Vandaag 1e echo gehad

Hey allemaal,

Voor alle nieuwe zwangeren op dit septemberforum: welkom en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben een paar weekjes afwezig geweest omdat ik te ziek was om achter mijn laptop te kruipen...
Heb ontzettend veel overgegeven, kon nauwelijks uit bed komen en ben de afgelopen twee weken drie kilo afgevallen (en die kilo's kan ik eigenlijk niet zo goed missen). Nu slik ik sinds twee weken ook druppeltjes (Nux Vomica D4) en het was even doorbijten en volhouden maar ze beginnen eindelijk te werken. Ik ben er dus weer.

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens onze berekingen zaten we op ongeveer 7.5 wk, volgens de echo op 7.2 wk. Maar dat maakt niet uit...want het hartje klopte heel mooi! Het kleintje is 1,2 cm. Het was zo'n mooi moment (mijn eerste zwangerschap, afgelopen zomer, resulteerde in een miskraam nog vóór ik een echo had gehad) en ik kon het dan ook even niet drooghouden.

Over twee weekjes mag ik weer. Ze gaan dan de uitgerekende datum bepalen. Het kan namelijk zo zijn dat ik toch iets verder ben, maar het is nog zo klein dat ze eigenlijk nog geen goede berekeningen kunnen maken. Het is voor nu in ieder geval een heel fijn gevoel dat al die misselijkheid niet voor niets is! Dit wilde ik even met jullie delen...

Liefs Elin

hey

meid geweldig toch! wat is dat bijzonder he die eerste echo!
ik heb nu 3 kindjes en ik moet zelfs nog wat traantjes laten bij die eerste echo's!!! dat is een soort van opluchtingsmoment voor mij! een wonder!

wat een ellende voor je zeg dat je ze ziek was, ik heb dat nog nooit gehad en hoop het ook niet te krijgen!

nog 2 weekjes en je mag weer! ik mag dan ook voor de 1e keer!!!
spannend!!!

meid geniet er van!

liefs

he meid, wat een super nieuws.
Geniet ervan, ondanks ach ja je weet het veel van ons hebben nog de angst. Maar dat komt wel goed.
Ben echt blij voor je.

dikke kus

Hoi Elin,

Wat een super nieuws!! Fijn dat alles goed gaat.
De misselijkheid is in ieder geval niet voor niets!!

Ik mag zelf voor de 1ste x 15/2 dus dat duurt nog wel even. Dan ben ik 9,5 week. Kijk er naar uit.

Geniet er lekker van en laat ons weten hoe het gegaan is over twee weken.

liefs

Wauw wat leuk dat jullie allemaal zo vroeg al mogen.
Bij mij staat de eerste pas gepland op 19/2 en dan ben ik 11 a 12 weken.
Als ik dit zo lees heb ik er wel zin in!
Groetjes Petra

wat fijn dat alles goed is! kan ook niet wachten op de echo. gaan toch van die nare scenario's door je hoofd...
dat je echt zo ziek was! naar hoor... gelukkig helpen de druppels.
geniet ervan!!

wat fijn dat alles goed is!!
Ik moet ook nog twee weekjes wachten...
Vind het aan de andere kant ook nog wel fijn om te wachten... Nog even wennen aan het idee dat ik straks ons kindje kan zien...

Terug
Bovenaan