons hebben we spijlennuit ledikant gehaald omdat hij er uitklom. Vind het gevaarlijker als hij gaat vallen. Ligt al eventjes met dekbed en kussen. In deceber wordt hij grote broer. Hij gaat daarom de komende maanden ergens over naar eenpersoons. Peuterbed vind ik wat zonde
 
Mn zoontje ging met 20 maanden over ivm een broertje op komst...
Ging goed tot broertje werd geboren, daarna grote slaapdrama's, uit bed komen door alle spanning van het nieuwe broertje...
met 26 maanden dus terug in het ledikant en slaapt weer als een roosje!
Dus lekker in het ledikant laten zolang als dat goed en veilig gaat!
 
Terug
Bovenaan