Vanaf welke week spullen aanschaffen?

Hoihoi, 
Ik ben 20 weken in verwachting en wij hebben de meubels nu in het kamertje staan en het kamertje is geverft.
Verder heb ik nog niet veel eigenlijk, wel een hele hoop kleertjes via via gewassen enall in de kast. Maar ik moet nog 3 kwart van alles, de wagen, cosi, doeken, flesjes etc. 
Ik doe gewoon elke maand/twee weken, weer iets, en dan heb ik een mooi lijstje op de babykamer liggen, daar vink ik het weer af, en dan zal ik in mijn verlof wel zien hoe ver ik ben gekomen hihihihi

Veel koop plezier! 

Ik ben nu iets meer 20 weken zwanger en afgelopen zaterdag hebben we het kamertje geschilderd en ingericht. Ik heb alles in huis (meubels, badje, kinderwagen, autostoel + isofix, kleding voor de eerste periode, luiers, box etc.) behalve een babyfoon. Maar ik ben echt iemand die het af moet hebben anders heb ik geen rust. Ik snap dat dit voor veel anderen wellicht een tikkeltje overdreven lijkt maar voor mij voelt het goed ;-).

Ik was 19 weken toen we de kamer box kinderwagen en badje kochten. We hadden best geluk want alles was op voorraad dus konden t meteen menemen. Met 21 weken wisten we het geslacht (dmv gender reveal party) en toen ben ik de andere dingen gaan aanschaffen zoals lakentjes, kleertjes, dekentjes en overtrekjes. Ik zou wel een kinderwagen nemen die een beetje bekend is. Wij hebben een merk wat je bijna niet ziet en onderdelen of accesoires zijn dus ook niet/nauwelijks te krijgen. We zijn begonnen met schilderen toen ik 27 weken was en met 29 weken was de kamer klaar.

Hey Hey, 

Bij mijn 1ste zwangerschap kinderkamer besteld met 16 weken.
Binnen gekregen rond de 20ste week toen ook echt begonnen met de kinderkamer verven en inrichten.
Box en kinderwagen hadden we al staan dit omdat we het hadden overgenomen. Box was erfstuk.

Kleertjes dekentjes etc als ik ergens tegenaan liep nam ik het mee.

Nu bij deze zwangerschap in verwachting van tweeling. Ben bijna 11 weken zwanger.
Kom ik erachter dat bepaalde spullen nogal lastig te vinden zijn.
Ben echt al op jacht naar leuke 2de hands spulletjes zoals de meubels kinderwagen.
De kinderkamer van de 1ste hebben we nog dus we hoeven alleen nog 1 bedje erbij.
Maar de kinderwagen is nog een hele zoektocht voor bij hier in de regio haahaha maar maakt het wel weer leuk.

Succes en veel plezier met shoppen :) 

Ik zou pas na de 20 weken echo spulletjes kopen. Ik heb nu paar x gehoord dat deze niet goed was.
Wat als je dan allemaal spulletjes thuis hebt staan waar je hele tijd mee wordt geconfronteerd? Ik zou dat niet willen, maar dat is mijn mening ?

Na de 20 weken echo durfde ik er pas op te vertrouwen dat het echt geboren gaat worden en zijn we rustig begonnen. Wij vinden het nanelijk leuker om overal en nergens de leukste spullen te vinden ipv alles uit 1 winkel. Ik zou zeggen..  begin wanneer jij daar zin in hebt. Het is een leuk iets om te doen 

Wij hebben tot nu toe veel kunnen overnemen of gekregen van familie en vrienden. Ben nu 15+4. Volgens mij vond vooral familie en vrienden het fijn om hun spullen op te ruimen en bij ons te dumpen. Het neemt nog al wat ruimte in beslag? Nu hebben we vrij veel basis: kamertje, box, maxi cosi, co sleeper, wipper, voedingskussen. Maar dit komt echt omdat wij met spullen om de oren gegooid werden. Waar we overigens heel blij mee zijn. De rest komt wel na de 20 weken. Ik vind het fijn om die eerst even af te wachten. Als we die spullen niet gehad hadden had voor mij 20 weken een mooi termijn geweest om dingen aan te schaffen. Voor de 12 weken durfde ik sowieso niets te kopen. Eerst even afwachten of alles goed ging en wat betreft de rest van de spullen geldt dat dus nu ook met het afwachten van de 20 weken echo. 
Daarnaast ben ik nogal minimalistisch dus ik ben sowieso wat terughoudend met kopen?
Dus het is echt zo persoonlijk. Gewoon doen wat goed voelt, het is jouw zwangerschap :)

Ik ben nu 15 weken en de baby kamer staat al helemaal kreeg hem van mn zus en de kinderwagen joolz hebben we ookal 2e hands heb 2 pakjes gekocht maar we wachten tot na de geslachts bepaling met echt kleertjes kopen enzo 
Box en kinderstoel gaan we voor kijken.
We zijn dus ook erg vroeg met al verzamelen 

Terug
Bovenaan