vandaag Mexicaanse griepprik gehad

@Maikje:

Als je een kind je hebt van onder het half jaar, mag je je laten enten, maar dat moet je dan wel zelf aanvragen bij je huisarts, je krijgt hier geen oproep voor.

Groetjes Martine

@ Tiniedice

Das ook gek! Mijn man heeft vanmiddag naar de ha gebeld en die zeggen dat we een oproep krijgen via de ggd...
Charlotte is nu 3 maanden. Ik bedoel de oproep voor ons zelf he! Ik ga het morgen nog eens navragen, want dit verwart me wel.

Groetjes Babybelle

Hoi Rina,

Bij mij hebben de veelgestelde vragen en de antwoorden daarop de doorslag gegeven. Verder zitten wij in een hele andere situatie. Wij moesten hem als gezin laten zetten voor mijn vader. Hij zou zo'n griep echt niet overleven en we willen niet dat hij die van ons krijgt. En als hij in het zkh opgenomen zou moeten worden mag Marissa het zkh niet in zonder ingeent te zijn.

groetjes Linda

Hoi,

Wij doen de vaccinatie wel, maar ook met hele gemengde gevoelens. Bij ons geeft de doorslag dat wij twee prematuurtjes hebben waarbij alle griep etc. op de longen slaat. Zij hebben in hun 10 maanden al antibioticakuren gehad en puffers etc. Hun longetjes zijn nog niet volgroeid, dat gebeurd in het eerste jaar, dus we zijn er bijna.

Ik vind de mex. griep eng, maar de vac. ook.

Linda: jij geeft aan dat je het voor je vader doet, maar de informatie die ik uit het ziekenhuis heb gekregen schijnt het zo te zijn dat als je de vaccinatie hebt gehaald je het nog wel (ongemerkt) kunt krijgen en door kunt geven. Mss. ben je hier niet van op de hoogte.

Gr. Floor

Oke Linda, bedankt..
Dat is niet niks, maar ik zelf zou het nooit voor een ander doen..Maar dat komt omdat ik tegen het feit ben dat je niet weet wat het op lange termijn doet, en je het idd door kan geven al ben je ingeent, zonder dat je het zelf hebt!
Maar ik snap jullie idee erachter wel hoor!
En ook dat het voor je vader niet goed is..
Succes, Gr Rina

Ik wil alleen maar zeggen dat ik er zo verschrikkelijk chagrijnig van word om er continu mee bezig te zijn. Je wéét het gewoon niet. Een vaccin is gevaarlijk, de griep zelf is gevaarlijk - wat weegt het zwaarst? We zijn hier nu al sinds, wat, juni of juli mee bezig...ik wil me geen zorgen meer maken over wel of niet inenten, wel of niet handen ontsmetten als ik iemand een hand heb gegeven, stressen als iemand hoest in de buurt van mijn kindje...ik heb er zo geen zin meer in! Dat wilde ik even kwijt. .

Dat was mijn kinderlijke "ik wil niet, ik wil niet," reactie. Maar ik ben volwassen en ik moet me er wel bezig mee houden. Ik ben zelf vandaag ingeent (astma) en ik laat het ook bij mijn dochtertje doen. Ik weet niet wat wijsheid is maar ik kies toch maar voor de wetenschap die ons hopelijk niet zal teleurstellen. Als het over 10 jaar foute boel is dan zie ik maar weer - ik weet dat ik mijn kind heb willen beschermen tegen een eng virus. Het is het één of het ander.

:(

Aarrrghhh!

Ahhh Janet..Ik heb helemaal wat jij ook hebt!
Ben er zo klaar mee, het beheerst het grootste gedeelte van mijn dag op het moment!
Ik zeg 99% NEE, maaaaaar die 1e%??
Vreselijk dit!!

Gr Rina

Terug
Bovenaan