Vandaag naar het LUMC geweest en beslissing genomen...

Hallo allemaal,

Na een kleine stilte hier weer een bericht en update van mijn kant..

In het UMC in Leiden hebben we vandaag meerdere echo's en gesprekken gehad. Het kindje is ziek en blijft ziek en de kans is vrij groot dat het zowiezo overlijdt. De vraag is alleen wanneer.. (ze leefden dus beiden nog) De hartactie en groei is nog prima dus het kan zomaar nog 10 weken of langer duren. Echter kan het ook morgen afgelopen zijn. Als we het afwachten kan het goed gaan maar kan het ook erg fout gaan en kan het goede kindje ook overlijden of er een zware hersenbeschadiging aan overhouden. Uiteindelijk hebben we op advies van de artsen in Leiden besloten om in te grijpen. Het kindje is nu bereikbaar dus ze kunnen er goed bij. Donderdag wordt ik opgenomen en wordt ik 's middags geopereerd. Ik mag vrijdag weer naar huis. De ingreep is helaas wel erg risicovol en kan eindigen in een volledige miskraam waarbij we beide kindjes verliezen. Maargoed eigenlijk hebben we geen keus en is dit de beste optie. De arts zei ook dat als dit beeld bij een eenlingzwangerschap voorkomt er vaak serieus gesproken wordt over vroegtijdig afbreken dus dat geeft wel aan hoe weinig kans dit zieke kind heeft.
De navelstreng van het zieke kindje wordt dichtgemaakt en dan overlijd ons kleintje. Dit is erg moeilijk om te plaatsen aangezien we het kleine mensje vandaag weer lekker zagen bewegen en duimen. Ik heb me sterk en goed gehouden totdat we in de auto zaten. Toen kwam het besef en het verdriet.
Morgen nog even een fatsoenlijk nachthempje kopen want ik slaap nooit in zo'n ding maarja ik moet nu wel netjes voor de dag komen uiteraard. Truttige sloffen erbij en klaar is klara...
Nu nog aan het idee wennen dat ik van tweelingmamma naar eenlingmamma ga. (als alles goed gaat tenminste..)

lfs ing

Lieve Inge,

Wat ontzettend erg dat jullie deze beslissing hebben moeten nemen. Het lijkt mij verschrikkelijk moeilijk om op zo'n moment de arts te vertrouwen, als je het kindje zo ziet bewegen.

Ik hoop voor jullie dat de operatie goed verloopt en het gezonde kindje het gaat redden!

Ik leef met jullie mee en zal op jouw verhalen letten.

Succes en sterkte gewenst.

mama van MD

Lieve Inge,

Wat een ontzettende moeilijke beslissing. Ik hoop voor jou en je andere kindje dat de operatie goed verloopt. Ik zal donderdag aan je denken.

Heel veel sterkte.

Marlise

hallo

OP dit bericht wil ik graag reageren.

Ik zelf   vindt dat je te vlug een beslissing.

Onze kennissen hadden net zoiets als jullie maar het kind is geboren en heeft alleen een afwijking aan de nieren.

En ook in Leiden zeiden ze dat het de 4 maanden niet zou halen.
Zo zie je maar weer.

Denk a.u.b goed na met wat je doet.!!!!     a.u.b.

Groetjes Judith

quote: internet reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2007 16:06:27'));

hallo

OP dit bericht wil ik graag reageren.

Ik zelf   vindt dat je te vlug een beslissing.

Onze kennissen hadden net zoiets als jullie maar het kind is geboren en heeft alleen een afwijking aan de nieren.

En ook in Leiden zeiden ze dat het de 4 maanden niet zou halen.
Zo zie je maar weer.

Denk a.u.b goed na met wat je doet.!!!!     a.u.b.

Groetjes Judith

Judith,

het gaat hier niet om één kindje , maar om twee. Helaas moet Inge deze moeilijke beslissing nemen, en ga er maar van uit dat ze hier niet lichtzinnig in is. Het risico wat het zieke kindje oplevert voor het andere kindje is vele malen groyter dan de kans dat er wellicht toch maar iets gerings aan de hand is.

Ik denk dat Inge, hoe moeilijk ook toch de juiste keuze maakt om zo het andere kindje een reele kans op over leven en zelfs gezond te wereld te komen te geven.

Inge heeeeeeel veeeeel sterkte

Miep

Hoi Inge, heel veel sterkte donderdag en ook de rest van je zwangerschap. Ik hoop dat na de ingreep alles goed gaat met jou en je tweede kindje. Ik zal aan je denken!!
Veel liefs, Loes

Terug
Bovenaan