vandaag 10 maanden.....

A

Anoniem

Guest
...en nog steeds borstvoeding!!!!

Eigenlijk tegen al  mijn  principes in. Van tevoren had ik nooit verwacht dat ik het lang zou willen doen, met Lior heb ik het 3,5 mnd volgehouden maar ik geniet er echt van! Ik zei bij Milo dat ik echt zou gaan stoppen als het er belachelijk uit zou gaan zien. Dus bij zijn eerste tandje zou ik zeker stoppen. Hij heeft er nu bijna 3. Maar als hij dan zou gaan kruipen dan ziet het er echt belachelijk uit en dan ga ik echt stoppen! Hij kruipt nu als een speer het hele huis door. Hm... Ik weet dat er nog een paar borstvoedende moeders zijn hier... hebben jullie dit ook?? Wanneer denken jullie te gaan stoppen??

Hoi Stephanie,

Jente is morgen 10 maanden en krijgt ook nog steeds borstvoeding.
Ik heb zelf eigenlijk altijd gezegd, ik ga zo lang mogelijk door. Of als het moment komt dat hij of ik niet meer wil.

Voor mijn operatie op 7 juni dronk hij even wat slechter, hij hapte slecht aan en dronk maar kort. Ik had toen ook tegen mezelf gezegd dat ik zou proberen om mijn borstvoeding op gang te houden na de operatie met kolfen en anders zou   het jammer zijn!
Maar gelukkig heb ik de bv goed op genag gehouden en drinkt Jente momenteel weer erg goed.

Hoe vaak krijgt hij nog? Jente om 7.00, soms om 12.00/13.00 (als we weg zijn sla ik deze ook wel eens over) en dan om 19.00 weer!

Ben ook best een beetje trots dat het al zo lang zo goed gaat! En dat terwijl het in het begin niet zo goed lukte, kloven en moeite met toehappen! Heb toen 3 maanden met tepelhoedjes gevoed, wat een uitkomst!

Groetjes Fennie en Jente (10 maanden - 1 dag)

hoi!
Ja ik heb ook werkelijk alle elende gehad in het begin, misschien dat we daarom zo graag zo lang doorgaan?
Milo krijgt 's morgens, dan gaat hij naar de creche en daar geven ze hem gewoon Israelische Nutrilon (heb een tijd lang gekolft maar nu hij toch bijvoeding krijgt maakt het me allemaal minder uit, zolang hij maar niet te veel krijgt), en als hij thuiskomt hou ik me niet aan een schema. Maar ik denk dat hij zeker op 6 a 7 voedingen pas dag nog zit. Ergens rond 5 uur, dan voor dat hij gaat slapen (dat is dus de derde), en dan een paar keer 's nachts. Ik weet dat de nachtvoedingen gewenning is, maar ik zit er niet mee. Ik vind het geweldig als hij naast me ligt en hij wil drinken: hij kijkt dan naar me, haalt zijn speen uit zijn mond en legt zichzelf dan aan, haha! Ik vind het zo ongelovelijk lief dat ik alleen daarom al niet wil stoppen.

liefs Stephanie

Ha ha, ik ben blij dat we 's nachts door slapen al kan ik me zeker voorstellen dat het heel bijzonder is zo 's nachts!

Ik kolfde in het begin ook op mijn werk maar omdat hij steeds minder ging drinken kreeg ik er ook steeds minder uit!
Ik had dus niet genoeg voor een hele fles. Nu krijgt hij van de oma's als ik aan het werk ben ook gewoon nutrilon.

Jente is ook echt geen knuffel kind dus als hij vooral 's ochtends zo lekker bij me ligt is dat echt genieten.

Groetjes Fennie en Jente

Go for it girls! En vooral niet stoppen omdat het er dan toch echt belachelijk uitziet. Dat maak je mooi lekker zelf uit!
Liefs Nelleke

Super hoor meiden!! Wij hebben het 8 maanden "volgehouden", toen wou Julian echt niet meer. Ook een slechte bv-start gehad (hij lag de eerste week in het ziekenhuis), maar ik denk idd ook juist daardoor dat ik het zo lang heb volgehouden.
En ik zei ook: als hij tandjes krijgt dan stop ik direct hoor. Maar nee, nog tijden met tepelhoedje gevoed.
Zolang het voor jezelf en je kindje goed voelt: gewoon blijven doen!

Hoi hoi,

Tess wordt volgende week vrijdag 9 maanden en krijgt ook nog steeds borstvoeding.sMorgens om 6 uur ,om half 10 en dan s'avonds om een uur of 7 weer en het gebeurt ook weleens dat ze tussendoor ook nog een paar slokjes drinkt.Ik vind het ook zo leuk om te doen.Ik heb ook nog geeneen keer gehad dat ik dacht"oh nee he alweer".Ik heb er een jaar vooruitgetrokken en dat gaan we proberen voltehouden.Daarna wil ik toch echt mijn lichaam terug.
Veel plezier nog met voeden!!

Liefs Kitty en Tess.

Terug
Bovenaan