vandaag is het jank dag!!!!

Ik begrijp precies wat je bedoelt! Wij zijn in december op de wachtlijst gezet voor icsi/ivf (9 maanden wachten!!!) en hebben een folder meegekregen. Bij de 3e bladzij had ik al tranen in mijn ogen dus dat boekje heb ik ver opgeborgen!! Het is erg heftig allemaal. Maar de prikken lijkt mij juist vreselijk. Wat lijkt jou dan zo vreselijk? Wat er allemaal mis kan gaan?

Jullie beginnen toch snel he? Spannend allemaal, gelukkig leven we in deze tijd. Vijftig jaar geleden waren we kinderloos gebleven.

liefs
M

hoi marielle

Het prikken op zich vind ik niet zo eng als gedacht. Je voelt de naald amper omdat het zo dun is. En omdat ik danzij het gonal apparaat (wat ik van het ziekenhuis kan lenen) De naald niet zie en daar dus niet naar hoef te kijken. Ik ben echt geen held maar dat viel mee. Wat mij het ergtste lijkt is de punctie en hoeveel eitjes er goed genoeg zijn en bevrucht worden het terug plaatsen en de wacht tijd die daarna komt. Die laatste wacht week is helemaal spannend.

Het klopt dat we binnenkort beginnen nog 4 weken en dan ga ik starten met de pillen die je cyclus gaan leiden zeg maar.
Dan een week slikken en beginnen met spuiten echo's maken enz.
Wat het boekje/folder betreft die is ook om te huilen het is allemaal niet niks wat we met zijn allen doe en gaan doen hier op dit forum.
Gaan jullie rond augustus beginnen of zit ik er dan helemaal naast?
Alles wat ik mee ga maken binnen kort zal ik laten weten. Dan kun je mee lezen en weet je al een beetje hoe het gaat. Elk persoon zal het mischien toch net weer anders ervaren maar dan heb je een beetje een belld bij het hele gebeuren.
Vervelend dat je nog zo lang moet wachten. Wachten is echt 10x niks he?
Hou je op de hoogte.

liefs rozemarijn

hoi marielle

Het prikken op zich vind ik niet zo eng als gedacht. Je voelt de naald amper omdat het zo dun is. En omdat ik danzij het gonal apparaat (wat ik van het ziekenhuis kan lenen) De naald niet zie en daar dus niet naar hoef te kijken. Ik ben echt geen held maar dat viel mee. Wat mij het ergtste lijkt is de punctie en hoeveel eitjes er goed genoeg zijn en bevrucht worden het terug plaatsen en de wacht tijd die daarna komt. Die laatste wacht week is helemaal spannend.

Het klopt dat we binnenkort beginnen nog 4 weken en dan ga ik starten met de pillen die je cyclus gaan leiden zeg maar.
Dan een week slikken en beginnen met spuiten echo's maken enz.
Wat het boekje/folder betreft die is ook om te huilen het is allemaal niet niks wat we met zijn allen doe en gaan doen hier op dit forum.
Gaan jullie rond augustus beginnen of zit ik er dan helemaal naast?
Alles wat ik mee ga maken binnen kort zal ik laten weten. Dan kun je mee lezen en weet je al een beetje hoe het gaat. Elk persoon zal het mischien toch net weer anders ervaren maar dan heb je een beetje een belld bij het hele gebeuren.
Vervelend dat je nog zo lang moet wachten. Wachten is echt 10x niks he?
Hou je op de hoogte.

liefs rozemarijn

Heb je voor het spuiten een apparaatje? Dat is echt ideaal. Zolang ik ook maar niet de naald zie!
De punctie is niet fijn. Ze gaan vlgs mij met een dikke naald je buik in en dan maar hopen dat er goede bij zitten. Mijn collega heeft het lang geleden gedaan en vond het wachten het ergst. Gewoon een weekje op vakantie gaan of mag dat dan niet?
Vrijdag moet mijn man weer een potje inleveren en over 2 weken mogen we eindelijk weer naar het ziekenhuis en heel misschien krijgen we dan te horen dat we dan in aanmerking komen voor iui. Ik ben zo benieuwd of het verbetert is door de operatie. Alle beetjes helpen!
Stiekem hoop ik dat het nog spontaan gaat gebeuren maar ik voel me alweer ongi worden(vrijdag nod). Ik ben zoooo regelmatig.
Ik hoop dat vd ivf wachtlijst mensen inmiddels zwanger zijn geworden zodat we nog eerder dan augustus terecht kunnen. Wachten is vreselijk!!

Heel veel succes over 4 weken en ik zie je verhalen tegemoet!

liefs
M

Hoi marielle

Ik hoop dat jullie voor iui in aanmerking komen. Mocht dit niet zo zijn dan hoop ik dat je ook zo'n apparaatje kan lenen het is echt heel handig.
Het is van het merk gonal en gonal is een medicijn wat je gaat gebruiken bij ivf en icsi.

Over twee weken de uitslag veel succes zal voor je duimen.

liefs rozemarijn

Terug
Bovenaan