vandaag meeloopdag eventuele baan

Heb daarstraks soll.gesprek gehad. Ik ben het niet geworden omdat ik had heb gezegt dat ik een vrij rustige leidster ben en ze dat niet uit het gesprek konden halen. Omdat ik tijdens het gesprek vrij druk was. Tja, ik was enthousiast en wilde graag die baan hebben. Ze vinden dat de peuters ook tijd moeten hebben om zichzelf te uiten en dat ze wel eens een lolletje (ze had er een ander woord voor, maar kan er niet meer opkomen) nodig hebben. Ja natuurlijk zei ik, natuurlijk vind ik dat ook. Ik heb gezegt dat ik het er niet mee eens ben hoe zij erover denken. Maar goed, pech gehad maar weer he.
Ik heb het echt helemaal gehad. En ik heb ook al 3 gaatjes in mijn kiezen die behandeld moeten worden en vele kiezen die in de gaten gehouden moeten worden, terwijl ik voor 2 jaar geleden nog nooit iets met mijn gebit heb gehad. Klote zooi. Ik ben ontzettend gefrustreerd en weer de neiging mezelf pijn te doen. Heb me dan ook eens goed op mijn arm geramd. Natuurlijk niet goed, snap ik ook wel. Ik heb gewoon helemaal gehad.
Sorry meiden, dat is zo overkom.

Liefs, Nadine.

he nadine,

Verwond je je zelf vaker?
Stop er mee jho! Daar ben je veel te bijzonder voor omdat je zelf aan te doen.
Ik probeer mij in te denken hoe je je nu voelt zo na deze sollicitatie. Zeker dan de opmerking dat je te druk/enthousiast  zou zijn.
Maar dat is een kracht zo enthousiast zijn! Vergeet dat niet!
Jammer  dat die leidsters daar niet door heen prikken! En dat ze je niet eerst laten mee draaien.
Je hebt er nu in ieder geval een sollicitatie ervaring bij en dat betkend ook wat hoor!
Zet hem op! je vind vast snel een baan die bij je past!
veel succes!

liefs Ikky

Hoi Ikky,

Het echte verwonden, krassen, is in 2001 begonnen en in december 2005 voor het laatst een keer gebeurd. Ik heb in therapie gezeten en heb daar veel geleerd. Het is al een hele tijd geleden dat ik mezelf pijn heb gedaan, alleen vanmiddag was ik zooo ontzettend kwaad, dat ik het even niet tegen kon houden. Dat vind ik erg vervelend, maar gelukkig heb ik niet gekrast, wat de makkelijkste weg zou zijn geweest (schijnweg dan he).
Ik voel me nu wel rustiger gelukkig, maar baal nog steeds een beetje.

Ik ging meteen vanmiddag weer vacatures zoeken op het net, maar niks gevonden. Mijn man zei, toen ik dat vertelde, dat ik het gewoon rustig aan moet doen met het solliciteren. Er komt heus wel een baan. Dat is ook wel zo en dat weet ik nu ook weer.
Ik weet ook dat het niet zozeer aan mij lag dat ik niet aangenomen ben. Denk ik tenminste. Hihi.

Liefs, Nadine.

Hai Nadine,

gelukkig heb je het allemaal weer wat kunnen relativeren!!
En wat een lieverd is je mannetje om te zeggen dat het allemaal geen haast heeft.
Ben je al lang opzoek naar een (nieuwe) baan? En wil je perse met kinderen of spreken andere doelgroepen je ook aan?
En hoelang zijn jullie al aan het klussen?
want een vragen he!

groetjes, (nieuwsgierige) Ikky

quote: ikky reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-08-2006 21:31:19'));

Hai Nadine,

gelukkig heb je het allemaal weer wat kunnen relativeren!!
En wat een lieverd is je mannetje om te zeggen dat het allemaal geen haast heeft.
Ben je al lang opzoek naar een (nieuwe) baan? En wil je perse met kinderen of spreken andere doelgroepen je ook aan?
En hoelang zijn jullie al aan het klussen?
want een vragen he!

groetjes, (nieuwsgierige) Ikky

Hoi Ikky,
Ja een lieverd is het he, we zijn in december 5 jaar samen en 11 mei waren we 2 jaar getrouwd. In juni ben ik geslaagd voor spw3-kinderopvang en sindsdien ben ik aan het solliciteren. Niet super actief, omdat mijn man 4 dagen in de week werkt, heb ik rustig de tijd om een baan te zoeken. Maar nu ik al een paar afwijzigingen heb gehad na goede gesprekken, baal ik toch wel.
Ik zou het liefst wel met kinderen werken, en dat het liefst op een peuterspeelzaal. Maar dat is lastig, want op de meeste peuterspeelzalen zitten leidsters die daar al jaren zijn en komt er dus bijna nooit een gaatje vrij.
Ik ben 11 augustus met de pil gestopt. Dus vrij recent.
Nog meer vragen madam? Hihi.

Groetjes, Nadine.

hoi zuus en nadine (en de andere natuurlijk ook)

Ik woon in javea in  de provincie alicante, de costa blanca. mijn vriend en ik zijn 6 maanden geleden hierheen verhuist.
omdat ik toen ik in nederland voor het gastouderburauw werkte alle spulletje voor kinderen in huis had gehaald, heb ik hier mijn eigen kinderdagverblijfje geopend. PIKAPOEKA,  want ik had alleen nog maar een ruimte nodig!

ik ben in februari 2005 afgestudeerd op onderwijsassistent niveau 4. alhoewel ik geen specifieke opleiding voor kinderopvang had gedaan wilde me ze toch graag hebben op het kinderdagverblijf.  want na 2 jaar stage op een kleuterschool heb je toch heel wat geleerd. zowel pedagogisch als opvoedkundig. ten 2e is mijn moeder al 26 jaar gastouder, en heb ik al oppasbaanjes gehad sinds mijn 12e. ervaring had ik dus genoeg ondanks mijn geboortejaar (1982)

ik heb nu een kleinschalig kinderdagverblijf. ik heb 15 ingeschreven kindjes maar accepteer er maar 6 tegelijk. dit omdat ik in mijn eentje ben. en anders vind ik het onverandwoord. ze komen ook lang niet allemaal elke week hoor. het wisselt elkaar mooi af. soms heb ik er maar 2 en soms ook 6. meestal zo'n 4 tegelijk.

ik maak wel veel uren. ben maandag tot en met vrijdag van 9.30 tot 19.30 open (spaanse werktijden) en zaterdag van 12.00 tot 22.00. vooral de zaterdag is erg druk want ik ben de enige die dit doet.

de echte spaanse guarderia's (kinderdagverblijven) lijken wel veel op de nederlandse. maar hebben zo hun eigen dingen. houden bijv ook een siesta met de kinderen. alle kinderen moeten dan verplicht gaan liggen. (of ze nu slapen of niet) en er mogen ook veel meer kinderen op 1 leidster. 24 kinderen op 2 leidsters. (in nederland  6 kinderen op 1 leidster)

ik ben er in iedergeval helemaal happy mee, de jongste is net 8 maanden geworden en die heb ik gemiddeld 7 uur per dag 6 dagen per week, dus kan ik toch een beetje moederen over een baby haha. en de rest is natuurlijk NET zo leuk, die zijn allemaal vanaf 1,5 tot 6.

dat was het denk ik wel zo'n beetje?
groetjes esther

Terug
Bovenaan