Vandaag 20 weken echo gehad!!!

Vandaag was het zover, de 20 weken echo.
Het was wel erg spannend, maar het was geweldig!! De vorige echo was met 9 weken en toen zagen we alleen 2 rondjes, nu was er een compleet kindje te zien. Erg bijzonder allemaal. Alleen de begeleiding was minder.
De verloskundige vertelde dat we een videoband mee konden nemen en dat ze in het ziekenhuis dan de echo op konden nemen. Nou, dat apparaat deed het zogenaamd niet. Toen dacht ik dat we vast wel mooie echofoto's zouden krijgen, maar dat is er maar 1! Wel 1 waar je de hele baby op ziet. Ook de uitleg was matig. We kregen bijna geen uitleg en we kregen niet eens te horen of alles wel goed was. Het was dus allemaal wel een beetje jammer. Maar ondanks dat was het echt geweldig om ons kleine wondertje nu helemaal te zien!!!

Groetjes, Miranda

Wat leuk, Miranda, volgens mij ben je de eerste hier. Ik heb nog niemand er over gehoord, volgens mij.
Leuk hè, om je kleintje te zien! Nog even gluren en dan nog een week of 20 geduld voor je hem/haar in het echt mag aanschouwen.
Bij onze dochter kregen we in het wkz in Utrecht de echo en daar werd juist heel veel   uitgelegd. De echo duurde ook heel lang, want die kleine lag niet stil en ze moesten een opname van het hartje hebben om te zien of alles daarmee in orde was. Wij kregen geloof ik 3 echo-foto's mee en een afdruk van de "flow" van het bloed door het hart, maar video-opnames deden ze niet (omdat het echt een echo op medische gronden was). Nu mogen we maandag weer en we hopen op net zulke mooie beelden als 3 1/2 jaar geleden. Dit kindje is volgens mij nog drukker dan onze dochter was, dus het zal wel weer zo'n lange sessie worden ;-)

Geniet maar lekker na van jullie echo en droom vannacht maar van jullie mooie zoon/dochter!

Liefs, K

Oh wat leuk en ook spannend! Wel jammer dat de begeleiding zo minimaal was zeg.. Volgens mij ben je een van de eersten hier ja. Wij mogen over 2 weken, ben zo benieuwd! Sowieso dubbele tijd omdat het een tweeling is, dus ik lig wel even. Hopelijk krijgen we wel foto's en evt een video mee, ben ik nu niet zo zeker van omdat we controles hebben in het ziekenhuis. Van de vorige echo's kregen we ook geen foto's mee. Maar hoe dan ook: het is een feest om ze te zien kroelen (zeker als de keer hiervoor met 9 weken was!) in je buik.
groetjes, Rudy

Hee Miranda, wat leuk om je uk zo te kunnen bewondere he! Wel apart dat de begeleiding zo onpersoonlijk was. Ik neem toch aan dat ze begrijpen dat jij graag van hen wilt horen dat alles goed is. maar ik neem aan dat als je niets hoort dat alles dan in orde is, want anders wordt er wel aan allerlei alarmbellen getrokken natuurlijk. Hopelijk hebben jullie er toch wel van genoten.

Hoi
Wat leuk zeg! Gelukkig is alles goed. Wel jammer van de begeleiding.
Wij krijgen de echo as maandag, ben zo benieuwd. Deze echo wordt in een echocentrum gemaakt, en bij de vorige twee (bij 6 en 10wk) waren ze zo ontzettend lief en begripvol dat we dus daar nu weer heen gaan.
Misschien als je een pretecho wil maken dat je dat op zo'n manier kan doen. Dat ze wel voldoende tijd voor je nemen en dingen uitleggen.

Fijn weekend, maar dat zal wel lukken.
Gr Froukje

Super zeg, je bent echt de eerste! Ik moet over 2 weken en kijk er erg naar uit, ondanks het feit dat we iedere twee weken controle met echo hebben, omdat het er twee zijn. Ik vind het iedere keer bijzonder om te zien.
Vreemd dat er blijkbaar in ieder zh anders met mensen omgegaan wordt. Wij krijgen iedere keer uitgebreid uitleg, en ook altijd een fotootje mee. De gyn. is erg betrokken en neemt echt de tijd voor ons, heel fijn.
Nou, denk maar zo, als er iets ernstigs was geweest, dan had je dat vast en zeker gehoord! Dus nu nog lekker een paar maanden wachten....!

fijn dat je je je wondertje gezien hebt!
Wat gek dat je niet meteen hoort of alles goed is.
Ik was gisteren bij de verloskundige en die zei dat we meteen de uitslag krijgen.
Wij hebben dinsdag de 20 wkn echo. Kijk er heel erg naar uit!

Groetjes mama Peet

Wij hebben de screeningsecho woensdag gehad.

Jammer dat je zo weinig uitleg kreeg! Wij kregen juist bij alles wat de vk deed uitleg. En alles zag er prima in orde uit. We weten nu ook wat het is. Heel leuk! Over twee weekjes de 4d pretecho. Ben zo benieuwd, nu kunnen we er echt van genieten, wetend dat ons kindje in orde is.

Terug
Bovenaan