Vanaf welke week zwangerschapsyoga/gym/zwemmen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een vraagje.... In het gesprek in Leiden van de week heb ik aan de gyn. gevraagd of enige vorm van een zwangerschapscursus voor mij nog zou kunnen na de operatie. Hij zei als je je straks goed voelt mag dit wel. Hij zei het is juist goed om op de bevalling voorbereid te zijn. Zwangerschapszwemmmen mag ik niet vanwege de bacterien in het water en het gaatje in mijn vliezen. Dat doen we dus zeker niet. Echter is waarbij ik wel wordt voorbereid op de bevalling, het puffen ed lijkt me toch wel handig. Daarnaast wil ook eindelijk eens gaan genieten van deze zwangerschap en lijkt het me gewoon heel leuk en gezellig om met een groepje zwangeren wat te doen.
Dus welke vorm is het minst belastend voor het lichaam en in welke week doe je dit??

lfs ing

Hoi Inge,
Ik heb zwangerschapsyoga gedaan, pas heel laat omdat er ook nog zomervakantie tussen zat.
Ik ben geloof ik met 32 weken begonnen, ik kreeg bijna privéles omdat ik met nog maar 1 ander meisje was.
Het leek mij heel leuk om iets te doen terwijl ik dit in eerste instantie niet wilde.
Ik vond het erg wennen en zweverig vooral toen ze zei dat we naar onze vagina moesten ademen  toen had ik het niet meer. Ook de weeendans vond ik niet zo'n succes.
Het is niks voor mij, maar ja de yoga is overal anders en bij de 1 zal het zweveriger zijn dan bij een ander.
Ik kwam mijn medecursiste tegen na de bevalling en we waren allebij tot de conclusie gekomen dat het bij ons niks toe had gevoegd tijdens de bevalling.
Hoewel mijn vriendin erg echt wel iets aan heeft gehad.
Per persoon verschillend en afhankelijk van je bevalling denk ik.

Succes met je keuze.

Groetjes Rene

Hoi Inge,

vanaf week 25 kun je al aan een zwangerschapscursus mee doen. Ik doe op het moment yoga en ik vind het helemaal niet zweverig,lekkker ontspannen. Maar dat ligt natuurlijk aan je begeleider.
Ik denk dat je zwangerschapsgym actiever is en niet zozeer voor de ontspanning en dat vond ik toch wel belangrijk.

Succes met kiezen.

Liefs

Hoi Inge,

Ik ga vanaf 20 februari met zwangerschapsgym beginnen. Ik ben dan 23 weken zwanger.
Ik weet helaas nog niet wat ik ervan moet vinden. Maar ik hou meer van de tips dan yoga, omdat ik thuis al genoeg ontspan. En ik vind het belangrijk dat ik voorbereid (voorzover mogelijk) de bevalling tegemoet ga. Overigens had ik het al wel heel vroeg aangevraagd. Maar ik zou lekker internet afstruinen als ik jou was en doen waarbij denk dat je je het beste gaat voelen!

Succes  Saskia (20.3 WK)

Hoi,

Ik heb bij de oudste de gewone zwangerschapsgym gevolgd. Meer voor de gezelligheid. Er word genoeg uitgelegt, maar tijdens de bevalling had ik meer aan de yogha die ik ooit gehad heb. Ik heb nog steeds contact met een aantal meiden van die gym. Binnenkort worden onze kinderen alweer 4.

Ik wilde liever de cursus samen bevallen doen. Die doe je samen met je partner. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord. Maar omdat wij in een kleine gemeente wonen werd dat niet hier in de buurt gegeven. (alleen de "gewone" zwangerschapsgym)  Na de bevalling van onze dochter (afgelopen mei) heb ik een heel goed verhaal gehoord over Mensendieck. Kijk eerst even wat er allemaal gegeven word in jullie omgeving, en maak dan een besluit.

Groetjes, Cathy

Hoi

Ik ben nu 36wkn4dgn zwanger, en heb de cursus fit voor en na de bevalling, dat van na de bevalling moet ik natuurlijk nog gaan volgen.
Dit is een cursus die via de thuiszorg wordt gegeven. Ik vond het eerste gedeelte erg goed, we hebben veel info gekregen en veel geoefend hoe we moesten puffen enzo, we hebben een mannenavond van 2 uur gehad, daar kregen de mannen aangeleerd hoe ze ons het beste kunnen ondersteunen en coachen, ze mogen NIET meepuffen.
Ik ben benieuwd of ik er straks ook wat aan heb, maar ik denk het wel.
Toen ik me had opgegeven voor de cursus, kreeg ik vanzelf bericht wanneer de lessen zouden beginnen. Het zijn namelijk in totaal 8 lessen voor de bevalling en 6 na de bevalling.

Ook heb ik gekeken naar de yoga en het zwemmen, maar dat was allemaal niet in de buurt, dus vandaar dat ik deze gym ben gaan doen.

Groetjes Carol

Hoi Inge,

ik heb in mijn eerste zwangerschap vanaf zestien weken zwangerschapsyoga gedaan. Dat was heel rustgeven en ontspannend. Zelfs nu, tijdens mijn derde zwangerschap, heb ik er nog wat aan. Mocht je bepaalde klachten hebben, bijvoorbeeld last van je rug, dan kan je daar oefeningen voor krijgen. Ook heb ik bekkenbodemoefeningen gehad om te voorkomen dat je na de bevalling incontinent wordt. Ik kan me voorstellen dat je, na je operatie, je niet teveel wilt inspannen.

Veel zwangerschapsplezier.

veel liefs van marloes

Ik heb bij dit kindje   geen cursus gedaan, bij de eerste wel...
Moet zeggen dat de zwangerschapsgym (heet nu fit voor en na de bevalling) wel heel erg gezellig was, maar dat ik in de praktijk niet zoveel meer wist tijdens de bevalling, gelukkig was daar de partner die wel goed opgelet had tijdens zijn avondje...

Belangrijkste wat hij onthouden had was trouwens dat als je echt niet meer weet waar je het zoeken wordt en het echt te erg wordt enz dat je er bijna bent en dat had ik op dat moment even nodig, die mededeling...hihi

Verder dus niet echt heel zinvol voor mij, maar kleppen met medezwangeren was sowieso erg leuk....maar dat doe je op dit forum natuurlijk ook al...en echt veel oefeningen deden we ook niet (tegen de tijd dat we uitgepraat waren...)

ben benieuwd hoe jij het gaat vinden

Liefs Yvonne (35+4)

Terug
Bovenaan