Vandaag bij gyn geweest - onderzoeken naar 2x miskraam gestart!!

Hee Snelly,

Zo heftig is het niet echt hoor. Paar keer bloedprikken en dan kunnen ze heel wat onderzoeken. Kleine moeite om het lijstje ff af te werken, en het is voor een heel goed doel! (We willen toch immers heel snel  gezond zwanger worden). Beter nu in 1 keer alles onderzoeken dan nog maanden bezig zijn omdat de onderzoeken na elkaar gebeuren.

Veel succes vandaag bij de gyn, en ik ben benieuwd wat ze bij jou gaan doen.

groetjes,
Dion

dion ik denk dat je gelijk hebt. Beter in één keer dan later nog een keer.

Ik denk achteraf dat ik dat ook had moeten vragen na 3 miskramen, maar ja,.....dat is achteraf.
Wel hebben ze een heel uitgebreid bloedonderzoek gedaan bij mij na de miskraam vorig jaar (na 14 weken bleek te baby te zijn overleden, dit zagen wij bij de 16 weken echo).

Ze hebben toen 11 buisjes bloed bij mij afgenomen voor ik ben bevallen! En natuurlijk is de placenta en het kindje onderzocht.

Maar gelukkig kwam er niets uit waaruit blijkt dat het voorkomen had kunnen worden. Het was weer een aanlegfout, die helaas wat langer is doorgegroeid.

gr mama vanMD

Hi Dion,

Ik ben maandag ook bij de gyn geweest, voor onderzoeken na 3 miskramen. Ook bij ons chromosomenonderzoek en uitgebreid bloedonderzoek. Als er op het gebeid van de stolling iets afwijkends is gaan we meedoen aan een onderzoek wat in het LUMC loopt, met bloedverdunners.
In de tussentijd klussen wij ook gewoon door hoor, heel spannend, want ik gebruikte voorheen Clomid, maar bleek na de tweede miskraam zelf een goed eitje gemaakt te hebben, daarvan werd ik ook zwanger en nu zit ik in de volgende cyclus, maar zonder hormonen dus.... Eind deze week kan ik progesteron gaan prikken, om te zien of ik een eispong heb gehad, zo niet dan moet ik over 3 weken alsnog met de hormonen gaan beginnen.

Succes voor jullie en ik ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat!
grtjs Mickey

He Mickey,

idd heel spannend allemaal. Ben benieuwd of er iets uit die onderzoeken komt (en of ons klussen deze maand resultaat heeft of dat ik toch ongi wordt eind volgende week).

jullie ook veel succes gewenst en hopelijk kunnen we snel door naar het zwangerzijn-forum.

liefs,
Dion

Beste Dion,

Allereerst veel sterkte met alle onderzoeken. Het is een spannende periode waarin je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en angst. Ik heb  drie jaar geleden na 5 miskramen precies dezelfde cyclus doorlopen. Er kwam niks uit. Aanvankelijk was ik teleurgesteld omdat je dan ook niet gericht iets kunt om het probleem te verhelpen maar later kwam ook de opluchting dat  mij dus niks mankeerde. Wel heeft mijn gyn. me toen doorverwezen naar het LUMC waar ze onderzoek (Habenoxstudie) doen naar het effect van het gebruik van bloedverdunners bij vrouwen met herhaalde miskramen. Ik heb daaraan meegedaan toen ik weer in verwachting was. Het hield in dat ik voor de 6e week van mijn zwangerschap moest beginnen met het dagelijks spuiten van een bloedverdunner in combinatie met het innemen van 100 mg aspirine (of een placebo want dat wist ik niet). Het was een verademing om actief iets te kunnen doen om weer een miskraam te voorkomen en het is gelukt! We hebben nu een zoon van 20 maanden (vrolijk, rond en gezond) waar we goudgelukkig mee zijn. De resultaten van het onderzoek zijn geweldig. Ik geloof dat wel 80% van de vrouwen die meededen een uitgedragen zwangerschap hadden.

Mijn man en ik zijn nu aan het proberen voor een tweede. Helaas is het toch weer een keer misgegaan ondanks de medicijnen maar mijn leeftijd begint nu ook mee te spelen (41). Het zou prachtig zijn als het nog lukt maar we hebben in ieder geval een prachtige zoon.

Heel veel sterkte de komende tijd en ik zal voor je duimen.

Groetjes, Nina

Uitslag is binnen. Ze hebben door de bloedonderzoeken en ook in het eiwit-onderzoek niets vreemds kunnen ontdekken. Toch wel fijn om te weten dat alle OK is. Zal dus idd 2x domme pech geweest zijn, want de kans dat het komt door een afwijking in de chromosomen is heel erg klein. Uitslag daarvan volgt 27 aug. Geeft weer goede moed voor een volgende keer.

Gyn zei dat als ik een volgende keer zwanger ben, ik meteen contact moet opnemen want dan gaan ze vanaf het begin alles goed in de gaten houden. En het lijkt er steeds meer op dat ik donderdag idd al mag bellen :) Heb namelijk naast mijn moe zijn, ook gisteren een paar keer een beetje bloedverlies gehad en vandaag helemaal niets meer. Dus waarschijnlijk innestelling geweest, had ik de vorige keer ook zo.

We wachten nog maar ff geduldig af tot donderdag en zien dan wel wat het gaat worden. (O, dat klinkt zo stoer, maar ben nu al ongeduldig.....) Nog 2 nachtjes slapen.......

groejtes,
Dion

Terug
Bovenaan