vandaag geweest voor de echo.....

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Zoals ik eerder heb geschreven ben ik vandaag bij de gyn geweest voor
een echo. Ik ben 4 mnd geleden gestopt met de pil en mijn cyclus is nog
niet op gang gekomen. Mijn ha heeft me vorige week doorgestuurd voor
een echo.

Ik en mijn man vandaag dus op naar het ziekenhuis, ben spannend
allemaal. Het was een hele vriendelijke en jonge, vrouwelijke gyn.
(arts-assistent, dus net iets ouder dan ik zelf ben, nl 25jr). Ze heeft
allerlei dingen gevraagd en daarna heb ik een inwendige echo gehad. Dat
viel allemaal reuze mee.... Op de echo was niets bijzonders te zien.
Zowel mijn baarmoeder als eierstokken zagen er perfect uit. Zij had er
geen verklaring voor waarom mijn cyclus nog niet op gang is gekomen.

Als advies gaf zij me mee om via de huisarts te starten met medicatie
om de eisprong op te wekken. Ze had het over Primolut en daarna Clomid.
Zijn er dames van jullie die hier ervaring mee hebben. Ze heeft wel
uitgelegd hoe het werkt. Morgenvroeg even langs de huisarts voor deze
recepten en dan maar hopen dat er eitjes komen en dan wordt het tijd om
te 'klussen'.

Gelukkig zijn er geen bijzonderheden/afwijkingen gevonden en ben ik weer gerustgesteld.

Liefs,

Miranda

Hoi Miranda,
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met die medicijnen maar ik wens je veel geluk.
Wel fijn dat alles er goed uitzag toch?

Sterkte ermee.

Groetjes T.H.

Hoi Miranda,

Fijn dat er geen ernstige dingen bij de gyn naar voren zijn gekomen! Het is denk ik aan de ene kant wel geruststellend dat het niet iets in jou lijf is, maar aan de andere kant weet je nu nog niet wat het is....

Ik heb zelf ook Primolut gehad, ik ben na 3 mnd naar de ha geweest (niet naar de gyn). Het was bij mij een kuurtje van 10 dagen en daarna kwam het vrij vlot wel op gang. Dat was in januari dat ik een echte ongesteldheid heb gehad. Daarna duurde het ik geloof 2 maand, toen weer 2 maand (wel telkens een krappe 2 maand, dus 7 weken) en nu zit ik weer in zo'n rottijd, dat ik op 9 weken zit... Maar goed, die Primolut heeft dus zn werk gedaan! En nu  nog zwanger worden!!!!

Hoe is het trouwens met jou? Je man ging toch voor een half jaar weg? Is dat al bijna zover? Lijkt me moeilijk voor je (ook voor je man natuurlijk...). Nou, als je even wil kleppen, dan stuur je maar een berichtje en dan kun je even je frustraties kwijt!

Veel succes en ik ben benieuwd hoe het afloopt!

Groetjes Tjitske

Hoi Tjitske,
Ja, je hebt gelijk. Het is inderdaad heel fijn dat de gyn. niks afwijkend heeft gevonden, maar nu weet ik nog niets waarom de cyclus niet op gang komt.
Ik ben vanochtend meteen naar de ha geweest voor het recept, ik hoefde gelukkig geen afspraak te maken. Toen de assistente vroeg voor het recept wist de ha niet eens wat clomid is???? Ik mocht het gaan gebruiken, als ik de gyn nogmaals zou bellen hoe ik het moet slikken, omdat het zo'n specifiek medicijn is. Ik start dus met de Primulet en wanneer ik ongesteld wordt, moet ik beginnen met clomid om mijn eisprong op gang te helpen. Nu maar hopen dat alles z'n werk doet en we snel zwanger zijn.

Ik denk trouwens dat je me met iemand anders verwisseld. Mijn man gaat de komende 6 maanden niet weg... Gelukkig maar, ik zou er niet aan moeten denken.

Trouwens, hoe staat het bij jullie ervoor? Flink aan 't klussen?
Ik vind het leuk om nog wat van je te horen....

Groetjes
Miranda

Hoi hoi

Hier moppie in mijn stukje HELP ME WAT IS HET NOU!!!! staat beschreven hoe het bij ons allemaal gelopen is en dus ook de primolut.
Inderdaad een kuurtje van 10 dagen en het werkte hoor ppffff was bij mij erg heftig!!!
Maar zeer blij en opgelucht. De clomid zorgt voor een eisprong als ik dat goed heb begrepen. Nou meid ben blij dat er niks geks gevonden is en dat je weer een stapje verder bent!!!
Nu hopen dat er snel een mooi resultaat volgt!!!!

Groetjes en tot gauw Moppie

Hoi,
Ik lees bij jullie allemaal dat jullie een kuurtje van 10 dagen hebben gehad. Volgens de gyn hoefdeik de primolet maar voor 5 dagen te slikken, 2 tabletjes per dag?? En meteen als ik ongesteld wordt, de derde dag beginnen met clomid. Ik ben eens benieuwd. Heb jij dan geen clomid gehad? Ik ben trouwens meteen vandaag begonnen.   Wel spannend hoor als je zo op je eigen lijf moet vertrouwen, en na deze paar maanden is het vertrouwen in mijn eigen lijf een beetje weg....

groetjes, miranda

Sorry, ik heb je inderdaad verwisseld met iemand anders (er lopen hier ook zoveel namen rond, dat je het soms niet meer weethe....)

Maar wel vreemd dat die ha Clomid nieteens kende! het lijkt me toch wel een veel voorkomend medicijn?? Nou ja, in ieder geval eerst maar eens die Primolut. Het gaf mij wel veel bijwerkingen wat stemmingen betreft, ik zat een paar dagen erg in de put (het hoeft voor mij niet meer , dat soort dingen), maar goed, ik ben dus wel ongesteld geworden!! Dus afwachten maar! Heb jij ook een kuurtje voor 10 dagen?

En wat onze situatie betreft.... tja, we gaan maar door in onzekerheid! Ik heb een berichtje geschreven over temperaturen, daar zijn we nu mee bezig en daar wordt je ook neit veel wijzer van. ik ben ook al 9 weken niet meer ongesteld geweest, en ook niet zwanger (zegt de test en zegt de temperatuur), dus ik weet het niet meer.... ik baal van de onzekerheid en denk er ook aan om (weer) naar de ha te gaan om eens verder te kijken. Aan de andere kant heb ik ook geen zin in al die toeters aan mn lijf, ik heb met die 10 jaar pil al genoeg troep in mn lijf genomen, dus om nu weer wat anders te nemen.... maar ja als je er zwanger door raakt...... ik weet het niet hoor.....

Nou, zo gaat het dus bij ons, we proberen vrolijk  verder te gaan en ons wat te richten op andere dingen (huis, tuin, vrienden, hobby) en misschien dat dat helpt.... En zo nu en dan een kletspraatje op internet is ook leuk.....

Tot gauw!
Tjitske

Nee, ik had volgens mij 10 dagen 1 pil per dag... of was het nou 10 dagen 2 pillen..... Ik weet het eigenlijk al nieteens meer..... haha, volgens mij was het wel 1 pil per dag. Maar dat kan natuurlijk per ha verschillen..

Terug
Bovenaan