Vandaag bij gyn geweest - onderzoeken naar 2x miskraam gestart!!

Hee dames,

Ben vandaag op controle geweest voor mijn curettage die ik 6 weken geleden heb gehad. Gyn was blij te horen dat ik na 4,5 week weer ongi geworden was (dat was snel, zei hij) maar fijn dat dat weer werkt.
Hij stelde ons voor de keuze: 1) proberen weer zwanger te worden en maar zien hoe het dan loopt,  of 2) alles onderzoeken wat er maar te onderzoeken valt om te kijken waardoor het nu al 2x in het begin (<7wk) al mis gegaan is.
Nou, we wisten al dat we die laatste optie wilden, dus keuze was al gemaakt .

We hebben dus allebei bloed moeten laten prikken (mijn man en ik voor chromosomenonderzoek) en ik nog 11 buisjes extra voor van alles en nog wat: stollingseigenschappen van mijn bloed, auto-immuuunziekten (ANF, anti DNA/ENA), werking van de schildklier en ik weet ff niet meer wat nog meer.

Vrijdag moet ik terug voor een Methionine belastingstest (onderzoek naar stoornis in de eiwitstofwisseling. Methionine is een eiwit dat in je lichaam zit, een teveel is niet goed voor zwangerschap). Dan moet ik om 8u aanwezig zijn, bloed laten prikken en dan een glas  sinaasappelsap met methioninepoeder drinken, vervolgens naar huis en 6 uur later weer terug om bloed te laten prikken. Dan kunnen ze zien hoe het lichaam de methionine verwerkt.

Van de bloedonderzoeken van mij, krijg ik 10 juli de uitslagen. Over 2 maanden moet ik terug naar de gyn (chromosomenonderzoek duurt zo lang, vandaar) en krijgen we de uitslag van het chromosoomonderzoek. Verder wordt dan nog een echo gemaakt om te kijken of alles OK is met mijn baarmoeder e.d.

De gyn hoopt dat we over 2 maanden kunnen melden dat we alweer zwanger zijn, want deze onderzoeken leveren maar zelden de uitkomst dat er iets mis is. Hij zei dat we er gewoon voor moesten gaan als we dat willen.   (heb deze week ergens mijn eisprong )   Tegen mijn man zei hij: dus er is werk aan de winkel deze week!! haha

Kortom: zijn heel blij dat alle onderzoeken gedaan worden, geeft toch een gerust(er) gevoel bij een volgende zwangerschap en, mocht er toch iets uitkomen dat iets niet klopt, kan vaak met simpele oplossingen toch een goede zwangerschap verkregen worden. We houden hoop en gaan deze week weer lekker door met klussen!!

Tot  zover onze update.    
Dat we maar snel met zijn allen naar het zwangerforum mogen gaan!

groetjes,
Dion

Ooooh Dion wat fijn voor je!!!!

Maar jeetje zeg wat een onderzoeken allemaal.....
Ik geloof echt dat jullie je nu een stuk beter voelen hierbij, maar wat erg voor je zusje zeg...wens haar maar heel veel sterkte van mij!

Ben echt blij voor je meis, en nu ga ik beginnen met duimen voor jullie!!!!

Ik weet zeker dat je in die 2 maanden een beebje hebt zwemmen in je buikje!
En dan gaat ik met je mee goed?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx maan

Ha Maan,

Ja, het is wel een opluchting dat alles nagekeken wordt. En wat de komende maanden betreft: we gaan deze week in ieder geval erg ons best doen. (Niet dat we daar mee gestopt waren, maar toch). En ik hou je eraan dat je met ons meegaat. Misschien volgen wij jullie wel. Je zit toch nog op het wachtbankie of niet?

liefs,
Dion

Ik wens je heel veel succes met de onderzoeken en inderdaad heel vaak komt er niets uit en is het toch gewoon domme pech geweest (aanlegfouten).
Dat komt helaas heel vaak voor, ik weet er inmiddels alles van.

Maar waar ik altijd hoop uit heb geput is dat als het pech is geweest, er ook geen reden is waarom het niet een keer goed zou kunnen gaan.
Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ik heb altijd ergens wel gevoeld dat het een keer goed zou komen bij ons. Dat vertrouwen heb ik gehouden en werd ik ook in gesterkt door onze gyn.

