ik loop onder behandeling van een gyn, omdat ik voor mijn eerste 3 vroege mk's heb gehad. Toen ben ik bij de eerste wel van 17 weken tot 41 weken bij een vk geweest, maar die bevalling werd een ks.
Vorig jaar heb ik een kindje verloren dat net na de 14 weken is overleden. Ik moest toen met 17 weken bevallen.
Die bevalling was hel op aarde en veel erger dan die van mijn eerste. Ik weet dus hoe zeer weeen doen als ze nergens toe gaan leiden. Van de eerste vanaf het moment dat hij bleef hangen en van vorig jaar, omdat er een dood kindje zou komen.
Daarom ben ik bij de gyn, al had ik wel al weer naar een vk gemogen toen bleek dat het goed ging, maar ja toen was ik al 20 weken en vond ik het niet zinvol meer, omdat ik dan bij 36 weken weer terug moest omdat ik een ks heb gehad.
Daarom loop ik daar nog.
Ik vermoed dat mijn gyn bij 36 weken (dus niet de volgende, maar de controle daarop) over de bevalling wil praten. ze heeft mijn dossier nu nog niet zover bekeken (ik liep bij mijn eerste bij een andere gyn maar die is gepensioneerd).
Ik krijg dus bij elke controle een echo en dan meten ze het hoofdje en benen en buikomvang. Het hoofdje zit dus bovenop de curve (bovenste lijn) qua groei en het buikje ook.
De gyn geeft ook aan dat we niet hoeven te verwachten dat dit kindje een 6 ponder wordt......
Gelukkig heb ik een echo van het hoofdje van mijn eerste met 41 weken en weet dus dat dat hoofdje in doorsnede toen 9,81 cm was en die pasteer dus niet door.....
Ik hoop eigenlijk stiekem dat het een geplande ks wordt......ik zie het niet zitten om eerst te puffen als ik niet zeker weet dat ik een kans maak om gewoon te bevallen. Dat laatste zou het prettigste zijn natuurlijk, maar als ik er geen vertrouwen in heb, dan weet ik dat die weeen me gaan overvallen en daar ben ik bang voor.......alhoewel ik een hoge pijngrens heb, ligt die bevalling van vorig jaar mij mij nog vers in het geheugen.
nou we zullen zien, ik moet volgende week donderdag weer voor controle komen.
Ik ben blij voor jou dat jij jouw datum hebt, kun je je er lekker op voorbereiden.
gr mama van MD