Vanavond ingeleid worden

Hi iedereen!

Ik heb vanmorgen tijdens een overtijdscontrole (41+2) te horen gekregen dat de baby weinig vruchtwater heeft en ze me dus graag willen gaan inleiden. Vanavond krijg ik een ballonnetje en morgenochtend gaan we dan terug naar het ziekenhuis voor verdere inleiding.

Ik wilde graag thuis in bad bevallen, dus dit is wel even omschakelen - maar uiteraard is de veiligheid van ons kindje belangrijker!

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben wat betreft wat mee te nemen, ik had mijn bevaltas al klaar staan natuurlijk, maar hierin zaten vooral spullen die we nodig hadden voor een iets korter bezoek. En misschien hebben jullie tips om een beetje de sfeer van thuis in de kraamsuite te kunnen creëren?

En dan als laatste: mijn bevalplan wil ik misschien iets aanpassen specifiek op dit scenario. Hebben jullie daar nog ideeën voor? Ik wil(de) me vooral focussen op ademhaling, niet op mijn rug bevallen, huid-op-huid contact, breast crawl/borstvoeding. Een natuurlijke en rustige bevalling in bad. Ik zit straks vast aan een infuus en mag helaas (waarschijnlijk) niet douchen of in bad.

Een heleboel vragen, haha! Ik ben blij met alle tips in ieder geval. Alvast bedankt!! ❤️

Hoi! Ik ben met 41+1 ingeleid. Ook wegens weinig vruchtwater. Heb dit eigenlijk wel als relaxed ervaren. Maar ik zou sowieso al in t ziekenhuis bevallen. Wij hoefden dus niet met hevige weeën ofzo naar t ziekenhuis toe. Ik heb in mijn bevalplan opgenomen om het licht te dimmen en rustig te praten. Verder hangt t ervan af of je pijn medicatie krijgt. Ik mocht gewoon douchen en had ook innt bad gekund. Kun je dat niet vragen of dit jouw ziekenhuis kan?

Heel veel succes, nog even en je wondertje is op de wereld. ❤️?

Hoi! Hier ook ingeleid terwijl ik graag zo natuurlijk mogelijk wilde bevallen. Helaas liep dit anders. Ik had geen tijd om m’n bevalplan aan te passen dus gewoon oude versie meegenomen en ze hebben echt waar kon rekening gehouden met mijn wensen! En geloof me, al jouw wensen, behalve bevallen in bad, zijn mogelijk! Vaak hebben zr ook we een draadloze ctg, vraag hier om want dan kun je gewoon onder de douche. Met infuus mag je namelijk wel douchen. Verder had ik een eigen playlist gemaakt en muziekboxje meegenomen. Dat hielp mij heel erg!

Heel veel succes, zet hem op!

Dankjewel voor jullie reacties! ?

Er werd me net in ieder geval verteld dat ze bij het gebruik van weeënopwekkers de ctg gebruiken en dat je daarmee niet in bad of onder de douche kan helaas. Ik vrees dat ze dus geen draadloze ctg hebben, maar ik ga er voor de zekerheid toch nog naar vragen! Lichten dimmen en rustig praten zijn twee goede dingen om op te nemen in het plan, dankje! Ik heb ook wat elektrische kaarsjes die ik mee kan nemen. ☺️ En inderdaad mijn koptelefoon met muziek/meditaties. Nogmaals dank!

Ik zou ook nog wat meenemen om de tijd te overbruggen tot de weeen beginnen… wij hebben eerst nog op de laptop zitten netflixen en ik had m’n puzzelboek mee haha

Neem eten mee! Zeker als het na de eerste dag nog onvoldoende opgang komt; ik werd steeds om 6u ‘s ochtends gewekt, zodat ik kon douchen voor controles etc, maar de ontbijt kar kwam pas rond 8/half 9. Heel suf, maar honger is dan zo naar! Verder inderdaad iets van tijdverdrijf. Ik had een waterdichte ctg, dus mocht in bad/onder douche (was daar aanwezig), maar als dat er niet is, kun je in overleg kijken wat er wel mogelijk is, bijv. even los. Van de weeenopwekkers werd ik heel ziek (wel icm zwangerschapsvergiftiging), ik heb veel gespuugd. Had lolly’s bij me en dat was geweldig; wel andere smaak, geen eten. Door al het spugen en de uitputtingsslag die dat was voor een ruggeprik gekozen, wat me alles mee viel.
Mijn man was ook heel blij dat hij iets te doen (lezen) had en is zelfs nog even uurtje buiten in de zon gaan zitten, terwijl ik een dutje deed.

Mijn ervaring was verder heel positief; lieve mensen, bevalling verliep uiteindelijk heel voorspoedig, kindje meteen op en aan de borst, werd zelfs met mijn wat kleine baby tijd voor genomen, verpleegkundigen hebben mijn man geholpen met aankleden, toen ik ging douchen mocht man met baby knuffelen, allemaal niet minder persoonlijk dan thuis. Aangeven wat je wilt ter plekke scheelt een hoop; ik lag al wat dagen ‘te wachten’ wn gaf elke dag aan dat ik een kamer met bad wilde, maar toen ik eenmaal mocht bevallen, hadden ze me gepland op kamer zonder bad, terwijl de bad-kamers leeg stonden. Dus toen ook daar naar vroeg werd er meteen aangegeven dat het niet helemaal was doorgekomen, maar dat het geen probleem was. Dus gewoon bij elk nieuw gezicht je wensen kenbaar maken! Wij boften extra, het was toen rustig en de verpleegkundige was (amateur)fotograaf en heeft voor ons met onze camera alles vastgelegd.

Oh en goed om te weten; ballonnetje werkt niet altijd. Geen ramp, zijn andere middelen, maar fijn om te weten, ik moest even schakelen.

Heel veel succes en geluk gewenst!

Terug
Bovenaan