vandaag naar de gynaecoloog geweest....

A

Anoniem

Guest
vandaag naar de gynaecoloog geweest....
Ik had een afspraak gemaakt, aangezien de bevalling van ons 1e kindje een beetje traumatisch is verlopen. Mede gezien ik toen 2 weken overtijd was en er zich nog steeds geen bevalling aankondigde. Er zijn toen een aantal verkeerde beslissingen genomen, uiteindelijk is de bevalling geeindigd in een keizersnede en er een gezonde zoon ter wereld is gekomen. Maar het is even spannend geweest.
Om deze stress dit keer te verkomen wilde ik een gesprek met de gynaecoloog. Hij heeft eerst een echo gemaakt en alles zag er perfect uit !!!!  Wat een heerlijk gevoel.
Maar om dezelfde problemen  deels op te vangen,  hebben we vandaag afgesproken dat we op 5 december opnieuw een echo gaan maken, waarna we een afspraak gaan maken om de bevalling op te wekken. Geen gestress dus, maar een geplande bevalling. Ik vind het een hele rustige gedachten  dat we het op deze manier gaan doen. Maar ook een heerlijke gezonde spanning. Het komt ineens erg dichtbij, maar ik vind het  fantastisch dat we dit hebben kunnen bespreken.    

Ik wilde mijn blijdschap graag met jullie delen.

Groetjes, Annette
Uitgerekent: 9 december

Wat heerlijk voor je, ik heb net jouw verhaal gelezen op het bevallen forum

Ik heb bij de eerste ook een ks gehad na 24 uur weeen te hebben opgevangen. Mijn kind was echter gewoon te groot, waardoor hij er niet door paste (en 12 dagen te laat).

Nu ben ik zwanger van de tweede en die is wederom groot. Ik heb mijn gyn gevraagd of we de bevalling niet eerder kunnen beginnen, zodat ik misschien toch gewoon kan bevallen.
Zij gaf echter aan dat dit moeilijk ligt, omdat ik een ks litteken heb en dus de mogelijkheden voor inleiden beperkter zijn.

Ik heb dus nu echt zoiets van: ok dat wordt dus 80% kans op weer een ks, want ik geloof gewoon niet meer dat dit kindje nog past.
Zelf denk ik er dus over om gewoon te vragen om een geplande ks..........is dat bij jouw gyn aan de orde geweest dat je dit kon vragen? of moet je het eerst proberen?

gr mama van MD

Wat fijn voor je. Heb je daar niet zo veel stress van en kun je je richten op andere dingen. IK ben blij met je mee hoor!!
Liefs

Hoi Mama van MD,

Hé,... daar heb ik niks van gehoord dat de mogelijkheden voor inleiden beperkter zijn. Daar ga ik eens wat meer over lezen. Tja,... wij wonen in Noorwegen en-... of ze hebben andere mogelijkheden of niet de kennis  ... Nou.... de medische zorg ligt hier wel hoog, dus daar durf ik wel op te vertrouwen. Maar ik ga er zeker over navragen. Hoelang is het bij jou geleden dat jullie 1e werd geboren?????
Maar jouw verhaal komt wel een beetje overeen. Wat een ellende hé,... zo lang over tijd.
Mijn gynaecoloog vertelde dat ik zeker rekening moest houden met opnieuw een keizersnee,  maar voorlopig daar nog geen reden voor is.  Dat zal  op 5 december  besproken worden.
Afwachten  dus maar !!!!!!

Liefs, Annette  

Hoi Annette en mama van MD,

Ik heb een soortgelijke eerste bevalling gehad als jullie. Mijn dochter was gewoon 7 pond, maar de ontsluiting bleef hangen op 6 cm en daarom is het een spoedkeizersnee geworden.
Het kindje dat nu in mijn buik zit is erg groot. Valt buiten alle groeilijnen. Hoe dat zo komt weet niemand. Maar in overleg met mijn gyn is daarom wel gekozen voor een geplande keizersnee.
Over inleiden van de bevalling lees en hoor ik ook verschillende dingen. Volgens mijn gyn mag het wel tot op zekere hoogte. Je mag niet zulke sterke weëen krijgen dat het litteken kan scheuren.
Mijn gyn zei ook dat hij geen KS zou hebben aanbevolen als ik nog geen litteken had (wil geen zwakke plek creëeren), maar omdat het er al zit zou het eenvoudiger zijn, en maken ze die zwakke plek gewoon weer open. Het zou ook geen consequenties hebben voor een evt volgende zwangerschap hebben (al betwijfel ik of er een derde komt!).
Ik ben in ieder geval dolblij met mijn geplande keizersnee. Na de traumatische eerste bevalling vind ik dit een hele opluchting!

