Vanaf welke maat een jas aan?

Hallo allemaal,

Mette is nu 11 weken en heeft maat 56 (klein geboren). De winter komt er langzaam aan en ik vraag me af vanaf welke leeftijd/maat kinderen een winterjasje dragen. Als we nu weggaan trek ik haar zo'n jasje aan van joggingstof of een vestje maar geen echte gevoerde jas. Wie o wie heeft hier ervaring mee en trek je dat dan ook aan in de wagen? Als we naar buiten gaan zit Mette namelijk of in de maxi cosi en dan in de voetenzak of ze ligt in de kinderwagen.

lfs ing

Hey Ing,
Goede vraag, dacht er ook net aan toen ik kleertjes voor Veerle klaar ging leggen. Veerle heeft n u maat 62-68 en ik heb een gevoerd jasje voor haar, maar dat heeft ze bijna niet aan. Wat jij zegt, ze ligt meer in de voetenzak. Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen.
Liefs,
Floor

Hoi Ing,

Bestaan er voetenzakken speciaal voor de Maxi-Cosi? Tja, die heb ik ff gemist in de babyzaak...  Zo leer je als nieuwbakken moeder toch elke keer weer wat.
Is zo'n voetenzak makkelijk in gebruik? Ik heb gelijk even gegoogled en overweeg nu om er gelijk 1 aan te schaffen. Want nu trek ik onze dochter en jasje aan en leg ik een doek/dekentje over haar benen (het is toch best koud , vooral 's ochtends). Zo'n dekentje wil ze nog wel eens los schoppen.  
En met zo'n voetenzak is dat probleem opgelost en een jasje denk ik niet meer nodig?! Tot welke leeftijd kunnen ze in zo'n voetenzak? De hele  Maxi-Cosi-tijd?  

Maar goed, ik gebruik dus nu wel een gevoerd jasje (mt 62) en dat was jouw vraag. In de wagen ligt ze onder een dekentje (cq lakentje en wagenhoes of hoe je zo'n ding ook mag noemen die de bak winddicht houdt, afhankelijk van de temperatuur) en heeft ze (nog?) geen jasje aan.

Aangezien het ons eerste kindje betreft, ben ik geen ervaren moeder. Ben dus ook  benieuwd hoe anderen dit doen...

Groetjes,

Renate

Hoi hoi,

Onze dochter heeft nu al haar 2e jasje aan. De eerste was een ontzettend leuk jasje van Mexx mt.50/56. Deze had ze aan op wat koudere dagen en avonden als we weggingen en ze in de maxi cosi lag. Nu heeft ze een leuk jasje in mt.62 van Babyface en helemaal met dit weer zoals vandaag draagt ze deze als we naar buiten gaan in de Maxi cosi of in de Baby Bjorn. Ze vindt het niet erg en ze blijft lekker warm (niet te warm, wel op letten).
Zelf kijk ik altijd naar wat wij dragen, met dunne zomerjas naar buiten, kleine meid jas aan dan.
groetjes,
xx Roos xx

PS Inge ik heb dus nog dat mooie Mexx jasje in de aanbieding, staat op marktplaats, dus als je interresse hebt....

Yannick is nu 5 weken en ik trek hem een dun joggingvestje aan.
Dat kan nu ook nog wel, want hij ligt voornamelijk in de kinderwagen onder de dekens.
En als we hem meenemen in de auto in de maxicosi kan het ook wel, want het is auto in en auto uit, dus echt lang in de buitenlucht is hij niet.
En aangezien ik niet zo'n futuristisch vervoermiddel heb waarin je de maxicosi kan vastklikken en zo even kunt winkelen bv, hoeft hij nog geen dikke jas te hebben.
Dan is inderdaad zo'n voetenzak voor in de maxicosi wel handig denk ik.

Voor de winter koop ik niet een hele dikke jas denk ik, hij ligt immers altijd lekker in zijn wagen. Lekker warm en beschermd.
Een iets dunner jasje met een sjaaltje en een mutjse kan ook goed.

Als ze straks, met een maand of 7, in een wandelwagen komen te zitten en minder beschermd zijn, dan is een dikkere winterjas wel aan te raden. Maar tegen die tijd is het lente....

Groetjes Annemieke ( moeder van 5 kindertjes)

Hoi Renate,

Ja die voetenzakken van maxicosi zijn handig helemaal nu de winter eraan komt. In en uit de auto zetten is met regen en wind net ff het moment waarop ze ziek worden volgens mij. De zak rits je zo open dus eenmaal binnen hoef je hem er niet helemaal uit te trekken. Hij heeft de maat van de complete maxicosi dus je doet er net zo lang mee als je met de maxi cosi doet. Ze sluiten goed dus je kindje verdwijnt helemaal in de zak. Lekker hoor straks met de kou en in mijn beleving dus handiger dan een jasje maargoed ik ben dus ook niet ervaren en zie van die leuke dingen dus vandaar mijn vraag.
x

Hoi,
Ook ik gebruik voor Lieve een met fleece gevoerd vest, voor als het kouder gaat worden.
Ze is nu ruim 7 weken, en draagt al maat 62.
Ik vind persoonlijk een dikke jas niet comfotabel in de maxi-cosi hoor.
Mutsje en sjaal erbij tzt, en ik heb er ook een winterhoes bij..
Dus lijkt me een jas overbodig,,,voorlopig.
Als ze gaat zitten is het vroeg genoeg.
Groet R

Terug
Bovenaan