Na 3 miskramen is in 2003 eindelijk een gezond kind bij ons geboren. En na vorig jaar nog een late miskraam te hebben moeten ondergaan (ook een aanlegfout die eigenlijk eerder had moeten stoppen), ben ik nu weer goed zwanger (14 weken).

Dus naar het zich laat aanzien hebben wij aan het eind van dit jaar twee heerlijke kinderen en sluiten wij dit onderwerp na 8 jaar af!

gr mama van MD

Hoi Dion,
Bedankt voor je reactie op mijn topic, ik reageer even via jouw topic terug.
wat een onderzoeken allemaal zeg! En dan ben je er nog niet vanaf! Dan moet je nog een paar keer terug voor uitslagen oid! Je blijft heen en weer sjokken naar de Gyn/ziekenhuis.
Aan de ene kant ben je blij als er niks uitkomt, maar aan de andere kant wil ik graag een reden weten. Natuurlijk hoop je dat alles goed is en het  gewoon "domme pech"is. Je weet dat je dan zwanger KAN worden.
Ik hoop dat het mij 2 juli meevalt. Ik zie wel een beetje tegen al die onderzoeken op. Ben dan ook wel bang om te horen dat het niet goed is en dat je niet zwanger kan worden.....
(iiieeehh)
Veel sterkte bij je uitslagen! Ik leef met je mee!
Anna

Hoi Dion,

Wat fijn dat er al allemaal onderzoeken gedaan worden. Bij ons hebben ze na de tweede missed abortion (in februari) alleen het chromosoomonderzoek gedaan. De rest zou volgen na een eventuele derde keer. Gelukkig is er uit dit onderzoek niets gekomen, dus we gaan vooralsnog uit van dikke pech. Ik vond het toen ook erg fijn dat ze in ieder geval al iets wilden onderzoeken, dus ik kan me voorstellen dat het voor jullie ook fijn is dat er al zo snel iets aan gedaan wordt.

Mijn gyn gaf toen ook aan in afwachting van het onderzoek vooral te proberen weer zwanger te worden en zo geschiede. Ik ben nu voor de derde keer zwanger (7wk+5 dagen) en op de eerste echo (een week geleden) hebben we voor het eerst een kloppend hartje gezien. Nu volgende week dinsdag weer voor een tweede echo en hopen dat voor ons (en binnenkort misschien ook voor jullie) echt geldt 'drie maal is scheepsrecht'.

Succes de komende tijd met de onderzoeken en misschien nog wel belangrijker met klussen!

Groeten,
Karin

Hoi,

De hoop dat het ooit wel een keer WEL goed gaat is bij ons zeker aanwezig, en ook met klussen gaan we gewoon lekker door hoor! Tuurlijk hopen we dat er niets uit de onderzoeken komt, maar het is wel fijn om dat dan ook te weten. Stel dat er toch iets mis is dat heel simpel opgelost kan worden (bijv. stollingsfactor te hoog --> aspirientje nemen ter verdunning van het bloed), dan weet ik dat wel graag voor mijn volgende zwangerschap, want dan kan het dan al verholpen worden en dat risico weggenomen worden.
Krijg over 2 weken al de uitslag van alle onderzoek (behalve het chromosoomonderzoek) en mijn NOD is dan 2 dagen later. Flink klussen dus deze week, ei is nog niet gedetecteerd mbv ovu-test, maar zal een dezer dagen komen.

Fijn te horen dat je nu weer zwanger bent Karin. En super dat jullie een hartje op de echo gezien hebben! Wij hopen dat nu alles goed blijft gaan met jullie en dat wij dat ook snel mogen gaan meemaken. Geniet maar lekker van je zwangerschap!

groetjes,
Dion

He Dion,

Wat heftig al die onderzoeken. Dan weet ik wat me te wachten staat. Ik moet namelijk morgen naar de Gyn ook voor onderzoeken i.v.m. 2 miskramen.voor het  Chromosomen onderzoek is al bloedgeprikt dat is gelijk gebeurd na de curretage 7wk terug. Nu gaan ze verder kijken i.v.m. stolling enzo. Maar ik denk dat ik de rest van de onderzoeken niet krijg althans daar heb ik haar niet over gehoord.

Ik laat het nog ff weten hoe het is afgelopen.

groetjes snelly

Terug
Bovenaan