Jullie ook veel sterkte, en gewoon om uitleg vragen bij je gyn!!

Groetjes,
RV

Hoi annete s.
ik wil hier even op reageren want ik heb zeven jaar geleden een keizersnede gehad en ik moet nu vanaf week 36 verplicht naar de gynacoloog omdat ik een wond heb in mijn baarmoeder van de ks.
daarom gaan ze goed in de gaten houden of er niet te veel druk op komt.
inleiden mag ook absoluut niet zeiden ze omdat dan de kans bestaat dat er druk komt op de wond.
zo zie je maar dat ieder land hier anders mee omgaat maar ik wilde het toch even zeggen.
gr lisette

Hoi Lisette,

Bedankt voor jouw verhaal. Ik ben hartstikke blij dit toch op voorhand te weten en ik ga er absoluut achterheen. Ik heb volgende week een afspraak met de verloskundige en dan zal ik het met haar alvast eens bespreken, maar natuurlijk staat het boven aan mijn lijstje voor 5 december wanneer we weer een afspraak hebben bij de gynaecoloog.
Jullie hebben mijn blijdschap wel een beetje getemperd,   maar dat geeft niet hoor. Ik ben blij hier vooraf over gehoord te hebben.

Liefs, Annette

quote: rubensvrouw reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 10:01:20'));

Hoi Annette en mama van MD,

Ik heb een soortgelijke eerste bevalling gehad als jullie. Mijn dochter was gewoon 7 pond, maar de ontsluiting bleef hangen op 6 cm en daarom is het een spoedkeizersnee geworden.
Het kindje dat nu in mijn buik zit is erg groot. Valt buiten alle groeilijnen. Hoe dat zo komt weet niemand. Maar in overleg met mijn gyn is daarom wel gekozen voor een geplande keizersnee.
Over inleiden van de bevalling lees en hoor ik ook verschillende dingen. Volgens mijn gyn mag het wel tot op zekere hoogte. Je mag niet zulke sterke weëen krijgen dat het litteken kan scheuren.
Mijn gyn zei ook dat hij geen KS zou hebben aanbevolen als ik nog geen litteken had (wil geen zwakke plek creëeren), maar omdat het er al zit zou het eenvoudiger zijn, en maken ze die zwakke plek gewoon weer open. Het zou ook geen consequenties hebben voor een evt volgende zwangerschap hebben (al betwijfel ik of er een derde komt!).
Ik ben in ieder geval dolblij met mijn geplande keizersnee. Na de traumatische eerste bevalling vind ik dit een hele opluchting!

Jullie ook veel sterkte, en gewoon om uitleg vragen bij je gyn!!

Groetjes,
RV

Beste RV en Annette,

Ik heb inderdaad van mijn gyn net als RV begrepen dat bij een litteken er alleen kan worden ingeleid als mijn baarmoedermond al aan het werk is zo rond ie 40 weken.....nou mijn kindje zit met zijn koppie en buikomvang op de bovenste lijn van de groeicurve en in 'theorie' loopt dit kindje qua groei 2 weken voor......dat is niet zo, het is gewoon weer een reus.
Mijn eerste was 56 cm en 4385 gram. Die dus zoals gezegd op 7 cm bleef hangen. Mijn gyn heeft mij uitgelegd dat een hoofdje dat te groot is voor je bekken niet goed drukken kan op de baarmoeder mond en dan de ontsluiting dus blijft hangen op 6 a 7 cm. Daarna komt het kind dus niet meer verder.

Mijn man en ik hebben nu dan ook zoiets van: plan die ks maar in. Ik wil niet weer 24 uur weeen opvangen en dan alsnog een ks.

Weten jullie wanneer de gyn ongeveer de bevalling zal willen bespreken?? Ik ben nu 33 weken. Als je een geplande ks krijgt, wanneer plannen ze die dan in??
Ik weet even niet meer wanneer RV is uitgerekend....maar zag wel dat je dus 22/11 gaat bevallen.....wat spannend en wat een rustig gevoel moet je dat geven....

Annette, laat je blijdschap vooral niet temperen.........jouw gyn zal vast weten wat hij doet en wellicht gebruiken ze in noorwegen andere inleidingsmethodes......ik weet het niet, maar hij zal als ervaren arts vast geen risico's met je nemen.

gr mama vanMD

Terug
Bovenaan