vandaag getest en 1 vette streep en 1 wel hele vage streep

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn vraag aan jullie is hadden jullie dat in het begin ook dat de test niet echt duidelijkis of was het direct bij jullie goed zichtbaar.
Want ik had 1 vette streep direct en na een aantal minuten pas een vage streep erbij. En kan het ook zo zijn dat de ene test gevoeliger is dan de ander?

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

gr. Sabrina

Hi Sabrina,

Het ligt er een beetje aan hoe lang je nu overtijd bent, maar in het begin van je zwangerschap is het HCG hormoon nog niet zo sterk aanwezig en zolang je je houdt aan de richtlijnen van de test (dus niet later kijken dan de uiterste tijd) is een streepje een streepje, hoe licht hij ook is.

Groetjes,
Paula

Hoi,
Nou ik geloof dat ik je mag feliciteren
Ik had het zelf ook, liep de hele tijd met de test naar de afzuigkap (daar zit fel licht in) maar een streep is een streep hoor. Misschien is de streep niet zo héél donker omdat je pas net zwanger bent. Je hebt van die testen van clear blue die geven aan zwanger/niet zwanger als je erg onzeker bent kun je die misschien doen.
Groetjes Rene 25w & 6d

Ja ik kan je ook die testen van clearblue aanraden. Die heb ik zelf ook gehaald, omdat ik helemaal kriebelig werd van die streepjes en telkens streepjes zag die er niet waren. Deze geeft gewoon duidelijk aan zwanger of niet zwanger en er zitten er ook drie in een pakje, dus kan je gelijk voor de zekerheid nog een keer testen

volgens mij ligt het er echt aan hoe ver je bent in de zwangerschap. kijk ik was ineens al 3 maanden zwanger bijna toen ik er pas achter kwam dat ik het dus was. afijn het was er bij mij vrij vlot uit dus. ik had gewoon het c1000 huismerk. goedkoop zat
maar euh doe er anders 1 voor de zekerheid nog extra erbij. en het liefst in de ochtend net na je wakker bent geworden. ( hebben ze tegen mij gezegd   dat dat het beste was )

groetjes jantine ( aug forum )

Hoi,
als je een test gebruikt staat in de gebruiksaanwijzing na hoeveel tijd je hem af moet lezen, meestal 1 minuut. De uitslag die na 1 minuut op het schermp staat is het meest betrouwbaar. Sommige testen verkleuren na die tijd ook nog, maar dat is niet betrouwbaar. Ik weet dus niet of je wel zwanger bent.
Mijn advies zou zijn om over een dag of twee nog een test te doen, bij voorkeur met ochtendurine en dan precies de gebruiksaanwijzing te volgen.

Gefeliciteerd, zo te leze ben je gewoon zwanger en anders doe je van de week toch voor de zekerheid nog een test? ;)

Volgens mij ben je gewoon zwanger.

Ik ben nu voor de 2e keer zwanger en heb allebei de keren zeer vroeg al getest (de 1e keer op 1 dag na de te verwachten menstruatie en de 2e keer zelfs op de dag) en allebei de keren had ik een duidelijke "teststreep" en een zeer vage tweede streep. Maar streep is streep. Die vage streep staat er echt niet, als je geen zwangerschapshormoon in je lijf hebt. Dat is alleen nog wat laag in het begin, dus vandaar dat het er zo vaag uit ziet.
Doe voor de zekerheid over een paar daagjes nog een test.

Veel succes!

Terug
Bovenaan