Vandaag bloed laten prikken

A

Anoniem

Guest
Hoi aanstande mama's,

Vandaag heb ik bloed laten prikken op verzoek van de fertiliteits verpleegkundige.
Dit is om te kijken of ik misschien clamydia heb (vind het maar vreemd dat ze dat moetn onderzoeken want hou zou ik daar nou weer aan moeten komen) Mijn vriend en ik waren allebei nog maagd toen we met elkaar kregen. maar goed het zijzo.

Over 5 weken moet ik neer de fertiliteitsarts daar zie ik zo erg tegen op.
Ik krijg dan voor het eerst een inwendig onderzoek.
Dan gaan ze met een eendebek bij me naar binnen. (lijkt me niet zo prettig)
En heb al van verschillende mensen gehoord dat dit erg pijnlijk is

Maar goed ik doe het voor een goed doel!

Liefs Bontrie deze maand precies een jaar bezig

hoi bontrie

He het zit je niet echt mee he, lijkt me zo rot elke keer weer ide onderzoeken terwijl je gewoon wilt zwanger worden.Heb het met je te doen hoor hoop dat de uislagen allemaal een beetje positief zijn zodat je het allemaal weer wat zonniger in ziet.heel veel succes met alles he groetjes wendy.Oja een eendebek is idd niet prettig heb het bij een vriendin gezien dus succes

Hey meid,

zo'n inwendig onderzoek is inderdaad niet echt prettig.
Ik zit momenteel midden in de medische molen ivm onderbuikklachten.
Heb de laatste tijd meerdere van die onderzoeken moeten ondergaan.
Maar als ik dan aan mijn pa denk die mn. 2 keer per jaar zijn darmen onder zocht krijgt, valt dit mee.
Wat ik je hiermee wil zeggen is, hoe vervelend het ook is, je moet er door heen. Pijn deed het bij niet, maar het is meer een onaangenaam drukkend gevoel.

Heel veel succes!!!

Groetjes Noelie

Hoi Bontrie,

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen dat onderzoek. Een paar jaar geleden ben ik bij de huisarts geweest voor een inwendig onderzoek. Ik zag er echt zo enorm tegen op. Ik was heel zenuwachtig en schaamde me heel erg.
Maar toen ik eenmaal er was stelde de dokter me heel erg gerust en deed het helemaal geen pijn. Voor hem is het natuurlijk dagelijks werk. Achteraf dacht ik: was dit het eigenlijk?

Het kan dus ook meevallen. Zie er maar niet tegenop, want dat helpt in elk geval niet! Ik hoop dat alles goed zal gaan!!

Groetjes Lies

hallo bontrie,

volgens mij heb ik hier al eerder op gereageerd op een andere topic.

Ik weet dat je tegen dat onderzoek opziet, en dat is heel normaal.

Ik heb vanaf 18 november, bevalling, erge bloedingen erna (12 weken lang) een na-curretage en gigantisch veel inwendige onderzoeken gehad van verschillen de gyns.

Je moet vragen of ze een beetje glijmiddel op de eendenbek willen doen, en ook op dat inwendige echoding (net een dildo met camera) en meid echt waar dan valt het 100% mee.

Ik heb gyns gehad die het wel deden, niet deden, en 1 deed er zelfs water op (wordt het nog stroever) en dat met glijmiddel is helemaal top.
Het doet pijn omdat je verkrampt, heel logisch ze zitten lekker daaronder naar binnen te loeren.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Randy

Hoi Bontrie,

zo'n eerste keer onderzoeken is niet zo leuk (ik zag er ook erg tegenop), ik kreeg toen een inwendige echo met een staafje ging de gyn naar binnen (deed er keurig een condoompje om en glijmiddel op -> hebben ze altijd gedaan, wist niet beter dan dat dit dus zo hoorde, maar blijkt ook nu weer dat ziekenhuizen verschillen, dit was trouwens pijnloos).

Bij mij is de gyn nog nooit voor een inwendig onderzoek met de eendebek tang bezig geweest (wel later met insemineren en met de HSG). Als je aangeeft dat je er erg tegenop ziet, kun je ook vragen om de eendebek tang achterwege te laten (want echt noodzakelijk is dit volgens mij niet voor een eerste onderzoek en het kan altijd later nog als je een beetje weet wat je te wachten staat). Vond zelf het ontkleden erg onprettig, 't is zo prive, he! (ben misschien wel een piepert daarin, maar goed)

Heel veel succes en 't komt vast goed!

Groetjes Belle.

oh ja eendebekken zijn er in verschillende maten, vraag anders om een kleintje!!!

en idd dat ontkleden hahaha, ik ben absoluut niet preuts, ik liet het gordijn ook open, deed die gyn het gordijn dicht.

ik had echt zoiets van dit slaat nergens op.... ik loop hier straks de hele onderzoekskamer door in mijn blote kont, en moet dan met mijn benen wijd voor hem gaan zitten.... wat is euhhhh het probleem dat het gordijn open is???

Ik ben wat naakt betreft echt heel preuts.
Dus dat vind ik ook een naar idee.
Maar goed mijn vriend zei ook al wat zou pijnlijker zijn een eendebek of een kind wat eruit komt.

Terug
Bovenaan